מלחמה בקרן לישראל חדשה

"כל מגמתם אחת היא - להעביר אותנו על זהותנו, דהיינו לשנות את מדינת ישראל מיסוד כסא ד´ בעולם למדינת כל אזרחיה. פעם אחת בדה-ליגיטימציה לצה"ל, ופעם שניה בעידוד רפורמות בתרבות התורה הציונית-דתית שלנו". דעה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 12/02/15 17:14 כג בשבט התשעה

מלחמה בקרן לישראל חדשה
דוברות דרך אמונה, צילום: דוברות דרך אמונה

כפי שאסור היה להשתתף בכנס הפוליטי של עיתון 'הארץ', לאחר שהתגלה הגוף הפיננסי-אידיאולוגי שלו- 'הקרן לישראל חדשה' (-וישר כחם של אנשי הציבור שהודיעו שלא יקחו חלק בכך-) כך קל וחומר שאסור בהווה ובעתיד להשתתף בארגונים השתולים בציבור שלנו, המנסים לשנות את זהותנו על ידי כסף וחומרים חינוכיים ליברליים מבית הקרן החדשה.

כל מגמתם אחת היא- להעביר אותנו על זהותנו, דהיינו לשנות את מדינת ישראל מיסוד כסא ד' בעולם למדינת כל אזרחיה. פעם אחת בדה-ליגיטימציה לצה"ל, ופעם שניה בעידוד רפורמות בתרבות התורה הציונית-דתית שלנו.

כפי שיושבת ראש הארגון הזה מסרה בעבר- הם מנסים לשנות את מובילי תפיסת הקודש בישראל, מבפנים, על ידי ארגונים וקולות הבאים עם סממנים דתיים, ונראים כמונו.

על כן, הארגונים 'נאמני תו"ע', 'קולך', ארגון הלסביות הדתיות, מכון 'הרטמן' ועוד, שהם העיקר של השפעת הקרן לישראל חדשה בציבור הציוני-דתי, חייבים להיות מחוץ לגדר, בדיוק כפי שארגוני השמאל של אותה הקרן, מחוץ לגדר.

אין הבדל בין המאבק על הלגיטימציה לחיילינו בקרב, ובין המאבק נגד הנסיון להטות את עמדתנו הרוחנית. שני הדברים קריטיים, והשני חמור מהראשון- כפי שפגיעת חפץ זר בלב, חמורה מפגיעתו בידיים או ברגליים.

מי שמחרים את הכנס של הקרן בענייני פוליטיקה, חייב להתרחק ממנה גם בענייני עומק הפוליטיקה- הזהות של כולנו. אנו נאמר 'לא' לחוברות שלהם, 'לא' לפעילויות שלהם, 'לא' לבתי המדרש הפלורליסטים שלהם, 'לא' לתכניות החקיקתיות שלהם ונסיונם לשנות את הסטטוס קוו, 'לא' ליוזמות שלהם בתחומי דת ומדינה.

יש ערך גדול וחשוב בויכוח הנוקב בתוכנו על זהותנו ועמדותינו בציונות הדתית. אולם הדבר חייב להיעשות בנקיון כפיים ובישרות, וללא התערבות חיצונית ברוטאלית המבקשת לשנות אותנו על ידי כסף ומקומות השפעה.

פוליטיקאים יקרים-

היו ישרים והוגנים, אל תאבקו רק היכן שנח, אלא היכן שבאמת חשוב להיאבק, על אף אי הנוחות שבכך- ארגוני הקרן לישראל חדשה בציונות הדתית פנימה.