הפגנות הקורונה

שוד הפגנות בעלי העסקים, העצמאיים, המובטלים והנזקקים בוצע לאור זרקורי התקשורת, עם מיטב הכתבים, הידוענים והפוליטיקאים, שקפצו על ההזדמנות "לטפל" בראש הממשלה ומשפחתו במקום במשבר הקורונה ואלפי משפחות הנפגעים

חדשות כיפה אל"ם (מיל') טל בראון 04/08/20 21:43 יד באב התשפ

הפגנות הקורונה
ההפגנות בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קחו כוס מים צלולים, טפטפו רק טיפה אחת של דיו לתוכה וראו זה פלא, כיצד מתפשט הכתם השחור ומעכיר את המים הטהורים, עד כי לא ברור מה היה טיבם מלכתחילה והאם בכלל ראויים הם לשתייה.
קחו מפגינים עם כוונה טהורה להתפרנס בכבוד, המבקשים להביע עמדה צלולה ולקבל תשובות ברורות והגיוניות מהממשלה והעומד בראשה. הטמיעו בקרבם גורמים בעלי כוונה שונה לגמרי, וראו כיצד מלכלכים הם את ההפגנה כולה, צובעים אותה בצבעים שחורים- פוליטיים, עד שהופכים הם אותה לבלתי ראויה להשתתפות ולתמיכה רחבה כבתחילה.

זהו בדיוק סיפורן של ההפגנות בצל הקורונה. הפגנות שחלו כהפגנות אזרחים מכל העדות, הדעות והמגזרים, שכרעו תחת מגבלות הקורונה והנטל הכלכלי חסר התקדים שנילווה לו. שקרסו נוכח גזירות שונות ומשונות שנראו בחלקן לא הגיוניות, ששיבשו את אורח חייהן של משפחות רבות, עובדי מגזרים שונים ולא מעט עצמאיים. הפגנות שביקשו תחילה לעורר את תשומת לב ראש הממשלה והשרים בכדי שיכניסו הגיון בשיגעון, יתוו מדיניות מובנת, מקובלת וברורה, אך בעיקר יתחשבו ויסייעו לאלפי בעלי העסקים הקורסים ולמאות אלפי המובטלים והנזקקים.

בצער רב, צפיתי כיצד החלה להישחק מטרת ההפגנה הראשונה, עת גלשו ההפגנות להתמודדות עם אג'נדת "השחיתות השלטונית", שלכאורה הייתה גם לפני משבר הקורונה. משם כבר נסללה הדרך במהירה למחיקת היעוד המקורי של ההפגנה עם קריאות ברורות של "רק לא ביבי" שהלכו והקצינו כאילו לא נלמד כלום מתשעה באב ועד רצח רבין.

שוד הפגנות בעלי העסקים, העצמאיים, המובטלים והנזקקים בוצע לאור זרקורי התקשורת, עם מיטב הכתבים, הידוענים והפוליטיקאים, שקפצו על ההזדמנות "לטפל" בראש הממשלה ומשפחתו במקום במשבר הקורונה ואלפי משפחות הנפגעים.

תומכי השמאל שדדו הפגנה על אג'נדה מלכדת עם, צודקת וראויה. כזאת עשו בסיוע פוליטיקאים קטנים המחפשים את אור הזרקורים, אך לא באמת לעם דואגים. מלובים הם על ידי גורמי תקשורת מוטים שיוצאים מגידרם כדי לראיין ב"פריים טיים" בשישי ובמוצ"ש, ידוענים ואזרחים עם פה מלוכלך, שלטים מזוהמים והתנהגות בזויה, שאינה עולה בקנה אחד עם מושגים כדמוקרטיה, כבוד האדם ושמירה על החוק.

ניכר כי ההפגנות האחרונות איבדו כיוון ותומכיהן משתיקים בכוח הרמקולים, מסתירים בשלטיהם ורומסים ברגל גסה את האזרחים שלמענם ההפגנה במקור נועדה. זאת בנוסף להפרות החוק הבוטות המתעלמות ממאות אזרחים שלווים, שכל חטאם הוא שדרים הם בשכנות למעון ראש הממשלה. 
יועילו נא האזרחים המעוניינים להפגין אמפתיה, אכפתיות ודאגה כנה לנפגעי הקורונה, למקד את דרישתם ממשלת האחדות בישראל והעומדים בראשה, לפעול למען מתן מענה אפקטיבי, יעיל ורלוונטי- מידית. 

חבורות המפגינים שקוראות להפיל את ראש הממשלה בגין העוולות אותן ביצע הוא לכאורה, מתבקשות שלא להשיב בעוולות רבות יותר מצדם, שהרי אין מתקנים עוול בעוול.

המפגינים נדרשים לפעול במסגרת החוק במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לכבד את חופש הביטוי ולא את חופש הביזוי, לכבד איש את רעהו שלא באלימות פיזית או מילולית, כדי להוות דוגמא גם לדור הבא שמופיע בהפגנה אך בעיקר כדי שתישאר כאן חברה ומדינה חיה, תוססת ובריאה, גם אחרי עידן הקורונה.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן