תגובה לדני זמיר :"ההשוואה להסללה חוטאת חטא חמור"

עולים חדשים, ילידי הארץ, חילונים וחרדים, במכינת אופק יש מקום לכולם. והתוצאות? תשאלו את שר החינוך נפתלי בנט. ראש מכינת 'עלמה' מיכל ברקאי-ברודי, עונה לדני זמיר

חדשות כיפה מיכל ברקאי-ברודי 19/01/17 13:00 כא בטבת התשעז

תגובה לדני זמיר :"ההשוואה להסללה חוטאת חטא חמור"
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

מכינות אופק קמו במטרה לתת מענה לכלל עם ישראל ומתוך רצון להצמיח מנהיגות מהפריפריה והמרכז. החניכים מגיעים מבתים דתיים, מסורתיים וחילוניים ללא קשר ליכולת כלכלית או למעמד כזה או אחר.

זכינו לגעת בחייהם של בני נוער עולים וילידי הארץ, מכל העדות ומכל המעמדות, ובתוכם נוער נורמטיבי ונוער בסיכון, נוער חילוני ונוער חרדי נושר, בנים ובנות, במסגרות מעורבות ונפרדות. מרבית המכינות שלנו הוקמו בתחילת הדרך על ידי יזמים משוגעים לדבר (וביניהם אני). מאז המפעל הזה רק גדל וצומח בצורה יוצאת דופן מעבר לכל מה שהעזנו לחלום.

כיום, כ-600 חניכים לומדים ב-17 מכינות אופק, המופעלות על ידי הסוכנות היהודית, תנועת 'אחריי!', מכינות שחר, מכינות דרך ארץ, מרכז מעשה, מכינת אשר רוח בו ועוד רבים וטובים". שר החינוך נפתלי בנט, הכיר גם הוא בפועלנו לאחר שלמד על תוצאותיו המרשימות של התהליך במכינות אופק. תוצאות אשר הביאו אוכלוסייה מגוונת, בתוכם בני נוער מרקע מוחלש, אל חוד החנית של התפקידים בצה"ל ולחיים מלאי עשייה ומשמעות.

השנה הקצה משרד החינוך 10 מיליון ש"ח לטובת פעילות המכינות והוא עתיד להמשיך ולתמוך בהגדלת המפעל החשוב הזה, כשבשנה הבאה יגדל מספר החניכים מ-600 ל-800 בשנה. לצערנו, שר הביטחון ושר האוצר עדיין לא זכו להכיר ולכן גם לא לתקצב את כל הטוב שנוצר במכינות אופק ולכך חברת הכנסת מירב בן ארי המופלאה דוחפת ללא לאות.

לעניין משך ההכשרה- מכינה קדם צבאית שנתית נמשכת 10 חודשים. מכינת אופק נמשכת בין שישה לשבעה וחצי חודשים ואין בה חופשים בחגים. כלומר, משך הזמן אינו חצי ממכינה שנתית אלא כשני שליש ממנו.

הבהרה קטנה וחשובה נוספת: העשייה של כל מכינה מכל סוג, היא עשייה מופלאה ויקרה. למדנו כל כך הרבה מהמכינות השנתיות הדתיות והמעורבות ואנחנו עדיין לומדים ומשתפים פעולה עם רבות מהן באהבה והערכה הדדית גדולה. אין בינינו שום תחרות ושום קרב, אלא חזון משותף שנועד להצמיח פה דור מנהיגות טוב יותר.

יש כמובן מי שמנסה להילחם ולבטל את העשייה משנת החיים של המכינות שלנו, וטעמיו עימו. ההשוואה להסללה חוטאת חטא חמור כיוון שבניגוד להתוויית מסלול חיים מוכתב מראש, כל נער ונערה רשאים לבחור האם להתמיין למכינה שנתית או למכינת אופק. בזמן שיהיה מי שיכפיש ויקטין אנחנו נעשה מה שאנחנו עושים הכי טוב: נפשיל שרוולים, נעבוד קשה וניתן את הנשמה כדי שתהיה פה חברה טובה וצודקת יותר, בה כל אחד ואחת מסוגלים לחלום ולשנות את נתיב חייהם לטובה.

הכותבת היא מייסדת וראש מכינת 'עלמה למנהיגות נשית', מייצגת איגוד מכינות אופק וכלת פרס מוסקוביץ' לציונות

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן