מציאות מדומה, הלכה מעשית

הממסד הרבני מתעקש לחיות במציאות מדומה ולנהל מלחמות אבודות אשר מעמידות אותנו, האנשים החיים בתוך החברה הכללית, במצבים בלתי אפשריים. בנט - נער את האבק מעל אמנת "גביזון-מדן". דעה

חדשות כיפה דרור שורץ 12/12/13 11:57 ט בטבת התשעד

מציאות מדומה, הלכה מעשית
יחצ, צילום: יחצ

"אתה דוקא בסדר, הלואי וכולם היו כמוך", כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה מחברים לעבודה, בקבוצת האופניים או במילואים ? לא פעם אני עומד ובדאבון לב לא מצליח להסביר לחבר החילוני מדוע הוא חייב לטוס לחו"ל על מנת להינשא או לחבר ההומו מדוע מדינת ישראל לא מכירה בתא המשפחתי שהקים.

קראתי בעיון את מכתב הרבנים אשר פורסם אמש (11/12/13) בכיפה ואני מבקש להתייחס לשני היבטים העולים מתוך המכתב:

"פגיעה באופיה היהודי של מדינת ישראל"

"פגיעה ביכולת לשמור על הקו ההלכתי וקיום התורה במישור הציבורי"

מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית רב לאומית ורב תרבותית. חיים דתיים, עולם ישיבות לצד חילול שבת, מסעדות לא כשרות ומצעדי גאווה. זהו אופיה של המדינה וקריאת הרבנים היא קריאת שווא לשינוי המציאות המוגמרת.

גם הרבנים מדייקים בלשונם ומצביעים על פגיעה בקיום התורה במישור הציבורי, גם הרבנים מבינים כי במישור האישי ליזמת החקיקה אין שום היבטי פגיעה באדם הדתי. הרבנים צריכים להפנים ולהבין כי סמכותם הרוחנית חלה על קהילת המאמינים בלבד, כל ניסיון להשפיע על המרחב הציבורי הינו מעשה של כפייה. מדינת ישראל הדמוקרטית כופה על האדם החילוני להינשר כדת משה וישראל, להישפט בפני דיינים חסרי השכלה משפטית וע"פ דין תורה בו אין הם מאמינים. את המצב הבלתי נסבל הזה באה יזמת החקיקה לפתור.

לפני כעשור פורסמה ע"י שני אנשים בעלי שיעור קומה: הפרופ' רות גביזון והרב יעקב מידן אמנה הקרויה על שמם "אמנת גביזון מידן". האמנה מציעה מתווה לפתרון נושאי המעמד האישי, חוק השבות, גיור, שבת ועוד מגוון נושאים. האמנה כתובה במקצועיות, בעומק וברגישות יתרה כלפי כלל האוכלוסיה. יידרשו בה שינויים ועדכונים, נושא הנישואין החד מיניים לדוגמה לא נכלל באמנה, אך האמנה מהווה בסיס איתן לתחילת ההידברות והשינוי המתבקש כל כך ביחסי דת ומדינה.

השר נפתלי בנט כותב כך בעמוד הפייסבוק: "מה שאנחנו לא מסכימים עליו - הוא שינסו תחת אצטלה של הטבות לכפות שינוי משמעותי של מעמד הנישואין בישראל בלי דיון ראוי".

בבקשה , תרים את הכפפה שזה אתה זרקת ותיזום את הדיון הראוי אשר משום מה לא מתרומם. נער את האבק מעל "אמנת גביזון מידן" וצא לדרך, לא מעט אנשים חילוניים ודתיים הצביעו עבורך ועבור שותפך יאיר לפיד בדיוק למען מטרה זו.

הממסד הדתי רבני מתעקש לחיות במציאות מדומה ולנהל מלחמות אבודות אשר מעמידות אותנו האנשים החיים בתוך החברה הכללית במצבים בלתי אפשריים מול חברים ואפילו מול בני משפחה. הפסיקו את המאבק ואת המשאבים תשקיעו בחינוך לערכי התורה בדרך של סובלנות והכלה.