"נלחם על מצפה כרמים וננצח"

רותי דוד תושבת מצפה כרמים מספרת על המצב אליו נקלעו המשפחות, אחרי שבג"צ החליט שיש להרוס את היישוב מצפה כרמים בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה - אבל במקום להתייאש הם בחרו לצאת למאבק

חדשות כיפה רותי דוד 16/09/20 12:36 כז באלול התשפ

"נלחם על מצפה כרמים וננצח"
תושבי כרמים, צילום: גדעון מרמלשטיין

כמה כמהים אנו כבני אדם לוודאות. כמה זקוקים אנו  לתחושת  ביטחון יציבות . עוגן חזק שכזה שיעטוף וייתן כוח. העוגן שלי הוא הבית,המשפחה,החברים,הקהילה.

למי שלא מכיר, כמה מילות רקע למסע שלנו. בשנת 2011 הקימה מדינת ישראל את היישוב מצפה כרמים. כחלק מהסכם המאחזים היישוב הועתק ממקומו לקרקע שאושרה על ידי משרד הביטחון כמתאימה להתיישבות יהודית המאפשרת ליישב מחדש את מצפה כרמים. אחרי  20 שנה והמתנה ארוכה מנשוא החליטו  שני שופטי  בג"ץ כנגד דעת מיעוט של שופט שלישי, על הריסת היישוב  בניגוד להחלטת בית המשפט המחוזי וחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה.

לפני כשבועיים חגגנו בת מצווה לבתנו צרי, דקות לפני השמחה הגדולה התבשרנו שבג"ץ בהרכב  של שלושה שופטים גמר אומר לעשות עמנו עוול. החלטת בג"ץ על פינוי יישובינו בתוך שלוש שנים  מהיום היה פיגוע אחד יותר מדי עבורי. את הבום הראשון בחיי קיבלתי שנפצעתי  באורח קשה בפיגוע חבלני במדרחוב ירושלים לפני כ23 שנה. שעות אחרי הפיגוע בעודי שוכבת פצועה וכאובה לקחתי שתי החלטות. הראשונה להקים משפחה גדולה ויציבה ככל האפשר. ההחלטה השנייה הייתה סמלית . ללדת את כל ילדיי  בבית החולים הר הצופים המקום  בו חוויתי את משבר הפציעה שם אעבור את משברי הלידה. באותם רגעים, 23 שנים אחרי בדיוק מדהים עת אנו ממתינים לאורחינו קבלנו את הבשורה הקשה. ישבנו כולנו בסלון ביתנו. האיפור לא יכל על הדמעות. עוד אנו ממתינים לאורחינו ומקבלים את הבשורה הרעה. באותם רגעים  ללא אומר ודברים נלקחה החלטה בדיוק  כמו אז. נלחם על הבית וננצח. עם תחילת האירוע הדמעות התחלפו לחיוכים ושמחה גדולה. הריקודים וקולות הזמר נשמעו ברחבי היישוב והבנו שאת המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק!

מצפה כרמים יישוב חי  ושמח, הוא בית עבור 46 משפחות שנושמות ועושות ציונות אוהבי אדם והארץ .אנו משפחת דוד, ניר רותי ושמונת ילדינו ,מאמינים  שבעזרת שכל ישר וטוב ומאבק בלתי מתפשר  נצליח לקרוע את רוע הגזירה ולחגוג עוד שמחות רבות בביתנו ובמצפה.

המאבק הוא של כולנו ,בימים אלו אנו מגייסים כספים לצורך המאבק. מוזמנים לקחת חלק בעשייה למען עמינו ולמען ערי אלוקינו.

מאחלים לכל בית ישראל שנה טובה וגמר חתימה טובה!

רוצים לדעת איך אפשר להצטרף ולתמוך במאבק? לחצו כאן