למה הבית היהודי שותק בנושא הרבנות בירושלים?

אבינועם קוטשר במכתב לשר בנט: "כאחד ממאות אלפי מצביעך אני מאוכזב. התקשורת והציבור דנים בסוגיית הבחירות לרבנות ירושלים אך עליך, שר הדתות וירושלים, נפלה שתיקה. פעל לתיקון מידי של המצב"

חדשות כיפה אבינועם קוטשר 16/01/14 12:00 טו בשבט התשעד

למה הבית היהודי שותק בנושא הרבנות בירושלים?

לכבוד השר נפתלי בנט,

השלום והברכה

כאחד ממאות אלפי מצביעיך בבחירות לכנסת ולפני זה בבחירות הפנימיות לראשות המפלגה, אני מאוכזב. קראתי בשקיקה דבריך בפייסבוק, ואף קיימתי בהם מצוות "ופרצת" וחילקתי שיירים והפצתי לייקים. גרמת לנו לקוות ולהאמין ש"משהו חדש מתחיל". ועתה צר לי עליך "אחי", אבל אני מאוכזב.

לא על הברית הפוליטית עם לפיד באתי כאן, למרות שמצביעיך הדתיים נבוכים זה זמן מרובה מחברותך עם מי שרוצה לכפות דתו ודרכו בכוח עלינו ועל החרדים. אבל כולנו יודעים שהחרדים החרימו אותך, כחלק מהמצווה התרי"ד "לשם יחוד, הנני מוכן ומזומן לקיים מצוות עשה לדפוק את המיזרוחניקעס".

דווקא על הבלגן בבחירות על הרבנות הראשית, אין לי טענות עליך. רבנים מצהר, מרכז הרב וביה"ד הרבני הגדול, גם אותנו זה בלבל.

אך לאחרונה עולה הסוגיא החשובה של הבחירות לרבנות ירושלים, התקשורת והציבור דנים בכך, אך עליך שר הדתות וירושלים ומנהיג הבית היהודי - נפלה שתיקה. כבר מעל עשר שנים, מאז פטירת הרבנים משאש וקוליץ זצ"ל, שאין רב לירושלים וצורכי הציבור ובתי הכנסת דוחקים. כדי להימנע מהמהומה שאפיינה את הבחירות לרבנות הראשית, הוקמה וועדה, לא רק של רבנים אלא גם בשיתוף גבאי בתי כנסת ירושלמים, כלומר וועדה דמוקרטית הקשובה לצרכי הציבור. הוועדה בחרה במי שלדעתה יכול לענות על צרכי הציבורים השונים בירושלים, הרב אריה שטרן שליט"א.

הרב שטרן הוא גאון הלכתי, שגם החרדים מכירים בו כתלמיד חכם אמיתי ולא יוכלו להתכחש לידיעותיו וכוח פסיקותיו. הרב שטרן שירת בצבא, וכך גם בניו. הוא רב בית כנסת בשכונה שמתגוררים בה דתיים, חרדים וחילונים, ומצליח להלוך נגד כל הרוחות ודעת הציבור נוחה ממנו. לכן תומכים בו תורה ועבודה" class="tagit" >נאמני תורה ועבודה לצד רבני דרך אמונה ומרכז הרב, גבאי בית הכנסת רמב"ן הליברלים לצד גבאי גבעת שאול החרד"לים. הרבנים פויירשטיין ובני לאו משמאל לצד הרב ליכטנשטיין והרב אריאל ממרכז והרבנים לבנון ומלמד מימין, וכמובן יוזם המהלך הרב דרוקמן. כך גם במועצת העיר ירושלים, שם כל הסיעות הציוניות תומכות בו, לא רק הסיעות הדתיות-מגזריות אלא גם החילוניות-ניטרליות דוגמת התעוררות וירושלמים האם דיבורך על ציונות היו אך ורק על מנת לקושש קולות או שמא הציוניים החילונים והדתיים בירושלים באמת חשובים לך.

ומי שוב שותק? שוב הבית היהודי ומשרד הדתות וירושלים בראשותך. ראשית, אינכם פועלים כלל לקיום הבחירות לרבנות, למרות שצרכי הציבור בכלל ומצביעך בפרט המרובים דורשים רב ראשי פעיל. שנית, פנו אל לשכתך גבאים ונציגי ציבור לקבוע פגישות ודיונים לגבש מועמד מטעם הציונות הדתית לקראת הבחירות, אך אתם עסוקים כנראה בהעלאת תמונות וסטטוסים לפייסבוק או בחברותכם החדשה עם לפיד ולא מצאתם זמן להיפגש עם נציגי הציבור הירושלמי . האם שוב נזכה לראות טורים על מדוע הפסדנו עוד בחירות.

עדיין לא מאוחר לתקן. ראש העיר ניר ברקת רוצה רב ציוני, קיים רוב של סיעות במועצת העיר שרוצות רב ציוני. והפתעה, יש משרד הדתות שבידיים של הבית היהודי. אנו בוחריך בירושלים מצפים ליחס הראוי בין נציג ונבחר הציבור לקהל בוחריו. במה יגרע חלקנו מאסי עזר הגאה שנפגשת איתו? להזכירך, אנו בחרנו בך לא הוא.

בברכה

אבינועם קוטשר נחלאות, ירושלים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן