מכתב גלוי לנפתלי בנט

שנה וחצי עברה מאז הבחירות והברית עם יאיר לפיד. דניאל סגרון חושב שזה הזמן לעצור את הברית ולהתרכז בברית עם הציבור שבחר בך והציבור החרדי

חדשות כיפה דניאל סגרון 23/06/14 10:20 כה בסיון התשעד

מכתב גלוי לנפתלי בנט
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

לפני כשנה וחצי כרתת ברית עם יאיר לפיד. רבים מאלו שבחרו בך העדיפו שותפות עם החרדים, אך קיבלו את ההסבר שלא הייתה ברירה. הבינו שלולי הדיל שסגרת מראש, היית מתייבש במדבר האופוזיציה וכל ההישג המרשים שלך בבחירות היה מתמוסס. לא אידיאלי, אבל ניתן להבין. מאז עברו הרבה מים בנהר, השנה החולפת הייתה מורכבת ומטלטלת לציונות הדתית. מחד, היינו גאים ביד היציבה והבוטחת שהנחת על הגה המדינה, בדיבורים הנפלאים שלך על הצורך ביציאה מהבועה המגזרית להנהגת עם ישראל כולו. זקפת לנו את הגב, הרמת לנו את הראש שהושפל עד עפר בתקופת ההתנתקות. אבל היה להצלחה הזו מחיר כבד. הפגיעה הקשה של הממשלה בעולם התורה יצרה קרע חריף מאין כמותו בין הציונות הדתית לחרדים, וחמור מכך, קרע פנימי, כואב, רחב, בתוך הציונות הדתית. לא נעים, ממש לא אידיאלי, אבל ספגנו. בלענו את הגלולה המרה, כבר למדנו שאי אפשר לקבל הכול בחיים. כנראה שהרצון העז לחזות במימוש הנבואה של בכיר הפרשנים אמנון אברמוביץ', שהתבטא עוד לפני הבחירות שאין לו ספק שאתה תחליף את בנימין נתניהו, סנוור אותנו. אטם את אוזנינו משמוע את זעקת האברכים וראשי הישיבות.

אבל בתקופה האחרונה הגיעו מים עד נפש. השותף שלך, לשעבר האח, הבן-דוד או הגיס, איבד את כל הבלמים. הוא מנתץ בשיטתיות את כל ערכי הציונות הדתית, את כל הקדוש והיקר לנו. זה כבר לא רק סנקציות פליליות ללומדי תורה או קיצוץ אכזרי למוסדות תורניים. נדמה שהוא עובר סעיף אחר סעיף בשולחן ערוך ומחפש איך ניתן לפגוע בו. מבול חקיקה אנטי דתי שמעורר חרדה גם בקרב המתונים שבינינו. אפילו את ארץ ישראל, אולי הערך היחיד שנותר בקונצנזוס של הציונות הדתית כולה, הוא לא עוזב בשקט. נאומים הזויים על פינוי עשרות אלפי מתיישבים מביתם, כאילו לא הספיק לעם ישראל פשע הגירוש מגוש קטיף.

בבקשה. אנו כבר לא יכולים לשאת את השותפות הזו. היא פוגעת בנו בכל מקום אפשרי, החל מהקפאת תקציבים וכלה בהקפאת יישובים. זה הזמן למפץ, למשהו חדש שיתחיל. ללפיד יש הרבה יותר מה להפסיד ממך. הבית היהודי מתחזקת ברוב הסקרים, יש עתיד צונחת בכולם. אם תעשה שריר, לפיד ימצמץ ראשון. הבית היהודי התחשלה מספיק כדי לאלץ את נתניהו להחליף את לפיד בחרדים. האולטימטום המוצלח שהצבת לביבי בערב פסח הוכיח, גם לספקנים שבעיתונאים, שראש הממשלה חייב אותך לידו. גם הוא כבר קלט עם מי יש לו עסק, גם הוא כבר הבין שאתה השותף הטבעי שלו. אפילו העיתון שלו, 'ישראל היום', התאחד עם העיתון התומך בך, 'מקור ראשון'. זהו בדיוק הזמן למשחק הכיסאות, לשינוי הרכב הקואליציה. גם חברי כנסת לא מעטים מהמפלגה שלך מעדיפים שותפות עם החרדים. אפילו דני דיין, לא ממש כוס התה של הרב טאו, קרא לחילוף הראוי. אין בכך חרטה על העבר.

בשנה וחצי האחרונות הצעדת את הציונות הדתית למחוזות שבקושי העזנו לחלום עליהם. אבל כעת, כשמתברר פרצופו האמתי של השותף שלך, איש שמאל לא מתון בעליל שרודף באובססיביות כל מה שמריח יהדות, זה הזמן להשלים עם גפני. אם נתניהו וריבלין יכולים לשתף פעולה, גם אתה וגפני יכולים להתגבר על משקעי העבר. לטובת כולנו. לטובת האחדות והשלום בין הציבור הדתי כולו, מהר המור ועד הר עציון, מבני ברק ועד גבעת שמואל. חשוב לנו, אפילו חשוב מאד, להגשים את הנבואה של אברמוביץ', אך חשוב לנו יותר לא לעשות זאת על חשבון תורת ישראל וארץ ישראל. ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל. זו סיסמתנו מראשית היותנו ורק היא תביא להצלחתנו, הצלחתך.