לשמור על המחנה הציוני

"כל שם של מועמד לתפקיד רב העיר ירושלים, שנזרק לחלל הרשת השמועתית, מזיק למחנה הציוני, מפיח תקוות שווא בקרב אי אילו מועמדים ורומז לפיצול שאפשר שיבוא"

חדשות כיפה אלעד מלכא 06/10/14 18:34 יב בתשרי התשעה

לשמור על המחנה הציוני
GFDL, אריאל הורוביץ, צילום: GFDL, אריאל הורוביץ

לפני כשבועיים נפוצה שמועה באתרי האינטרנט: "מועמדותו של הרב אריה שטרן לרבנות העיר ירושלים לא תקינה". בלי לברר יותר מדי וללא שיתוף איש את רעהו החלה חרושת שמועות על מועמדים נוספים. "אם הרב שטרן ייפסל-אתמודד" הפכה להיות אמרה רווחת בקרב רבנים ועסקנים פוליטים.

בלי משים, אמירות אילו מחלישות יותר ויותר את המחנה הציוני במירוץ לרבנות ירושלים. כזכור, הרב אריה שטרן נבחר בבחירות דמוקרטיות כנציג המחנה הציוני כבר לפני כארבע שנים. בשל כך ובזכות מנהיגותו של הרב דרוקמן, אין אף קורא תיגר על מועמדותו ועד לרגע זה שמר המחנה הציוני על אחדותו. מתוך הבנה, שבהרכב הנוכחי של הגוף הבוחר אי אפשר לנצח את המחנה הציוני פועלים במחנה החרדי בשיטת "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו" ומנסים לפצל את המחנה הציוני.

כל שם שנזרק לחלל הרשת השמועתית, מזיק למחנה הציוני, מפיח תקוות שווא בקרב אי אילו מועמדים ורומז לפיצול שאפשר שיבוא.

למען ההגינות יש לומר, אין הרבה סיכוי שהרב אריה שטרן ייפסל, סוגיות משפטיות לא בודקים באתרי האינטרנט, אלא מול יועצים משפטיים. חרושת השמועות הזו נועדה בכדי לנסות לייצר פילוג במחנה הציוני ותו לא.

בקושי שנה שעברה מאז כישלון המחנה הציוני בבחירות לרבנים הראשיים וכעת שני רבנים חרדים מנהיגים את שירותי הדת במדינה. הפקת הלקחים ברורה: שומרים על אחדותו של המחנה הציוני.

זה נכון, מועמדותו של הרב אריה שטרן מלפני ארבע שנים, גרמה לרבים וטובים להשאיר את עצמם בצד. כאלו שחשבו שהם מתאימים ואולי אף צודקים בכך, אבל זה הזמן לשמור על שורות מאוחדות. לוותר על תחושות ההחמצה והקושי הטמונים בוויתור על ההתמודדות, וליישר קו מאחורי הרב אריה שטרן.

לראשונה זה שנים, רואים ניצנם בקרב הציבור החילוני, שמבין את חשיבות הנושא גם אם לא נח לו עם השיטה. ניצנים אילו מובילים לתמיכת הציבור החילוני במועמד דתי-ציוני במטרה לשמור על אופיו של הממסד ואופיה של ירושלים. אם גם בעת הזו, הציבור הציוני ייכשל ולא ישכיל לנצל תמיכה זו לבחירת לפחות רב ציוני אחד, תהיה זו מכה קשה.

בואו כולנו נתאחד, נוותר על החלום הפרטי לטובת רווחתה של ירושלים.

הכותב הוא חבר מועצת העיר ירושלים מטעם תנועת 'התעוררות'

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן