מחזקים את מזכ"ל התנועה ומצטרפים לעצרת

לראשונה צצה הזדמנות להשתתף בעצרת לזכרו של רבין ז"ל ולא לעסוק בהשקפת עולמו. האם נרים את הכפפה ונביא לידי ביטוי בסיס ערכי משותף בין המגדרים? דעה

חדשות כיפה ארנון בן-דב 25/10/12 14:43 ט בחשון התשעג

מחזקים את מזכ"ל התנועה ומצטרפים לעצרת

מאז רצח רבין, מדי שנה בשנה, מתכנסת בכיכר עצרת שכותרתה "כן לשלום לא לאלימות" ובמרכזה עומדים ההתמקדות בתהליך השלום, הסכמי אוסלו ואישיותו של רבין. נושא שכזה והתמקדות שכזו מדירים חלקים נרחבים בעם מהששתפות בעצרת.

לראשונה, השנה - צצה הזדמנות. פעולותיו והשקפת עולמו של רבין הוסטו לקרן זוית ובמרכז - התנגדות, לה אנו שותפים מלאים, לרצח של מנהיג יהודי ע"י יהודי. הרצח מנוגד לתפיסת עולמנו, לתורתנו ולמוסר הטבעית.

הנושא שנבחר השנה לחודש ארגון הוא "נאמנות לדרך"- האם הדרך לה אנו נאמנים היא דרך של לגיטימציה לרצח בשל התנגדות פוליטית? מי שמתנגד למהלכים פוליטיים כאלה ואחרים לא מתנגד למוסר ולא מתנגד לפתרון מחלוקות בדרכי שלום ובאופן דמוקרטי. סוף סוף יש לנו במה לזעוק זאת.

האם נרים את הכפפה? האם הציבור שלנו יגיע לעצרת? תלוי את מי שואלים! בואו ונהיה סוף סוף שותפים אמיתיים בכלל ישראל, נתעלה מעל מחלוקות ונפגין יחד את המשותף לנו. דווקא בימים בהם המחלוקות בינינו רק הולכות וגוברות והמגזריות פושה בכל חלקה טובה, נודה על ההזדמנות שנפלה בחלקנו, להביא לידי ביטוי בסיס ערכי משותף בין המגדרים.

הנה לנו הזדמנות פז להצהיר- אנו מתנגדים בכל תוקף למעשה זה! דרכו של הרוצח איננה דרכנו. אנו רוצים להודות לדני הירשברג, מזכ"ל בני עקיבא שנעתר להזמנה להשתתפות בעצרת ומחכים לשמוע את דבריו באירוע.

הכותב הינו מדריך ב"בני עקיבא", סניף עין-צורים.