כשהחלום של נאמני תורה ועבודה יתגשם

לאט לאט בכרסום עדין מקטינים נאמני תורה ועבודה את זהותה היהודית של מדינת ישראל עד להשגת היהלום שבכתר: חיסול הרבנות הראשית. יהודה ולד קורא להם לחשב מסלול מחדש

חדשות כיפה יהודה ולד 22/06/16 18:32 טז בסיון התשעו

כשהחלום של נאמני תורה ועבודה יתגשם
Gershon Elinson/Flash90, צילום: Gershon Elinson/Flash90

ואם החלום יתגשם.

אם יום אחד המאבק של נאמני תורה ועבודה יישא פרי וראש הממשלה יפנה אליהם בבקשה שינהלו את עניני הדת במדינת ישראל.

לאחר הרמת כוסית קטנה של יין (כשר למי שירצה ולא כשר לאלו שלא ירצו) הם יחלו בעבודה.

בתחילה ייפתחו מסלולי רישום אזרחיים לרישום נישואין. כוהנים וגרושות, גויות ויהודים, יוכלו להתחתן ולהירשם במדינת ישראל כזוג נשוי. בהמשך לאור דרישת הציבור אף יותרו נישואים חד מיניים. קדושת המשפחה היהודית? - זה כבר פאסה.

במקביל ייפתחו כל מסלולי הגיור. כל רב או רבה יוכלו להכניס את מאות אלפי הגויים החיים היום בישראל להיות חלק מעם הסגולה. גיור רפורמי יוכר כמו אורתודוכסי ויאנה כמו שאר חברותיה תהיה יהודיה כשרה ללא צורך לקבל על עצמה עול מצוות כזה או אחר. נעשה ונשמע? מסירות נפש של דורות על קיום מצוות? - כבר לא רלוונטי.

יום למחרת יטפלו בענייני הכשרות. תתקבל החלטה שכל בעל מסעדה חילוני או דתי יוכל בזכות האמון שקיבל לתת כשרות לעסק שלו כפי רצונו. בשר חלב, תולעים, גלאט ושאר דקדוקי השולחן ערוך - אאוט. הכשרות כבר לא תהיה בידי המונופול המושחת הרבני אלא בידי האזרחים טובי הלב. חשש לניגוד אינטרסים? - עזוב, כשרות זה לא משהו רציני כמו נגיד עמידה בתקן.

מיד בהמשך היום מועצת הנאמנים תפתור את בעיות השבת - כל עיר שתרצה תחבורה ציבורית ברחובותיה או לאשר פתיחת בתי עסק בשבת תוכל לעשות זאת. סוף סוף מיליוני אזרחים שחיו בכלא יוכלו לנוע בשבת ממרכז קניות לחוף הים בעידוד מדינת ישראל. מה אם "ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם"? - היהדות של היום היא כבר לא אותות מאובנים, זה משהו דינמי ותוסס.

במסיבת עיתונאים בשעות הערב, יכריזו ראשי התנועה, כשלצידם יושבים השותפים הרבים למהלך ובראשם אנשי הקרן החדשה לישראל וחברי התנועה הרפורמית:

"לאחר שנים של שלטון עריצות על ידי גורמים רבניים חשוכים הסתיים עידן הכפיה הדתית במדינת ישראל. מעתה כל פרט ינהג כפי רצונו והבנתו. אנו מודים לראש הממשלה על שנתן לכל אדם את היכולת לקבוע את זהותה היהודית של מדינת ישראל".

אחים נאמנים יקרים. האם זו "ממלכת הכהנים וגוי קדוש" אליה אנו מתפללים? האם זו מדינת היהודים או מדינת כל אזרחיה?

קחו קצת אחריות על מעשיכם, חשבו מסלול מחדש.

הכותב הוא חבר מרכז ליב"ה- הפועל לחיזוק אופיה היהודי של מדינת ישראל