נלחמים בחרם האירופי - קונים רק כחול לבן

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל קורא לישראלים לקנות בחנויות תוצרת ישראלית: "עלינו להתייצב כנגד איומים אנטישמיים לפגיעה בכל ישראלי"

חדשות כיפה יגאל ברנד 08/03/16 12:11 כח באדר א'

נלחמים בחרם האירופי - קונים רק כחול לבן

בתחילת השבוע נתבשרנו באמצעות כלי התקשורת לשתי החלטות שהוצאו מפי הממשלה היושבת בציון, אותן החליטה לקדם.ההחלטה הראשונה עוסקת בהורדת המכס על יבוא הדגים, זאת במטרה לייצר תחרות בשוק. כתוצאה מכך, טוענים מגדלי הדגים בישראל,כי החלטה זו צפויה לתת מכה אנושה לשוק שממילא הוכרע ב- 85% דגי מיובאים ו-15% דגה מקומית. לצידה החלטה הנוגעת לקריאה של חברות בניה זרות לכתת רגליים ולהתחיל בתהליך עליה לישראל עם 6,000 עובדים זרים.

החלטות אלו נובעות ממטרה אחת וממוקדת: להוריד את יוקר המחיה והדיור בישראל.לכאורה,אינני רואה אף ישראלי ממוצע שלא ישמח מצעד שיוביל להורדת מחירי הנדל"ן.אך יחד עם זאת,אני סבור ובטוח כי אילו היה ישראלי ממוצע זה מתבונן קצת מעבר ומבין כי גזרות אלו יזרקו למעגל האבטלה אלפי משפחות,אזי שמחה או תחושת הקלה כבר לא תהיה.

לאורך כל ההיסטוריה הציונית היה ערך מיוחד לתוצרת היישוב היהודי. היה חוק ידוע ולא כתוב; ובו אנחנו (הציבור) קונים מכם (היצרנים בישוב היהודי) כי זה ערך למען פיתוח ההתיישבות, ואתם (היצרנים) תמשיכו לפעול למען הכלל, למען ארץ ישראל.

כשהחברה הישראלית עברה את המהפכה מחברה קולקטיבית לחברה אינדיבידואלית זו הייתה יריית הפתיחה למשבר שמתבטא בימינו ליוקר המחיה. כפי הנראה כעת, גם החרמות הנשמעות והצפויות מרחבי הגלובוס, לא יתרמו כל כך למעגל האבטלה בישראל. בשיא האבסורד,הראשונים שסובלים מכך הם דווקא הערבים היושבים ביהודה ושומרון אשר נהנו מאלפי מקומות עבודה שנסגרים ואף יסגרו כשהבעלים הישראלים יעתיקו את מקום מפעלם לנגב ולגליל.

אני סבור ומשוכנע כי יותר מכל, נדרש צו 8 לרכישה כחול לבן. עלינו לצאת ולחפש אותם על המדפים - אותם מוצרים המיוצריםבתעשייה הישראלית וחתומים כתוצרת הארץ.רקהאחווה הישראלית, הזדהות וסולידריות יובילו למאבק. עלינו להפעיל את שק הערכים הטובים להם אנו זקוקים כעת, ולהתייצב כנגד איומים אנטישמיים לפגיעה בכל ישראלי בסופו של דבר.

אין צל של ספק כי עידוד צריכה וקנייה ישראלית,לא רק מיטבים עם בעלי העסקים,אלא יוצרים תהליך של צמיחה ופריחה ארץ ישראלית. יחד עם זאת,אני קורא לספקים שלא להמתין לגזרות ממשלתיות נוספות ולהתחיל להתנהל בהגיון והגינות כלפי הצרכנים.

בימים אלו יוצא לדרך הקונגרס הציוני לנוער בדימונה, בהשתתפותם של אלף בני נוער מכל רחבי הארץ ומהקשת הפוליטית הרחבה. בחרנו להקדיש בשנה זו את הנושא המרכזי לקונגרס:תוצרת ישראלית - קונים כחול לבן. אני מאמין כי קריאה צרכנית אשר מגיעה מלמטה, מהאזרחים ככללומבני הנוער בפרט תייצר,ראשית כל,חוויה ערכית ומשמעותית עבור הקונים. לצד זו,החוויה תהיה עבור היצרנים והתעשיינים אשר יחושו איך במעשיהם הם גורמים לתהליך ציוני אשר מתחיל בהזדהות וסולידריות, ממשיך בעבודה עברית וגורם לפריחה בנושא ההתיישבותי.

כולנו תקווה כי מהנהגת בני הנוער בישראל תצא קריאה לכל עם ישראל - קונים כחול לבן.

יגאל ברנד, מנכ"ל המועצה הציונית בישראל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן