מכתב פתוח לרב אבינר

"כבוד הרב, אנא אל תוסיף שנאה בתוך העם, הפסק להדביק שמות תואר לא מחמיאים לרבנים. אם יש לרב טענה כלפי חוק הגיור שב עם אותם רבנים, שוחח איתם ואל תדביק תוויות בלי להתייחס לגופו של עניין"

חדשות כיפה יניב הולצמן ואסף גרינוולד 19/10/14 16:18 כה בתשרי התשעה

מכתב פתוח לרב אבינר
לשכת הרב שלמה אבינר, צילום: לשכת הרב שלמה אבינר

כבוד הרב אבינר שליט"א,

אנא ממך. אנא,אל תוסף שנאה בתוך העם.

אנא, הימנע מפרסום דברים שליליים, כפי שפרסמת, על מורינו ורבותינו, אשר רק מנסים לקדש שם שמיים ועושים כמיטב יכולתם לטובת עם ישראל.

אנא, הפסק להדביק שמות תואר לא-מחמיאים, שלא נאמר מכפישים, לרבנים. הרב רבינוביץ הוא תלמיד חכם גדול; וכך גם הרב ריסקין, הרב סתיו והרב יהודה גלעד.

אם לרב יש טענה כלפי חוק הגיור - אנו פונים לרב בשמם של רבים כל כך מעם ישראל, ומבקשים מהרב: שב עם אותם רבנים אליהם התייחסת בדבריך; שוחח איתם. לבן יחד איתם את הסוגיות ההלכתיות והלאומיות, בתקווה שנלחם כולנו יחד במגמת ההתבוללות ההולכת וגוברת - אשר אין בליבנו ספק שמדירה שינה מעיני הרב - ונוכל לה.

ניתן להתווכח עם דעותיהם של התמוכים בחוק, אך אנא ממך, כבוד הרב: אל תדביק תוויות בלי להתייחס לגופו של עניין.

ומעבר לכך, הרב: האם ראשי מנהל הגיור, ורבנים בכירים שלא קיבלו הסמכה לרבנות, אשר במציאות הנוכחית הם אלו אשר מבצעים את מרבית הגיורים, טובים יותר מרבני ערים המנוסים בהלכות גיור מזה עשרות בשנים?

ואם הרב יענה כפי שאנו צופים שיענה, נשאל: מדוע מוציא הרב את דיבתם של רבני הערים רעה?

קשה לנו להאמין, שגרים יעברו גיור, אך רבנים מסוימים "יצפצפו" על כך ובעיניהם יישארו אותם מתגיירים כגויים וכנטע-זר בתוך עמם. קשה לנו להאמין, שכן התנהלות שכזו תהיה בבחינת "זכור מעשה אבותיך", וכי במה חטאו אותם אנשים, אשר כל רצונם ושאיפתם להכניס עצמם ואת זרעם תחת כנפי השכינה.

קשה לנו להאמין, ואף איננו רוצים להעלות זאת על הדעת, כי במידה ומלחמתה העיקשת של הרבנות לביטול החוק - תיכשל, והחוק יעבור - תסרב הרבנות להכיר בגיורים שיבוצעו ע"י בתי הדין שיוקמו, אי"ה. אין בליבנו ספק, כי הרבנים הראשיים יסכימו לגיורים ויחתמו עליהם בלב-שלם.

ברור לכל בר-דעת, שהגיור שיבצעו אותם "רבני שוליים", כפי שכונו על-ידי כבוד הרב, לא יהיה בניגוד להלכה, ולמותר לציין שלא בניגוד לרוחה. אמירה כי הגיור שיבצעו אותם רבנים לא-יקובל על ידי העם מאחר ולא ישא את חותמת הרבנות הראשית - נראית, בעינינו, כצופה באופן שגוי את העתיד.

בעזרת ה' החוק יעבור ויאפשר לרבני ערים - כאלו אשר קיבלו הסמכה מהרבנות הראשית לישראל לכך - להקים בתי דין לגיור. הם יעשו זאת ביראת שמיים, ויגיירו רק ואך-ורק את המועמדים הראויים. הקונצנזוס יכיר בגיוריהם, וחלילה לא יסתור את פסקיהם.

אך עם זאת, הרב, ברור לנו שהחוק לא יפתור את הבעיה באופן מוחלט: ברור לנו, שהקונצנזוס אמנם יכיר בגיורים, אך יהיו רבנים שיוציאו עצמם מהקונצנזוס. אך הרב, אנא ממך, אמור את האמת: כבר היום מחצית מהרבנויות וכל העולם החרדי אינם מכירים בגיורי הרבנות הראשית. לכן, הרב, מהבחינה הזו - ממה נפשך.

אך כאמור, לצד אותם אלו שיוציאו עצמם מהכלל - רובו הגדול של עם ישראל יכיר בגיורים ויחתן עמם את בנותיו ובניו בשמחה ובלא צל של חשש. וכך, 350,000 חסרי-הדת, אשר חיים בקרבנו כיום, יהוו חלק מהעם היהודי; ולא רק כישראלים, אלא כיהודים כשרים לכל דבר.

וגם אם יהיו כאלו אשר יראו בהם "יהודים סוג ב'" - הרוב, הרוב המוחלט של העם היהודי אשר מחובר למסורת, מסתכל על המציאות נכוחה, וגורל עמנו יקר ללבו, לא יראה בהם ככאלו.

האם, הרב, אינך חושש מכך שסכנת ההתבוללות, ההולכת ופושה בעמנו בכל אתר ואתר מחוץ לגבולות ישראל - תשלח גרורותיה גם לארצנו? ובמידה והרב חושש מכך - האם אין-הרב חושב שגיור ע"י רבנים ידועים ומקובלים, כפי שצוינו כאן, יוכל לסייע לנו לעמוד בפרץ?

הכותבים חברים בארגון הצעירים אמונת חכמים שפועל למען זהותה היהודית של המדינה