פניה לבית היהודי: אל תקנו את הציבור עם אוחנה אלא עם דיינים מזרחיים

בשלוש השנים האחרונות מוכיחה הנהגת הבית היהודי כי הנושא העדתי לא מהווה שיקול אצלם, אולם ברמה הציבורית קשה להתעלם מהעובדה שמזרחיים נעדרים כמעט לחלוטין

עמיחי אליהו הרב עמיחי אליהו 18/08/15 18:15 ג באלול התשעה

מכתב פתוח ליו"ר הבית היהודי ושרת המשפטים: אל תנסו לקנות את הציבור החברתי עם אוחנה, אלא עם דיינים בני עדות המזרח

אם באמת חשוב לכם לדבר לציבור החברתי תדאגו שיהיו דיינים מזרחיין בבית הדין הגבוה.

בחברה הישראלית של 2015 נוח לרבים להעלים את הנושא העדתי, אולם מתחת לפני השטח הנושא עדיין בוער ומבעבע. אחת החברות בה הנושא מבעבע יותר, היא החברה הדתית לאומית, בין היתר בשל היותה חברה שמרנית. מי לא מכיר את הטענות החוזרות ונשנות על הגזענות של הציונות הדתית? ומי לא ספר את רשימת בני עדות המזרח ברשימת המפלגה לכנסת?

בכל פעם שהטענות עולות, הן נענות בגל של טענות "מה פתאום?! , לא אצלנו".

האמת שבשלוש השנים האחרונות מוכיחה הנהגת הבית היהודי כי הנושא העדתי לא מהווה שיקול אצלם, אולם ברמה הציבורית קשה להתעלם מהעובדה שמזרחיים נעדרים כמעט לחלוטין. הרבנים, הרב דרוקמן, הרב מלמד, הרב דרורי הרב שטיינר והרב קלונסקי, הם דוגמא מובהקת למגמה זאת. גם ברבנויות הערים הבולטות נבחרו בשנים האחרונות הרבנים שטרן בירושלים וקלמן בר בנתניה. ועכשיו אנחנו מגיעים למינוי דיינים וגם שם זה כנראה הולך לחזור על עצמו.

לפי הערכות כרגע מפלגת הבית היהודי מתכוונת למנות את הרב לביא והרב איגרא לבית הדין העליון. אבל, האמת שיש גם יש בבית הדין האזורי דיינים ספרדים לא פחות טובים. דווקא על המקום שמתווה מדיניות הלכתית ומקנה מעמד של הנהגה, הס מלהזכיר ספרדי.

מי שמנסה להוביל בשנים האחרונות שינוי בנושא היא ללא ספק שרת המשפטים איילת שקד שהחיבור שלה לכלל ישראל ללא הבדל בין מעמד, דת ועדה היא אחד מסימני ההיכר שלה.

זה הזמן שרת המשפטים איילת שקד ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט למנות גם דיינים ספרדים לבית הדין הגבוה ולהוכיח שיש מקום לכולם במפלגה. זה הזמן להוכיח מעשה.