רוקדים עם זאבים

"לא מזמן חגגנו את חג החנוכה. על מה? על קומץ נערי גבעות עם סכינים מאזור מודיעין עם אבא זקן ותימהוני שחיסלו איזה פקיד ממלכתי, התגייסו להעיף מן הארץ את האויב התורן ועלו להר הבית לטהר את המקדש"

חדשות כיפה רבקה שמעון 27/12/15 16:46 טו בטבת התשעו

רוקדים עם זאבים

סליחה על הכותרת הלקוחה מעולם הקולנוע, אך כל השיח סביב החתונה המתוקשרת עם החבר'ה הרוקדים עם רובים וסכינים עשתה אותי קצת צינית. בעוד מאה שנה, הרהרתי לי ביני לביני, יעשו על זה סרט, ויקראו לו אולי: רוקדים עם סכינים, על משקל סרטו המפורסם של קווין קוסטנר 'רוקד עם זאבים' על ימי המערב הפרוע בארצות הברית.

כי למעשה החתונה הזו מוכיחה מעל לכל ספק שאנו, במדינת ישראל המתחדשת ,חיים במערב הפרוע. כל יום אירועי דקירה, דריסה, ירי באזרחים תמימים בכל מקום בארץ ולא נראה קצה קצהו של פתרון. פלא שצעירים מסתובבים עם נשק? מי יגן עליהם ברחובות, בטרמפיאדות, ברכבת הקלה ובאוטובוס? חברה מצרפת אמרה לי שאם רק היה אזרח צרפתי חמוש אחד באולם בו ארע פגוע הטרור בליל שבת, האירוע היה מסתיים עם פחות נפגעים. למה שלא יבואו לחתונה עם נשק?

על מי ועל מה מעדיפים רבנים, שרים וחברי כנסת לדבר? על חתונה של נוער הגבעות. הם אשמים בכל- כביכול. אף אחד לא מדבר על הדבר האמיתי. דמנו נשפך כמים ברחובות ארצנו.

מי ייקח אחריות על המערב הפרוע בארץ הזו?איך נמגר את התופעה?

כשנרצחו בני משפחת פוגל בישוב איתמר- גם תינוק ביניהם - היו שאמרו: למה הם גרים שם? שלא יגורו בהתנחלות. זה מסוכן. כשנרצחו שלושת הנערים בטרמפיאדה בגוש עציון ניסו להגיד: למה הם עומדים בטרמפיאדה? שלא ייקחו טרמפים.זה מסוכן.כשהתחילו פיגועים בירושלים אמרו השר לביטחון פנים - אהרונוביץ והמפכ"ל דנינו: מה לעשות? לא היתה התראה מודיעינית!!!!

ובינתיים, אין דין ואין דיין. רק בניסי ניסים מזדמן לו במקרה (מאת ה') איזה חייל או אזרח חמוש ובעל אומץ ונמנעים אסונות כבדים יותר. הערבים בארץ מסתובבים חופשי, מנופחים מגאווה. לא אכפת להם אם על הדרך מנטרלים את המפגע, וגם את בית המחבל ההרוס כבר ישפצו להם. מה יש להם להפסיד?

פלישתיםפלשתינאים שולטים בנו. עוקפים אותנו בכבישים עם רכבי שטח גדולים.יורים בנו. חוטפים נערים ורוצחים אותם בדם קר. שוכבים עם נערות יהודיות, בונים באין מפריע ורוצחים באין מפריע. פלא שנערים שרים על נקמה בפלישתים?

פה ושם, בשביל הקוסמטיקה, מבצע צה"ל מעצרים. אחרי שלושים שנה מחסלים מחבל. יופי. תודה רבה. לפני חנוכה שאלתי קציני משטרה: "מדוע אתם לפחות, לא סוגרים את המסגדים המסיתים? " "מי אומר שלא הצענו זאת?" היתה התשובה. כנראה בממשלה העדיפו להתעלם מהרעיון.

מה עושה הממשלה? מתגייסת לדבר על סרטון חתונה.

ואם כבר מדברים על קולנוע, זה מזכיר לי משהו שאמר לנו פעם הבמאי דורון צברי בשיעור לקולנוע בבי"הס 'מעלה' לתקשורת. נוהג היה לומר שאנשי תקשורת מחפפים בתחקירים. לא מתעכבים לעשות תחקיר יסודי , לרדת לפרטים וממהרים לפרסם. למה? הם עייפים ואין להם זמן.

כך קרה גם, כנראה, לכתב ערוץ 10 ששחרר את הסרטון לתקשורת . הוא תמיד עייף ואין לו זמן. מה הוא רצה להשיג בזה? רייטינג? האם הוא בדק את הפרטים? נראה שיש הרבה קושיות סביב האנשים שהגיעו לחתונה המדוברת. נגיד שאתה נער גבעות ואתה נוסע לחתונה לירושלים. איפה יש לך מחשב ומדפסת צבעונית? מי יטרח להוציא תמונה צבעונית של תינוק ערבי מהאינטרנט , להדפיס בצבעוני במחשב ולהביא לחתונה? הזוי!!! מי הם אנשי המשטרה והשב"כ שהגיעו לחתונה? כתב ערוץ 10 לא עשה תחקיר מקיף. ( דרך אגב סמויים- לפחות השארתם צ'ק ?)

בשעה שאני כותבת את הדברים, עדיין לא ידוע מי אשם ומי לא. מה היה, מי עשה? עוד לא היה משפט ולא גזר דין. אבל אני זוכרת היטב משפט שאמר הרב אברהם שפירא זצ"ל, ראש ישיבת מרכז הרב, כשראיינו אותו בטלביזיה אחרי ניסיון ההתנקשות בראשי הערים הערביות, מה שאוהבים לכנות: המחתרת היהודית.

אני זוכרת היטב שהוא לא גינה את המעשה. הוא רק חזר ואמר: הממשלה היתה צריכה לעשות מה שהם עשו. המדינה היתה צריכה לעשות מה שהם עשו. לתשומת לב כל רבני הציונות הדתית.

אני רוצה להזכיר לכולנו שרק לא מזמן חגגנו את חג החנוכה. סופגניות של רולדין בשמונה שקל, חופשה ארוכה מבית הספר ובלי סוף מסיבות. על מה? על קומץ נערי גבעות עם סכינים מאזור מודיעין עם אבא זקן ותימהוני שחיסלו איזה פקיד ממלכתי, התגייסו להעיף מן הארץ את האויב התורן ועלו להר הבית לטהר את המקדש.

מעניין מה אמרו עליהם בתקשורת.