שעתם הגדולה של אנשי החינוך

חופש הגדול של תש"פ הוא בעל פוטנציאל להיות שעתה הכי יפה והכי גדולה של מערכת החינוך. "אנשי חינוך אמיתיים לא יכולים לעזוב את התלמידים שלהם בחופש הגדול הנוכחי"

חדשות כיפה צוריאל רובינס 21/06/20 08:07 כט בסיון התשפ

שעתם הגדולה של אנשי החינוך
תלמידים. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ועכשיו אחרי שהבנו מתי נגמרת שנת הלימודים, הגיע הזמן לדבר על החופש הגדול של תש"פ שיכול להיות, ואמור להיות, שעתם היפה והגדולה של אנשי החינוך.

חופש גדול הוא תמיד אתגר חינוכי אבל החופש של שנת תש"פ הוא אתגר מסובך בהרבה, וזאת ממספר סיבות:

1. התלמידים שלנו כבר אחרי מספר חודשים שבחלק לא מבוטל מהם הם כבר היו ב'מצב חופש'. גם תלמיד שעשה את כל מטלותיו המקוונת עדיין נותר לו זמן רב של בית. ושל בטלה. החופש הגדול השנה התחיל בפורים וייגמר (בעז"ה...) בראשון בספטמבר, עם הפסקת לימודים קטנה באמצע.

2. בחופש הזה יהיה לנוער הרבה פחות מה לעשות. הרבה מקומות בילוי סגורים וגם אלו שפתוחים מוגבלים בשל הנחיות הבריאות. אין קולנוע, אין באולינג, ומה נשאר לעשות? להסתובב בחוץ חסרי מעש.

3. אין עבודות. בחופש הגדול של שנת תש"פ יש הרבה פחות עבודות לבני נוער. למעשה, כמעט אין עבודה באף תחום.

4. תנועות הנוער. יש בני נוער שפעילויות תנועות הנוער מעסיקות את רוב ימי החופש שלהם. לא השנה.

5. אין כסף. בהרבה מאוד משפחות יש בחופש הזה הרבה פחות תקציב לתת לילדים שלהם. המצב הכלכלי של הרבה מאיתנו לא דומה לחופש של לפני שנה. וגם כאן התוצאה היא הסתובבות חסרת מעש

הבנו היטב מכלי התקשורת מבתי הדין וממסמכי ארגוני המורים מה הזכויות והחובות שלנו בימי החופש הגדול. מי שרק ענייני זכויות וחובות מעסיקים אותו הפוסט הזה הוא לא בשבילו.

אבל מי שמבין בחינוך, יודע היטב שהחופש הגדול הקרוב הוא הוא האתגר הגדול של מערכת החינוך. האם נהיה שם בשביל התלמידים שלנו או שהם יבינו שאנחנו עובדים רק לפי הספר.

אנשי חינוך אמיתיים לא יכולים לעזוב את התלמידים שלהם בחופש הגדול תש"פ. פשוט לא יכולים.

נכון, לא נתוגמל על זה. נכון, זו לא חובתנו לפי הכללים והחוקים. אבל זו ההזדמנות שלנו להוכיח לכולם, אבל קודם כל לעצמנו, למה באמת בחרנו בחינוך. ואם אכן נעשה זאת, החופש הגדול של תש"פ יהיה שעתה הכי יפה והכי גדולה של מערכת החינוך.

הכותב הוא מנהל תיכון מקיף אמי"ת באר שבע

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן