לחוצים מאוחנה? שתו כוס מים

אנחנו מתקשים לעשות סוויץ´ ולקבל קהלים חדשים והדעות הקדומות שלנו מרתיעות אותנו מאוחנה בלי שום סיבה. תעצרו רגע ותפסיקו להתנגד מסיבות לא רציניות

חדשות כיפה דורון ביינהורן 27/01/15 13:29 ז בשבט התשעה

לחוצים מאוחנה? שתו כוס מים
דורון ביינהורן, צילום: דורון ביינהורן

אתמול בערב, עם סיום הצבעת חברי מרכז "הבית היהודי", החלו להגיע שמועות על השיריון המדובר, אלי אוחנה. התגובות לא איחרו לבוא, זה נע בין בדיחות על קשקשים לזעם בלתי נשלט של פעילי המפלגה. הייתי קרוב מאוד להיסחף למערבולת הזעם שהסתובבה בקבוצות הווטסאפ והפייסבוק. אבל בואו נעצור לרגע, האם כל התוקפים מכירים את אלי אוחנה? האם לא ידעתם שיהיו שיריונים?

אם ננתח על קצה המזלג את הכעס יש 2 סיבות עיקריות.

לראשונה אני קורא 'מפד"ל'. אנחנו מתקשים לעשות את הסוויץ' נדרש, אנחנו מכניסים קהלים חדשים למפלגה. קהלים חדשים זה לא רק איילת שקד וינון מגל שהם יחסית "טבעיים" לציבור שלנו. כן, בכדי להוביל את המדינה נצטרך לשלב גם אנשים כמו אלי אוחנה. לצערי את הפתרון לבעיה זאת נצטרך לעשות בתהליך ארוך ותוך כדי התהליך יהיו דיונים נוקבים ורציניים. אני מבין את האנשים שלא אוהבים את זה מהסיבות האלו אבל אני מצפה מהם להגיב ככה גם על שקד ומגל ופה אני עובר לסיבה השניה.

הסיבה השניה, דעות קדומות. "כדורגלן" גורם לנו לצמרמורת. אנחנו מזלזלים באופן אוטומטי באינטליגנציה שלו וביכולות שלו מחוץ למגרש. כאמור, איני מכיר את אלי אוחנה אך מהראיון שלו היום בבוקר ברדיו הבנתי שמדובר בבן אדם רהוט שמסוגל להיות לנו לפה. כן, בכנסת אני מחפש אנשי מעשה כמו מוטי יוגב, שולי מועלם ואורית סטרוק אבל אני מחפש גם אנשים שיביאו ייצוג ושפה לקהלים השונים.

כשאורלי לוי-אבקסיס נבחרה לכנסת היא ספגה קריאות של "תחזרי לדוגמנות" ועוד שלל אמירות בוטות. לוי התגלתה כחברת כנסת מבריקה וחברתית.

סוגיית ההתנתקות היא גם מעניינת, הרי ד"ר ענת רוט שקיבלה תמיכה יחסית רחבה במפלגה ואף שוריינה. היא הייתה ב"שלום עכשיו" והתפכחה, גם אלי אוחנה טוען כך אבל בראש שלנו הוא כדורגלן ולא ד"ר, אז לא בטוח שהוא יכול לעבור "התפכחות".

אני לא יודע אם אלי אוחנה יביא מנדטים והאם הוא יהיה ח"כ טוב. אני שמח שיש דיון פורה בעניין ומקבל את אלו שטוענים שהשריונים מלכתחילה לא ראויים, אבל קשה לי לקבל שפוסלים מועמד מסיבות כ"כ לא רציניות. חשוב להדגיש, זה לא שאין טיעונים טובים נגד השיריון הזה אבל הם בטח לא מצדיקים היסטריה ועזיבת המפלגה. ואם אתם לחוצים, שתו כוס מים, זה עוזר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן