מה יקרה כשהערבים יחזרו בתשובה?

רבקה שמעון תוהה איך יראה המזרח התיכון אם יחליטו, העמים שסביבנו, להכיר פתאום ביהדות ולחזור בתשובה שלמה. האם אנחנו בכלל מוכנים לכך?

חדשות כיפה רבקה שמעון 22/02/12 11:45 כט בשבט התשעב

מה יקרה כשהערבים יחזרו בתשובה?
אלבום פרטי, צילום: אלבום פרטי

יום אחרי שהתפרסם אסון האוטובוס הפלסטיני מצפון לירושלים, פגשתי ידידה, עולה מחבר העמים המתגוררת בשכונתי בפסגת זאב. הסמיכות שלנו לענתא גורמת לכך שנהיה מעורבים רגשית במתרחש סמוך אלינו, מה שכנראה הביא את ידידתי להשמיע באזני הרהור פילוסופי בנוגע לתאונה.

"תשמעי", היא אומרת לי, "שכל אחד יעשה את החשבון נפש שלו, לא? רואים שקורה אסון - צריך לחזור בתשובה. את לא חושבת ככה? שהערבים יחזרו בתשובה. שישאלו את עצמם למה זה קרה להם". האמירה שלה הפתיעה אותי. היא לא אישה שהייתי מגדירה אותה כדתית, ומה הביא אותה להצהיר הצהרה כזו, בניסוח כזה?

הרהרתי לעצמי, ביני לביני, מה יקרה באמת ביום שהערבים יחזרו בתשובה. הרי כבר היו דברים מעולם. הנה, אנשי נינווה למשל. רק הגיע אליהם יונה הנביא, הסתובב ברחובות שלושה ימים, בעודו מכריז וקורא: 'עוד ארבעים יום ונינוה נהפכת', וכבר הם חגרו שק ואפר ושבו מדרכם הרעה. או, קחו למשל,את אירועי חודש אדר במגילת אסתר. ברגע שהיהודים קמו לעמוד על נפשם - הגויים סביבם עשו חושבים והגיעו מהר למסקנה שכדאי לעבור לצד המנצח. איך כתוב? 'ורבים מעמי הארץ מתיהדים'! עם כל המהומות בסוריה והאיום האיראני - מי יודע מה יקרה פה באזורנו?

כן, אני כבר רואה אתכם זעים בחוסר נוחות בכסא למקרא הדברים. אמרתי לעצמי, יכול להיות מצב, הזוי אמנם, בלתי נתפס בהגיון, שהערבים יעשו חושבים, ישובו מדרכם הרעה ויחזרו בתשובה. יודו שזו ארצנו, יכירו במדינת ישראל, יכירו בזכותנו המלאה על הארץ הזאת ועל הר הבית.

כצעד ראשון, אני מדמיינת לעצמי, הם יבואו במשלחת עם נציג הוואקף ללשכתו של ראש ממשלתנו מר בנימין נתניהו ויגישו לו אחר כבוד את מפתחות הר הבית, כשהם מתנצלים על הטעות ההיסטורית שנעשתה במלחמת ששת הימים. לא באשמתם. אולי אפילו יציעו להתגייס לטובת בנין בית המקדש השלישי? יגייסו כסף וזהב לטובת העניין. מי יודע? תסריט הזוי, אבל כבר היו דברים מעולם. מי יזם את בנין הבית השני? כורש.

אז מה יהיה? איך נגיב ומה יגידו הרבנים או החרדים? הנה, בשבת האחרונה, שבת 'שקלים', קראנו על תרומת מחצית השקל. עוד מעט נקרא את 'החודש הזה לכם'. עוד מעט נקרא על ההכנות הנדרשות לקרבן פסח, אבל עד כמה כל העניינים הללו נראים בעינינו מעשיים? מה זה, תורה או פילוסופיה?

בעלי לא מתרגש. הוא חושב שאם זה יקרה, כולם יתגייסו לטובת העניין. הממשלה תבנה את בית המקדש ותקדם הקרבת קורבנות. אצלו הכל פשוט, מאמין בן מאמינים. הוא אפילו הסביר לי איך ניתן על פי הרמב"ם להדליק את הנרות במנורה פשוטה, או להקריב קורבן פסח בלי אפר פרה אדומה.

אני כבר נכנסתי ללחץ, לא מספיקים לי הניקיונות של פסח, עכשיו יש גם קרבן פסח. נו, עכשיו רק נחכה לכך שגם הערבים יחזרו בתשובה.