רבנים, תפסיקו לרסק את מעט הכבוד שנותר לרבנות הראשית

אין כאן מאבק על דמותה של הרבנות הראשית, יש כאן ויכוח ומאבק אישי - טרור וחיסולים ממוקדים. התוצאה הסופית היא אובדן אמון מוחלט ברבני הציונות הדתית. דעה

חדשות כיפה קובי דמבינסקי 26/05/13 13:11 יז בסיון התשעג

רבנים, תפסיקו לרסק את מעט הכבוד שנותר לרבנות הראשית
שלומי שלמוני, צילום: שלומי שלמוני

בשבועות האחרונים מתנהל בתוך המגזר שלנו מאבק על דמותה של הרבנות הראשית לישראל. ויכוח זה ירד מזמן מפסים אידיאולוגיים אל עבר האשמות והטחות אישיות. לאחר שדאגתם לכתוב מעל כל במה אפשרית את תובנותיכם על מהות הויכוח , לאחר שחידדתם את ההבדלים בין הרבנים השונים, ברצוני לומר לכם שלו יכולתי הייתי מברך כל בוקר מחדש בשם ובמלכות: ברוך שלא עשני רב (למרות שהוסמכתי לכך).

נמאס לי ולעוד רבים וטובים לראות רבנים שכל הזמן מתווכחים. נמאס לי ולעוד רבים וטובים לראות איך כל פעם אתם מוצאים על מה לריב ועל מה להתווכח. עוד לא התייבש הדיו מהויכוח הנוראי על כביכול ה"ניאו רפורמה" הקיימת בתוכנו וכבר צץ ועולה מחדש ויכוח נוסף.

נמאס לי ולעוד רבים וטובים לראות איך בכל פעם מחדש כאשר מתנוצץ ועולה אורו של הכח המאחד בתוכנו, קמים רבנים ובשם המלכת ה' בעולם בועטים בדלי. נמאס לי ולעוד רבים וטובים לראות איך כבוד התורה וכבוד שמיים מתחלל ברבים בשל חוסר היכולת להכיל בתוכנו קולות וזרמים שונים. "כשם שפרצופיהן שונים כך דעותיהן שונות "כבר לימדונו חז"ל - אבל מורי ורבותי - את מאמר חז"ל הזה צריך לדעת ליישם. מי שלא מסוגל להכיל את חבריו הרבנים בעלי הדעות השונות ממנו - הכיצד יסתכל בעיניהם של תלמידיו בלמדו אותם את מאמר זה?

כמה פעמים שמענו אתכם מסבירים בטוב טעם ודעת את מאמר חז"ל על אותם תלמידי חכמים המרבים שלום בעולם ואני הקטן מהרהר בתוך ליבי, איפה ישנם עוד תלמידי חכמים כאלה? האם מאמר זה נאמר לימות המשיח? האם מחלוקת בשאלות הלכתיות כאלה ואחרות מאיימות על מוסד הרבנות בישראל? האם כשהרב סתיו יישב בע"ה על כס הרבנות הראשית שלשלת הפסיקה המסורה מדור לדור תיפסק? חוברת ג' באלול נכתבה יחד על ידי מו"ר הרב אריאל ומו"ר הרב סתיו שליט"א, אז הכיצד אתם זורים חול בעיני תלמידיכם בצעקתכם כי יש כאן מאבק על דמותה של הרבנות הראשית ובד בבד אתם תומכים ברב אריאל?

אין כאן מאבק על דמותה של הרבנות הראשית, יש כאן ויכוח ומאבק אישי. טרור אישי וחיסול ממוקד כנגד דרכו של הרב סתיו. המחיר שאתם הרבנים תשלמו על זה הוא כבד מנשוא. האמון שלנו, התלמידים, בכם מגיע לשפל המדרגה. אמונת החכמים שלנו נסדקה מן הקצה אל הקצה. לבנו שותת דם על מה שרואות עינינו ושומעות אוזנינו. האם נרצה לשמוע תשובות מרבותינו? ייתכן שכן. האם יהיה לנו אמון בתשובות? חוששני שלא.

הכותב הינו מנהל ארכיון הרב גורן זצ"ל