מי באמת שולט באיחוד הלאומי?

כצל'ה איים על נתניהו במליאה, אך דקות לאחר מכן החליט הרב זלמן מלמד לקבל החלטה אחרת. אם "האיחוד הלאומי" פועל כמו תיאטרון בובות, למי הצביעו הבוחרים? דעה

חדשות כיפה יהונתן שגב 23/05/12 17:54 ב בסיון התשעב

מי באמת שולט באיחוד הלאומי?
יחצ, צילום: יחצ

אם זה מריח כמו דיקטטורה ומרגיש כמו דיקטטורה - זו דיקטטורה. "האיחוד הלאומי" מזמן מתנהל על פי החלטת רבותיו, אך היום הגיעו מים עד נפש. אם תרצו, השד יצא מהבקבוק. הדיקטטור יצא מהארון. לפתע התגלה במליאת הכנסת, אל מול עיניהם המשתאות של עשרות מתושבי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, כי "האיחוד הלאומי" היא גרסה סרוגה-כתומה של ש"ס.

כן, ממש אותו פטנט הגורס כי מועצת גדולי התורה וגדולי התורה, הם אלו שיקבעו את סדר היום הציבורי בישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ נשמע הבוקר לגמרי אחרת: אמר כי בכוונתו להעביר בכל מחיר את "חוק ההסדרה" למאחזים ביהודה ושומרון, על אפו וחמתו של נתניהו. אף הזמין אל המליאה את תושבי השכונה כדי שיוכלו לראות בזמן אמת כיצד הוא מנסה להציל את מצבם המשפטי.

ואולם ברגע האחרון הורה הרב זלמן ברוך מלמד, פטרונו של כצל'ה, אחרת. ברגע האחרון החליט הרב מלמד להיעתר לעצת אנשי נתניהו, לקבל את עמדתו של יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, ולהורות לכצל'ה למשוך את "חוק ההסדרה" מעל סדר יומה של הכנסת. רק עשר דקות חלפו מאז אמר כצל'ה במליאה כי הוא "איננו פוליטיקאי", עד שהוכח אחרת. הוא פוליטיקאי ועוד איך, אך אמנם יש מי שמושך בחוטים. קוראים לו ראש ישיבת בית אל.

ראו, אם כן, כיצד מתנהלת לה מפלגה דמוקרטית בישראל. כיצד מתקבלות החלטות, ברגע האחרון, ללא התייעצות או הצבעה סיעתית, ללא להתחשב במצביעים או בדעת הקהל. ש"ס או "האיחוד הלאומי", זו אותה גברת בשינוי אדרת, משחורה לסרוגה.