הרב יובל שרלו: "החיסונים נגד וירוס הקורונה אינם משיח"

הרב שרלו בטור מיוחד מבקש להוריד את המחשבה כי החיסונים שנקנו יגאלו את ישראל מהנגיף. "טוב לנו כי לא נשים את כל יהבנו על חיסול הקורונה מכוח החיסון, ונטמיע את ההתנהגויות האחרות, בהיבטים השונים, בחיינו"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/11/20 13:04 א בכסלו התשפא

הרב יובל שרלו: "החיסונים נגד וירוס הקורונה אינם משיח"
צילום: shutterstock

גם מדע עלול להיות משיח שקר.

כדי להסיר ספק, הדברים הבאים נכתבים מתוך הכרה בכך שחיסונים הם התרומה הגדולה ביותר של הרפואה לעולם, יותר מתרופות, ניתוחים וכדו'. המהפכה הגדולה שעשתה הרפואה טמונה בחיסונים.
וחובה להתחסן. 

ואף על פי כן, החיסונים נגד וירוס הקורונה אינם משיח.
הם "עקבתא".

הם לא משיח כי מוקדם מאוד מאוד לקבוע מה היעילות שלהם;
הם לא משיח כי שאלת החלוקה וההפצה שלהם תקבע הרבה מאוד מהשפעתם – גם במישורים הטכנולוגיים (קירור), גם במישורים המנהלתיים (סדרי קדימויות) וגם במישורים האתיים (המקורבים לצלחת, או ליתר דיוק: למזרק);

הם לא משיח כי אין אנו יודעים עדיין מה תהיינה ההשפעות של קיצורי הדרך שנעשו בפיתוח שלהם; 
הם לא משיח כי אין אנו יודעים את אורך הזמן שבו ישפיעו, את הקשר בין הגנטיקה של האדם ובין האפקטיביות, ועוד השפעות סביבתיות שונות;

הם לא משיח, כי בישראל יש כ 20% מתלבטי חיסון, חלקם יכריעו שלא לקבל אותו, וזה אחוז בעל השפעה גדולה, שהניסיונות לבטלו בעזרת חקיקה הם חסרי משמעות של ממש. 
ועוד ועוד.

ועל כן, צריך להודות על פיתוח החיסון, אולם סביר להניח שכל הפעולות האחרות – הרפואיות, החברתיות, האמוניות – ימשיכו להיות נוכחים בעולמנו.

ועל כן, טוב לנו כי לא נשים את כל יהבנו על חיסול הקורונה מכוח החיסון, ונטמיע את ההתנהגויות האחרות, בהיבטים השונים, בחיינו.