פרקליטו של השטן

הערבים כבר לא צריכים פיגועים, גם לא הפגנות, או משא ומתן ארוך - כל מה שנדרש הוא רק לעתור לבג"צ. הצדק בהתגלמותו

חדשות כיפה משה רט 26/03/12 17:58 ג בניסן התשעב

פרקליטו של השטן
אתר בתי המשפט, צילום: אתר בתי המשפט

הערבים גילו סוף סוף את הדרך לנצח את ישראל. מה שלא עשו המלחמות, ולא עשה הטרור, יעשה בית המשפט העליון. למה לבזבז זמן, משאבים וחיי אדם על קרבות בלתי פוסקים, כשכל מה שנחוץ כדי לגרש את היהודים מהארץ, הוא עתירה פשוטה לבג"צ? איך לא חשבו על זה קודם?

השטן גילה סוף סוף את הדרך להשחית את האנושות. פעם, הוא היה מפתה אנשים לעשות מעשי רשע; היום, הוא מפתה אותם לעשות צדק. התוצאות הרסניות ומזיקות לא פחות, ויתרה מזאת, המהרסים והמחריבים בטוחים שהם התגלמות הצדק והיושר. ככל שהם מקריבים יותר אנשים וגורמים יותר סבל, בשם איזה עיקרון ערטילאי, הם מרגישים שהחלטותיהם צודקות ומוסריות יותר. למה לארגן חבורות של רוצחים ושודדים, כשכל מה שנחוץ כדי לזרוק משפחות מבתיהם, הוא לשכנע את חבר השופטים שזהו הצדק בהתגלמותו? איך לא חשבו על זה קודם?

מה עוד לא נאמר על פסיקת בג"צ בקשר לפינוי מגרון? שלא הוכחה שום בעלות על הקרקע המדוברת? - נכון. שגם אילו היתה מוכחת בעלות, אפשר היה לפתור את הנושא באמצעות פיצויים כספיים לבעלים, כמו שמקובל בכל מקום אחר? - נכון. שבג"צ מתנהג כמו דיקטטור, חורג מסמכותו, ומבטל החלטות ממשלה בהבל פיו - נכון מאד. שקיימת אפליה בלתי נסבלת בין אכיפת החוק על היהודים, לבין (אי) אכיפתו על הבנייה הבלתי חוקית הפראית של הערבים והבדואים? - נכון ועוד איך.

אבל אפילו אם כל זה לא היה נכון; אפילו אם היתה מוכחת בעלות ערבית על הקרקע, ואי אפשר היה לפצות את הבעלים בכסף, וזו היתה סמכותו המלאה של בג"צ לקבוע לממשלה מה לעשות, ולא היתה שום אפליה בין יהודים לערבים בנושא זה - עדיין, העובדה שבג"צ יכול לשמש ככלי בידי הערבים לגרש את היהודים מהארץ, ולהגשים את חלומות הכיבוש שלהם, אמורה להדיר שינה מעיניו של כל יהודי.

כל האמצעים כשרים

הערבים אינם בוחלים בשום אמצעי; בין אם זה טבח בילדים או ניהול משא ומתן, הקמת משטרים דיקטטוריים או התבכיינות מתוקשרת על פגיעה בדמוקרטיה - כל האמצעים כשרים כדי להגשים את המטרה הקדושה של שחרור "פלשתין" מהכובש הציוני. וכאן הם מצאו להם בן ברית לא צפוי, בדמותה של דת הצדק והמוסר הליבראלית, וכוהניה הגדולים, שופטי בג"צ. הללו מוכנים ומזומנים להגיש להם את ארץ ישראל על מגש של כסף, אם רק יצליחו הערבים להוכיח שהתרחשה "פגיעה בזכויותיהם".

מה יהיה השלב הבא, במהפכת הנאורות שכופה עלינו בג"צ? צו המורה לפנות מיידית את כל ההתנחלויות? צו המחייב את ישראל לקלוט מחדש את כל הפליטים הפלשתינאים לדורותיהם? אולי צו הקובע שכל מדינת ישראל היא בלתי חוקית, ועל היהודים להתפנות ממנה עד יום הנכבה הבא? האם מישהו מעלה בדעתו, שלא ניתן לבסס צווים מעין אלה על כוחו העליון והכל-יכול של "חוק כבוד האדם וחירותו"?

הערבים לא צריכים יותר לפוצץ ולהתפוצץ; השמאלנים לא צריכים להקים מפלגות, להתמודד בבחירות, ולהעביר חוקים בכנסת, כדי לגרום לעם העקשן הזה לוותר על רצונו הבלתי מובן לשרוד. למה לטרוח, אם הרכב של שלושה "עליונים" (אחד מהם ערבי - מי צריך את וועדת החוץ והביטחון, כשכס המשפט פתוח לפניך -) יכול לעשות בשבילם את כל העבודה? פרקליט מוצלח אחד, ומדינת ישראל תחויב לקפל מזוודות, לכבות את האורות, ולרדת מהמפה בשקט. המושג "פרקליטו של השטן" מעולם לא היה מוחשי יותר.

אנחנו בעד צדק, אנחנו בעד שלום; אבל כאשר הצדק הזה נראה כמו התגשמות החזון הערבי של גאולת פלשתין והשלכת היהודים לים, והשלום הזה נראה כמו "ינוחו בשלום על משכבותם" - אז צריך דחוף להחליף את הצדק; או אולי להיות קצת פחות צודקים, וקצת יותר חכמים.