שום חדש לא מתחיל: איך בנט התקפל מול החרדים במרוץ לרבנות הראשית

בנט העדיף את הרב סתיו. רוב מצביעי "הבית היהודי" העדיפו את הרב סתיו. אבל ברגע האמת התקפל יו"ר "הבית היהודי" וזחל על ארבע, כדי לא להתווכח עם "תקומה" והחרדים. עכשיו הכל מונח על כתפיו של הרב פירון

חדשות כיפה יהונתן שגב 05/05/13 21:27 כה באייר התשעג

שום חדש לא מתחיל: איך בנט התקפל מול החרדים במרוץ לרבנות הראשית
מירי צחי, צילום: מירי צחי

נפתלי בנט התקפל מול החרדים, זחל על ארבע ומילא פיו עפר ואפר ובלבד שלא יקדם את מועמדותו של הרב דוד סתיו לרבנות הראשית לישראל. בנט מעדיף את הרב סתיו - כך אמר למקורביו. רוב מצביעי ”הבית היהודי“, חלקם הגדול חילונים, מעדיפים את הרב סתיו על כל יתר האלטרנטיבות. אבל נפתלי בנט, שהבטיח לתומכיו ש“משהו חדש מתחיל“, העדיף ללכת על הישן ובלבד שלא להתעמת עם חבריו סיעתו מ“תקומה“ זצ“ל, שתמכו במועמדים אחרים.

גועל נפש. ”דילים“ וזוהמה ורפש אפיינו את המרוץ לרבנות הראשית, אבל ניחא, כבר התרגלנו שתלמידי חכמים מתפלשים בבוץ בשביל קצת קרדיט. תמוה מאוד מדוע הרב חיים דרוקמן, כבודו במקומו מונח, הטריח עצמו ממרום גילו להתערב בסוגיית הרבנות הראשית ולמנוע מהרב סתיו לחולל שינוי היסטורי בתמונת המצב של הרבנות הראשית לישראל. תמוה מאוד. מה הוא מרוויח מזה? לו היה הרב סתיו מתמנה לרב ראשי, במהלך שהוא ללא ספק היסטורי, שהוא ללא ספק יניב פירות משמעותיים בשינוי פניה של הרבנות החרדית הראשית לישראל, היה הרב אריאל והרב דרוקמן וכל ”שביעיית“ הרבנים הבכירים והמכובדים, משפיעים ומהווים גורם מייעץ בכיר ומכריע בהחלטותיו של הרב סתיו. אז למה, למה לעזאזל להתערב.

וניחא לרב דרוקמן, אבל למה נפתלי בנט לא גילה שמץ של מנהיגות בכל עניין המרוץ לרבנות הראשית? לשר הכלכלה היה יותר מדיי זמן לפרסם פוסטים בפייסבוק ולהצטלם באופן מבויים במעלית בשביל לספר על איזו הנחונת במעונות יום. אבל הרבנות הראשית לישראל? שמשפיעה על צביונה של המדינה ועל פניו של המגזר? כאן הוא מילא פיו מים וסירב לתמוך ברב סתיו, רק לחולל עוד ועוד ספינים בנושא, כל זאת כדי להגיע לרגע שבו הוא כורע על ארבע, נכנע (בפעם השנייה!) ל“תקומה“, ומושך את תמיכתו מהרב דוד סתיו. הכל כדי שהחרדים והחרד“לים יהיו מבסוטים.

הרב דרוקמן, למה הוא התערב? (צילום: cc-by-Shuki)

בנט כנראה עדיין לא הבין את מה שיודעים כבר כולם: לא החרדים ולא החרד“לים העלו אותו לשלטון. את הכתר שעל ראשו לא הניחו אנשי ”הר המור“. עשו זאת המוני חילונים שהחליטו להעניק לבית היהודי הזדמנות היסטורית לשינוי פניה של המדינה. התנהלותו של בנט בפרשת הרבנות הראשית היא הוכחה ניצחת לכל אותם חילונים: סלקו את ידיכם מנפתלי בנט, לא ממנו תבוא הישועה. התרחקו מהבית היהודי, שהפכה למפלגת ”תקומה“ מורחבת.

האם לרב דוד סתיו יש עוד סיכוי להגיע לכס הרב הראשי? פתרון השאלה הזו טמון בהתנהלותו של אחד ויחיד, הוא הרב שי פירון, ידידו הקרוב של הרב סתיו. לרב פירון יש את היכולת והכוח, כשר החינוך וכמספר 2 ברשימת ”יש עתיד“, לסכל את ה“דיל“ המסריח של ”הבית היהודי“ וש“ס, לתקן את המציאות העקומה ולתת לרב סתיו להתמנות לרב ראשי לישראל. האם הוא יעשה זאת, באומץ לב ובתעוזה? האם יתקפל כמו בנט ויזחל על ארבע לחיקם של החרדים? ימים יגידו. אנחנו, נעקוב.