להרים את הראש ולחזור לבית

נכון, נעשו טעויות, לא הכל הלך חלק ועוד ידובר על כך בזמנים אחרים, אבל היום אנחנו צריכים להתעורר לזקוף קומה להסתער קדימה. אסור שהמהלך ייעצר, אסור שהוא יפסיק

חדשות כיפה הרב חיים רטיג 15/02/15 17:04 כו בשבט התשעה

להרים את הראש ולחזור לבית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

פתאום נעלמנו כולנו מהמגרש הפוליטי, נטשנו את בנט ושאר פעילי המפלגה לעלות במעלה ההר לבד וזאת למה? כי נבהלנו ממה שקרה בפרשיית אוחנה או מטעויות נוספות שנעשו בדרך, אך ידועה האמרה כי מי שלא עושה לא טועה.

לפני חודשיים היינו מועמדים בכירים לקואליציה, חששנו מה יהיה עם הליכוד שקרטע בסקרים וקיווינו שיהיה רוב למפלגות הימין כי אחרת יהיה אסון. מפלגת הבית היהודי נשאה ונושאת בגאון את נושאי הדת והמדינה, ענייני חברה וכלכלה, ענייני צבא ובטחון. בזכות בנט וחברי המפלגה הפכנו משוליים לקבוצה חברתית מובילה, מנהיגה, כשהאמירה שלנו נשענת מסוף העולם ועד סופו.

נכון, נעשו טעויות, לא הכל הלך חלק ועוד ידובר על כך בזמנים אחרים, אבל היום אנחנו צריכים להתעורר לזקוף קומה להסתער קדימה ולזכור ש"בית יהודי" לכל אחד ואחד חשוב מאותם חשבונות קטנים שיבואו על תיקונם. אסור שהמהלך ייעצר, אסור שהוא יפסיק.

אני קורא מכאן לרבנים להרים קולם בכוח, "הרימי בכוח קולך מבשרת ירושלים" להביע דעתכם בגלוי ולא להסתתר מאחורי הספרים ולהתעלם. בתקופת השופטים ישבו פנחס בן אלעזר וסנהדרין איש תחת גפנו ותחת תאנתו ואמרו "שלום עלייך נפשי" ורבים מישראל נפלו בגלל זה.

בנט ואחרים במפלגה רוצים לפתוח במידה מסוימת את השורות אבל לא רוצים להיות ליכוד ב' ולא רוצים גם להצביע לליכוד א' כי אנחנו רוצים זהות יהודית שלא מתפשרת על ההלכה, שמחזירה את התורה שאנחנו כל כך אוהבים ולא מתנצלים על כך. להסדיר את חיי המדינה היהודית לשמור על הציביון ולהוביל מהלך חדש בעם ישראל.

איך שכחנו באחת את כל הדברים הטובים שעשו יחדיו חברי הכנסת של הבית היהודי ביחד מתוך גיוון ואחדות. כוח גדול יכול להיכנס לכנסת הבאה וחבל שאנחנו במו ידינו למוסס זאת. עת צרה היא ליעקב.

הבית היהודי עצרו חקיקה דתית רעה וקידמו רפורמות טובות על פי מידה הלכתית והתייעצות עם רבנים, שמרו על ישיבות ההסדר מסגירה, מנעו את התרסקות עולם התורה החרדי, הוסיפו תקציבים לכלל הישיבות, ניהלו קרבות על כל עניין יהודי במציאות קשה של ציבור חילוני עוין עם כוחות הרס שיצאו מתוכנו. תוך התמודדות עם ביקורת של רבנים שחשבו שניתן להשאיר את המציאות על כנה וכי ניתן להמשיך לחיות עם שלושה מנדטים כמפלגת המחמד והלא מזיקה של נתניהו. עם זה, מתברר כי העולם משתנה ולפעמים הרבנים רואים זאת אחרונים.

רבים חושבים להצביע למפלגות ימין לא דתיות, אבל אנחנו הרי מתאכזבים מהן פעם אחר פעם, במשך עשרות שנים. האם לא הגיע הזמן שנוביל מהלך שמצרף אליו כוחות ולא תלוי באחרים? עד מתי נתנהג כמו מיעוט שלא שואף להנהיג ולהוביל? איך אפשר לבחור מפלגה שמאכזבת במישור מדיני בטחוני, שמונעת את חוק העמותות שמטרתו לעצור את הזרמת הכספים מממשלות זרות שרוצים לשנות את אופייה של המדינה? שיש בה בכירים בעד נישואין חד מיניים? שהיא בעד מדינה פלסטינית, שאינה נלחמת בשחיתות ושאינה משליטה חוק על ציבורים שלמים?

"בית יהודי" הוא התרופה לכל זה, לשמירה על המדינה ועל אופייה. עלינו לעצור את הסכנה ששמה מפלגה קטנה ולהתגייס כולנו להצלחתה. בית יהודי גדול שמכיל בתוכו רבים אבל מלא בספרי קודש, במזוזה בפתח ובעיניים המקוות לעתיד טוב. להפסיק לשתוק, להתחיל לפעול, להתחיל לדבר.

הרב חיים רטיג הוא ראש ישיבת בינות ברעננה ויו"ר זהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית