מי הזיז את האוהל שלי!?

רבקה שמעון לא מבינה למה אתם מתעקשים לגור בנחלאות? שפע של קרקעות מחכות לכם בכל רחבי הארץ. בינינו הגיע הזמן שגם השמאל פעם יאבק ויחטוף

חדשות כיפה רבקה שמעון 28/07/11 14:02 כו בתמוז התשעא

מי הזיז את האוהל שלי!?

חבר'ה, מה יש לכם מנחלאות? נחמד מצידכם לרצות לגור בנחלאות, אבל כמה מקום כבר יש שם?

ואם כבר מדברים על ירושלים, בואו נדבר גם על תל-אביב. כמה שטח כבר נשאר בתל-אביב כדי לבנות בה? ומה הקטע בכלל לחיות בצפיפות? כשאני יורדת מירושלים לכיוון רמת-גן או תל- אביב, אני מהרהרת פילוסופית: מי אמר שלגור בשומרון זו מסירות נפש? מסירות נפש גדולה יותר היא לגור במישור החוף המהביל, המזיע, הדביק. תסלחו לי, אבל עם כל הקסם השרמנטי של נחלאות- אין שם חניה, אחד נכנס לתוך האינטימיות של השני, אין חלונות, אין אוויר, ומשפחה ברוכת ילדים קשה לגדל שם. אין שם מרחב מחיה.

אני לא אצטרף למחאת הדיור, למרות שבכל לבי אני משתוקקת להוזלת מחירי הדירות. פשוט מאד- במשך שנים רבות כבר הפגנתי ותמכתי במחאת הדיור, כשאתם לא הייתם שם לראות אותה. עייפתי, די.

פעם המתנחלים חוטפים, פעם החרדים ופעם השמאלנים

הפתרון לבעיית הדיור והוזלת מחירי הדירות, נמצא בהתפשטות הלאה למרחבי השומרון, בנימין, גוש עציון. בדרום- באזור הנגב, ובצפון באזור הגליל. מי גילה את הסוד הנפלא הזה? ערביי הארץ. בטבעיות רבה הם בונים ללא אישורים על כל גבעה ועל כל דיונה. הם מתחילים באוהלים כמו מחוסרי הדיור הצעירים, עוברים לצריף קטן, בית קטן בערבה, ובסוף מקבלים אישור לבניה הבלתי מאושרת שלהם.

הטעות הגדולה שלכם, מחוסרי דיור צעירים שלי, היא שלא חשבתם על הפתרונות הללו מלכתחילה. ולא עוד , אלא שחנקתם את האופציה לדיור מוזל בכך שתמכתם בעקירת ישובים, בהקפאת בניה, ובתמיכה מסיבית בדוחות של טליה ששון.

עכשיו נזכרתם לכעוס על החרדים בבית שמש? למה, מישהו ממתין לכם? עד שאתם נזכרים ומתעוררים להתחתן וללדת ילדים, יש מי שמקדים אתכם בארץ הזו, והם צריכים למצוא פתרון דיור מהר. אלא שהם אינם מפונקים כמוכם והם מתרחקים לעבר אשדוד, חצור הגלילית ורמת בית שמש. או קיי- אז הם לא יגורו בירושלים עיר הקודש אלא בתל-ציון.

לומר את האמת- אני מביטה בחדשות ונושמת לרווחה. סוף, סוף אינני צריכה לצאת לרחובות, לחטוף מכות משוטרים, לדאוג לעצורים, להתמודד עם בית משפט ופרקליטים עוינים. הגיע הזמן שצבור אחר יאכל אותה. ישראל ערבים זה לזה. פעם המתנחלים חוטפים, פעם החרדים ופעם השמאלנים. ערבות הדדית. עכשיו הגיע תורכם.

נערי הגבעות מגיעים לנחלאות

אולי אינכם עושים את ההקשר הנכון. אבל אם לא מאפשרים לזוגות צעירים להתפשט מזרחה לעבר השומרון או צפונה מירושלים לבנימין, אז צעירים שנחסמה אפשרות המגורים שלהם בגבעות- הללו קונים ושוכרים בקרית יובל ורוממה. גם בנחלאות. איך יהיה לכם אז מקום בנחלאות?

אם הייתם משתפים פעולה עם חזון ההתפשטות לעבר מקומו הטבעי של עם ישראל, שבכל שנות ההיסטוריה שלו בארץ הזו בחר לגור בגב ההר המאוורר, לנשום אוויר פסגות, היה לכם היום מספיק דירות בנחלאות וכיכר המדינה. חבל שנזכרתם קצת מאוחר. אבל טוב מאוחר מאשר לעולם לא.

בינתיים, למה אתם מתבצרים על בנין הבורסה? מה יש לכם לחפש שם? ביבי יבנה לכם שם? תעשו קצת מודעות עצמית ותהיו מעשיים, תעשו סוויטץ', וצאו מהאג'נדה הפוליטית. יש גבול לכמה אפשר לצופף אזרחים בעיר צפופה ממילא. צאו מהבועה בה נתקעתם ועשו כמעשה העכבר בסיפור 'מי הזיז את הגבינה שלי'. קחו את האוהלים שלכם והושיטו מבט למרחק. איפה יש שטח ריק? איפה יש אופציה מעשית לבנות בתים בזול, עם הרבה שטח, אוויר וירק? שם מקומכם.

מחפשים כמה רעיונות? הנה לידי, בפסגת זאב. המון הרים וגבעות מלא רוחב העין, ריקים לחלוטין, עם נוף נהדר לים המלח, והרכבת הקלה כבר נוסעת למרכז העיר. יאללה, זוזו!

בינתיים, אני אשב בבית רגל על רגל ואתן לכם להזיע. אני כבר הזעתי די!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן