נוער הגבעות השתלט לנו על בית הכנסת

תושבי גבעת זאב מוחים על השתלטות נוער הגבעות על המאבק. חברת מועצת העיר מטעם הבית היהודי אילנה דרור-הופמן מזכירה לשותפים למאבק - אלימות אינה דרכינו.

חדשות כיפה אילנה דרור-הופמן 05/11/15 15:39 כג בחשון התשעו

נוער הגבעות השתלט לנו על בית הכנסת
אילוסטרציה. צילום: אילנה הופמן-דרור, צילום: אילוסטרציה. צילום: אילנה הופמן-דרור

בית הכנסת "איילת השחר" שנמצא לאחרונה בחילוקי דעות משפטיים עלה לאחרונה לכותרות. בית הכנסת מיועד להריסה אחרי צו בית משפט עליון. המצב מוכר וידוע.

אני כחברת מועצה עושה בחודשים האחרונים מאמצים כבירים לשנות את ההחלטה. נכנסתי לתמונה בדקה ה- 91, לאחר שפנו אלי הגבאים שבוע לפני מועד ההריסה הראשון (30 ביולי 2015). פניתי למי שרק יכולתי ועוררתי את הנושא בעיקר בקרב חברי הכנסת של הבית היהודי. לשמחתי בג"ץ רדף בג"ץ, וקבלנו עוד דחייה ועוד דחייה. כל דחייה הייתה כמו אוויר לנשימה. העיקר שבית הכנסת עדיין עומד על תילו.

בחג הסוכות קיימנו במקום תפילת שחרית בהשתתפות הרב הראשי הרב דוד לאו. באותם ימין בית הכנסת היה מוקף בשלטים דוגמת "די לגזענות של בג"ץ" ו-"בג"ץ = טיטוס, מקדש מעט לא מחריבים ". האחרון קומם אנשים רבים ולקראת התפילה דרשנו להוריד את השלטים. הם הורדו והתפילה התקיימה ברב עם.

ביום שלישי (כ"א בחשוון) בצהריים, הגיעה ההודעה שכוחות של משטרה במקום ומתכוננים להריסה. ההודעה התפשטה כאש בשדה קוצים. אנשים שלא שמעתי זמן רב מהם שלחו לי את ההודעה עם שאלה האם זה נכון? האם להגיע?

נוסח ההודעה שהופץ היה:
"מטה המאבק גבעת זאב: חשש כבד להרס בית כנסת הלילה! להגיע באופן מיידי בכל מזג אוויר! להביא ציוד ל- 24 שעות. קציני משטרה נמצאים כרגע בבית הכנסת איילת השחר, ההרס כנראה הולך להיות הערב!! אין זמן! בעזרת ה' נעשה ונצליח! מטה המאבק איילת השחר"

את ההודעה הוציא אדם שהנושא קרוב לליבו והוא הגיע לאחת הישיבות שקיימנו בחג הסוכות. חשוב לי להדגיש שהוא איננו תושב המקום, אלא הנושא בוער בקרבו. לא הייתה לנו אתו היכרות מוקדמת ולא הכרנו את דרכי פעולתו וכאן אולי, הייתה השגיאה הראשונה שלנו - אנשי גבעת זאב.

אנו לא למודי ניסיון וכל אדם שבא לעזור קיבלנו אותו בשמחה. לזכותו יאמר שהוא הכניס בנו רוח לחימה ועורר את האנשים לפעול. אך מנגד, היה אחראי גם על קו תקיף שהיה מופנה בעיקר כלפי הבג"ץ.

מי שמנהל ומוביל כעת את המאבק על המקום הם לא אנשי גבעת זאב. האג'נדה הפכה להיות ימנית קיצונית. חברי העמותה פועלים ככל יכולתם למנוע את ההריסה והם מוכנים לכל עזרה - העיקר שלא תבוצע ההריסה - וכך, מבלי ששמנו לב, בין לילה גבעת זאב "נכבשה".

מאות בני נוער מכל קצוות הארץ, המכונים נוער הגבעות, הגיעו בהמוניהם לגבעת זאב והשתלטו על בית הכנסת איילת השחר.

מה שמניע את נוער הגבעות הוא הרגש ולא המחשבה המדודה. וכך אתמול, בתקרית עם הכתב רועי שרון, ראינו אלימות. אלימות שלא מכבדת אף אחד. לא את הנוער ולא את המקום - שלא נשכח - מדובר בבית כנסת.

גבעת זאב הוא יישוב שקט. רובנו הגענו למקום בגלל הקרבה לירושלים והנוף הפסטורלי הקיים בו. עד עכשיו אנשי המקום התרחק מכותרות לכן חשוב לנו להסביר ולהזכיר - אלימות אינה דרכינו!

אני קוראת לראש המועצה ולחברי העמותה, כמבוגרים האחראים לקחת לידינו שוב את המושכות. עדין לא מאוחר. עלינו לומר בצורה חד משמעית שדרכינו אינה אלימות - לא בלוני גז ולא פחי אשפה מלאים באקונומיקה שיזרקו חלילה על אחינו השוטרים.

כולי תקווה שהקב"ה ישמע את תפילתנו ויפר את רע הגזרה ושכולם יבואו להתפלל בבית הכנסת איילת השחר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן