הרב יוסי פרומן על גנץ: "מה שהוא מביא לעולם מנצח"

הרב יוסי פרומן מביע אמפתיה כלפי יו"ר מפלגת "כחול לבן", למרות התפיסה "הלוזרית" שלו, כלשונו. "דווקא מי שנראה מנוצל ומוכן להיות פרייאר לאורך זמן מקדם את הקול שלו במציאות"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 03/01/21 20:36 יט בטבת התשפא

הרב יוסי פרומן על גנץ: "מה שהוא מביא לעולם מנצח"
גנץ, צילום: גילי יערי, פלאש 90

הרב יוסי פרומן, ר"מ בישיבת מחניים, פרסם היום (א') פוסט בדף הפייסבוק שלו בו הוא מביע הזדהות עם יו"ר מפלגת "כחול לבן" בני גנץ, ומגונן על מצבו הפוליטי: "את השורות הבאות אני רוצה להקדיש ליהודי אחד שנראה לי שהוא לא אחד מהעוקבים שלי ובכל זאת יש לי חיבה מסוימת אליו: בני גנץ".

הרב פרומן כואב את הדמות שנוצרה לגנץ בתקשורת: "בכל הדרמה של הבחירות הנוספות שאנחנו הולכים לקראתן הוא כנראה תופס את דמות הלוזר, הפראייר, זה שהשתמשו בו וזרקו, ולקח לו זמן להבין את הבדיחה".

דווקא בגלל הראיה המגוחכת שנוצרה לגנץ בתקשורת, הרב פרומן רואה בו כמי שקורא להרחבת נקודת המבט: "הרבה פעמים בחיים השאלה מי מנצל את מי היא שאלה של עומק ורוחב המבט. ודווקא מי שנראה מנוצל ומוכן להיות פרייאר לאורך זמן מקדם את הקול שלו במציאות, את הנקודה הרוחנית שלו דווקא על ידי המנצל שלו. הוא אישית אולי מפסיד אבל מה שהוא מביא לעולם מנצח. זה לא אידאולוגיה של לוזריות אלא קריאה להרחבת נקודת המבט, שבה לפעמים דברים מתהפכים. ואולי לא מתהפכים אלא משתחררים בכלל משאלות הכוח של מנצל-מנוצל אל נקודת מבט הוליסטית יותר".