מי אשם ברצח בקבר יוסף?

רבקה שמעון תוהה מי באמת אשם בהירצחו של בן יוסף לבנת ז"ל."מי נתן להם רובים? מי משדר להם לגיטימציה?"

חדשות כיפה רבקה שמעון 28/04/11 00:00 כד בניסן התשעא

מי אשם ברצח בקבר יוסף?
אלבום פרטי, צילום: אלבום פרטי

אין מילה אחת להגדרת המצב- אלא גלות. גלות ארץ ישראלית. ערב שביעי של פסח - הייתה לנו תכנית משפחתית לבשל מהר ולקפוץ לעין פואר. קמנו מוקדם בבוקר, בערב חג, והעולם עמד מלכת. אכן הזדרזנו לבשל, כי מסתבר שלוויה לפנינו. בן יוסף לבנת הי"ד, אחד מאלו שלא רואים אף אחד ממטר ואוהבים את יוסף הצדיק אהבה שאינה תלויה בדבר, אהבה עד כלות. כלות הנפש.

לוויה בערב חג על הר הזיתים. אנו ממתינים. מולנו נשקף הר הבית, כיפה מזהב, וערבים משחקים כדורגל על ההר. תראי, אמא, איזו בושה, אומר לי הבן. על הר ציון ששמם, שועלים משחקים בו כדורגל. ואיפה אתה עקיבא בן יוסף? ואיפה נבואותיך?

לוויה בפסח. שלושה רגלים. נזכרנו בלוויה אחרת בשלושה רגלים, בקדומים. לווייתו של הרב בנימין הרלינג, הי"ד - גם הוא נרצח על ידי שוטרים פלשתיניים - בטיול על הר עיבל. מי נתן להם רובים? מי אימן את השוטרים לירות במדויק בראש- על מנת לפגוע? מי משדר להם לגיטימציה? טיול לא מתואם, ביקור לא מתוכנן.

הפכנו במדינתנו המתחדשת לאורחים בלתי קרואים, לא רצויים - מטווחים בנו כבברווזים. מלחשים אצלנו במסדרונות שקציני צה"ל היו מעוניינים בפגיעה בחסידי ברסלב- תירו בהם אם הם מציקים לכם- הורו לקציני המשטרה הפלשתינאית. כך מלחשים אצלנו. מה אכפת להם מברסלבים תימהוניים? הם רק לא צפו מראש שהנרצח יהיה אחיין של אישיות חשובה בליכוד. איזו פשלה!

מקפידים על מה שנוח ולא על מה שחשוב
אנחנו עומדות בלוויה ליד האלמנה הצעירה ומדברות על סגנון הטהרה של הרוג מלכות. "אז מה אם ההלכה אומרת שצריך להראות לכל באי הלוויה את הדם, את הזוועה - כדי לעורר נקמה?", אומרת לי חברונית אחת. "את מבינה", היא ממשיכה, "העיקר שאנחנו מקפידים על אורך השרוולים והחצאית - מתי שנוח לנו יש לנו דקדוקי הלכות- וכשלא נוח לנו- מעלימים עין מהלכה בשולחן ערוך. על מה מקפידים ועל מה לא מקפידים. תתפלאו אחר כך שהנוער לא שם עלינו".
על חמץ וקטניות מקפידים- על עקרונות תורה- מעלימים עין.

"אמר ר′ יודן: שלושה מקומות אין אומות העולם יכולות להונות את ישראל ולומר להם גזולים הם בידכם, ואלו הן: מערת המכפלה וקבורתו של יוסף ובית-המקדש". שלשת המקומות אלו - אותם רכשו בכסף מלא, אברהם אבינו, יעקב אבינו ודוד המלך - יש לעם ישראל "טאבו" שאין אומה בעולם היכולה לערער על אמינותה"

את המשפטים הנחרצים הללו העתקתי מאתר חב"ד. כולם רצים לקבר רחל, כשאמינותו מוטלת בספק לפי ארכיאולוגים והיסטוריונים. על המקומות הבטוחים מוותרים- המקומות אותם קנו אבות האומה בכסף מלא. כתוב בתורה. מקומות שיש להם משמעות מעבר לקבורה. אלו מקומות מפתח של ארץ ישראל. הרבנים שותקים.

ואיפה את לימור לבנת? איפה את בתור דודה של בחור צעיר אוהב תורה, תפילה וארץ ישראל? אולי תכונות משפחתיות שעברו אליו בירושה בגנים? בתור שרה בממשלת ישראל, איפה את שתבואי באמירה נחרצת- הגיע הזמן לקחת על המקום בעלות של עם ישראל, של מדינת ישראל- הרי זה יוסף הצדיק- אם לא אנשי תורה שטומנים ראשם בחול וממלאים פיהם מים- לפחות את- שנבחרת בבחירות דמוקרטיות- תעשי מעשה. אין מילים בפי.

גלות, גלות ארץ ישראלית. חרפה ובושה. כואב. וההמשך? כבר בתכנון של אויבינו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן