ציפי בנט ונפתלי לבני

תמיכתו של בנט בחקירת הרצח בדומא ע"י השב"כ והסכמתו לכל האמצעים החריגים שנוקט השב"כ בחקירה הזאת. מעידה שגם נפתלי בנט בעד הפיכת מדינת ישראל למדינה דמוקרטית בלבד

חדשות כיפה אסף פריד 23/12/15 13:58 יא בטבת התשעו

ציפי בנט ונפתלי לבני
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ברור לכולם שהמונח "מדינה יהודית דמוקרטית" הוא אוקסימורון, ישנם סתירות מהותיות בין ערכים יהודיים לבין ערכים דמוקרטיים. לכן, בשנים האחרונות ניטש ויכוח עז בין שתי אסכולות בעם בפרושו של אוקסימורון הזה, ויכוח זה הוא לב לבו של הדיון באופיה של מדינת ישראל.

האם מדינת ישראל היא מדינה יהודית בעלת משטר דמוקרטי, כלומר המדינה היא מדינה יהודית ונותנת אזרחות אוטומטית ליהודים בלבד (חוק השבות) שומרת על אדמות הלאום בידי עם ישראל (קק"ל) ומעודדת עליה ומיישבת את הארץ ביהודים. כאשר שיטת השלטון היא שיטה דמוקרטית, במגבלות ברורות.

או שמא מדינת ישראל היא דמוקרטיה בניחוח יהודי. כלומר מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה, יש שויון מעשי מלא בין כל 'קבוצות האוכלוסיה' המגוונות. וכן, ויש בה ניחוח יהודי, חגיה הרשמיים הם החגים היהודים, שפתה עברית, ובכל מסמך רשמי מצויין גם התאריך העברי.

כאשר הוקמה המדינה, היה ברור לכל שאנו מקימים מדינה יהודית בעלת משטר דמוקרטי וכך הדבר נכתב במפורש במגילת העצמאות.

למדינה יהודית יש אויבים. פעם מזמן גם העזו לקרוא בשמם המפורש, ערבים. בשביל להלחם באויב הערבי בצורה יעילה, אויב שיכול מסיבות שונות להחזיק גם באזרחות ישראלית, ניתנו לשב"כ כלים יחודיים לשימוש נגד אויב. הרי ברור שלחימה באויב, אם רוצים לנצח אותו כמובן, מחייבת גם שימוש באמצעים קשים ולא מקובלים. אבל זה הרי לחם חוקה של מלחמה. לכן הוקם השב"כ, גוף מחתרתי, הפועל במחשכים, ומשתמש בשיטות שאינם ראויות ומקובלות לשימוש במדינות דמוקרטיות, הכל בשביל להלחם ולנצח את האויב.

השמאל שחפץ במדינה דמוקרטית, אבל סולד מהכרעות העם, משנה בפועל את אופיה של המדינה, ממדינה יהודית למדינה דמוקרטית. וכך הפך השב"כ משומרה של המדינה היהודית וכמוביל המאבק נגד אויביה הערבים, למוביל המלחמה בטרור, ('טרור' היא מן מילה מכובסת שמטשטשת את האויב, שעומד מאחרי הטרור). שלב נוסף במחיקת המדינה היהודית מתרחש לנגד עיננו והוא האמירה המסוכנת "טרור יהודי", אשר כמובן השב"כ צריך להלחם בו.

וכך הושלמה מחיקת יהדותה של מדינת ישראל, הרי אין כאן מדינה יהודית שאויביה הם ערבים, יש לנו מדינת כל אזרחיה שאויביה הם טרוריסטים בלי הבדל דת גזע ומין.

ברור לכולם, שהמשטרה היא שאמונה על הטיפול בפשיעה, גם בפשיעה חמורה. איש לא העלה על דעתו לתת לשב"כ להתמודד עם מלחמות 'ארגוני הפשיעה' שנוהגים להניח מטעני חבלה ברכבים ולזרוק רימוני רסס על בתי אזרחים. הרי השב"כ נועד להלחם באויב ובאויב בלבד.

הפיכת הפושעים ששרפו את הבית בדומא (אם בכלל הם יהודים) לאויבים במקום לפושעים, עמוקה הרבה יותר מהסיפור השולי של כפר דומא, היא בעצם מעידה על סופה של המדינה היהודית.

תמיכתו של נפתלי בנט, יו"ר הבית יהודי, בחקירת הרצח בדומא ע"י השב"כ והסכמתו לכל ה'אמצעים החריגים' שנוקט השב"כ בחקירה הזאת. מעידה שגם נפתלי בנט בעד הפיכת מדינת ישראל למדינה דמוקרטית, עם ארומה יהודית

אמור מעתה נפתלי ליבני או ציפי בנט - או במלים אחרות מפד"ל