למה בחר בנט לשתוק בסערת "תודעה יהודית"?

גדולי רבני הציונות הדתית ביקשו מבנט להאבק על השארת התודעה היהודית באחריותה של הרבנות הצבאית, אבל זה לא עזר. קולו של בנט לא נשמע בנושא. אולי זו הסיבה שהרב דרוקמן נזעק להיפגש עם חברי הסיעה בדחיפות?

חדשות כיפה יוסי בן עטר 14/01/16 21:47 ד בשבט התשעו

למה בחר בנט לשתוק בסערת "תודעה יהודית"?
דוברות, צילום: דוברות

השבוע החליט הרמטכ"ל כי תחום התודעה היהודית בצבא יעבור מהרבנות הצבאית לאגף כח אדם. החלטה מקוממת בקרב רבני המגזר הדתי לאומי שנלחמו ללא הפסקה בחודשים האחרונים בשביל לשמר את הנושא ברבנות הצבאית. לא אכנס עכשיו לסיבות הרוחניות, ויש לא מעט כאלה סביב הסאגה הזאת. מה שמעניין כאן הוא העניין הפוליטי שהיה יכול להכריע את הכף.

במשך החודשים האחרונים ניסו להגיע שורה ארוכה של רבנים, (חלקם הגדול רבנים צבאיים בעברם) ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, בכדי לראות כיצד ניתן להשפיע בדרג הפוליטי על מנת לשמר את התחום תחת הרבנות הצבאית. ניסו, אבל לא קיבלו מענה.

אישית, לא הופתעתי כששמעתי מהם על היחס שקיבלו מלשכת השר, (שיחות שלא נענו. פגישות שלא קויימו, והתעלמות מוחלטת בשבועות הראשונים של המאבק) בנט ממשיך להתעלם מכל מה שיראה מתקשר למגזר הדתי לאומי. זה לא טוב לתדמית שלו, לא טוב להמשך דרכו הפוליטית שככל הנראה לא תימשך במפלגת הציונות הדתית.

לפני כשבוע, כשהרמטכ"ל כבר גיבש את ההחלטה נזכר שר החינוך בתחום התודעה היהודית. נזכר מאוחר מידי, אולי בכוונה חיכה מאוחר מידי לדקה האחרונה. ביום שני בישיבת הסיעה של המפלגה הבהיר בנט לחברי סיעתו שקשה לו לטפל בנושא הזה כי הוא מפחד מהביקורת בתקשורת הכללית "איך אסביר את זה לתקשורת" תהה יו"ר המפלגה בישיבה.

ביום ראשון קיים בנט פגישה של כמה דקות עם רה"מ נתניהו בעניין הזה. בפגישה השתתף גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי. המסר שהעביר בנט לרה"מ היה ששר הביטחון יעלון לא מוכן לשמוע מאיתנו בעניין הזה, ולכן בנט ניסה לגבש קואלציה סביבו. בנט העלה רעיון שהתחום יצא מהרבנות הצבאית אבל יהיה בפיקוח הישיר של הרמטכ"ל ולא יעבור לאכ"א. נתניהו הסביר לבנט שהוא נזכר מאוחר מידי וחבל שלא הגיע כמה שבועות לפני. אל תחשבו שמשהו בסגנון איום או פרישה מהקואצליה נשמע בפגישה. גורמים שהיו בסביבת הפגישה אמרו שבנט רצה לקיים את הפגישה רק בשביל שיוכל לספר לרבני הציונות הדתית שניסה לטפל. למחרת הוציא הרמטכ"ל את ההודעה שתחום התודעה היהודית יעבור לאכ"א.

כשבנט רצה סייעת שניה בגני הילדים הוא ידע לאיים ש"לא נתמוך בתקציב" כשרצה להרוויח הון פוליטי משחרור אסירים הוא אמר "אם ישוחרורו ערבים - ישראלים נפרוש מהממשלה" משום מה האומץ של הלוחם מסיירת מטכ"ל לא נראה בתחום הזה. בנט, שבדרך כלל נהנה מכל ביקורת בתקשורת בעניין לאומי, והופך אותה לנקודות כלפי מצביעו. נכנע הפעם לעיתון הארץ.

רבנים שמעורבים עמוק בתחום אומרים לנו היום שעדיין אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. ביום שני הקרוב יגיע הרב דרוקמן לישיבת סיעת "הבית היהודי" וינסה לדבר חזק יותר לליבו של בנט, הבנתם, הרב דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית יגיע לכנסת וינסה לשכנע את יו"ר מפלגת הציונות הדתית להלחם חזק יותר למען תחום התודעה היהודית בצבא.

אגב, על סגן שר הביטחון וסגן שר הדתות לשעבר הרב אלי בן דהן מישהו בכלל שמע?

הכותב הינו מגיש תכניות ברדיו גלי ישראל והכתב הפוליטי של התחנה