כעת גם הרב אלון יודע: אהבה זה עסק מורכב וכואב

החלטת בית הדין אינה סוף פסוק, אך זעזועי-הלוואי העתידים, עוד עתידים לתת פירותיהם. אל נשכח גם שהרב אלון הוא איש המהלכים, ולדבריו - בנשק יום-הדין, הוא עדיין לא השתמש דעה

חדשות כיפה רובי וינטרויב 11/08/13 13:28 ה באלול התשעג

כעת גם הרב אלון יודע: אהבה זה עסק מורכב וכואב
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

ביום רביעי בבוקר, רעשה הארץ ברעידת אדמה בעוצמת 9 בסולם ריכטר. התקשורת והעיתונות הקדישו עמודים שלמים לאישום נגד הרב מוטי אלון. היחידים שלא דאגו, היו חסידיו ותלמידיו של הרב אלון, שידעו שלא יהיה צריך לחפש אותו. אצל הרב אלון אין מושג של לצאת משיעור מדלת אחורית, וכך גם כשיצא מבית המשפט.

תורה שאין בה אהבה גדולה ואכפתיות לתלמידים בקשר הדוק, קשוב ולא מנותק, היא תורה עקרה. לכן היה יפה לראות את תומכי הרב אלון גם אחרי ההרשעה, מקבלים את פניו באהבה קבועה ומוחלטת ללא תנאי, כי כך ראוי לאיש אשר חי את השיטה הזו.

הרב אלון לאחר המשפט, הזמין את כולם לשיעור שלו במגדל, מעין עלייה לרגל להקביל פניו - הפנים שלו שהם הפנים שלנו, הציבור הדתי לאומי.

מי שירצה לחפש את הסיבות לכתב האישום, יצטרך להתחיל במסע ארוך ומייגע של כ-30 שנים, ולהגיע למחילות הללו של בני נוער ובחורים עם בעיות מכל גווני החיים (ובפרט מצוקות נפשיות וכו'), מקומות שאנשים ובפרט רבנים, לא ששים להיכנס אליהם. - אבל הרב אלון גרר את עצמו למקומות ואנשים כאלו, כדי להקל ולעזור להם מתוך כוונה טהורה (על פי דבריו).

עבור הרב אלון, יכולת הדיבור שלו - היה רק כלי תיווך ומסדרון ארוך של שליחות חברתית (תנועת "מבראשית" וכו') שלקח על עצמו, מתוך אמונה ואהבה עמוקה שמוטבעת בשורשו - לאהוב, ולתת לאדם חום והרגשה שהוא אהוב בעולם. כוחו היחיד הגדול הוא באמת לאהוב. כן! לאהוב, ולחבק חזק.

מבחינת אישיות כובשת הרב היה אהוב הקהל, איש של מהלכים ושיחות קודש. הכול תועד במשך השנים. זה היה הוא, אלו היינו אנחנו. הוא השאיר מאחוריו אבק כמעט לכל הרבנים, ולא היה מה לעשות נגד זה. אך כעת כשיש כתב אישום והרשעה, זה מספיק כדי להפיל את הדיקטטורה. הרי בטח נמאס לפתוח כל שנה בידיעה ברורה שהמשחק מכור, ושהתחרות האמיתית על הרב הכי אהוב על כולם, היא בכלל על המקום השני.

זה נכון, כיום חבל התלייה על הרב אלון כרוך סביב צווארו. פרשנות למעשים כאלו, בפרט לרב אלון שדרך חייו היא לחבק, לגפף ולנשק, יכולה להיות שגויה אצל נערים רגישי יתר ובפרט עם בעיות נפשיות, שכל מגע פיזי בלי רצונם, יכולה לתת להם תחושה של הטרדה מינית מבחינתם.

החלטת בית הדין אינה סוף פסוק, אך זעזועי-הלוואי העתידים, עוד עתידים לתת פירותיהם. אל נשכח גם שהרב אלון הוא איש המהלכים, ולדבריו - בנשק יום-הדין, הוא עדיין לא השתמש.

על הדרך נוצר משבר אמון חריף בין תלמידי וחסידי הרב אלון, לבין כל השאר. למרות שהרב אלון תרם תרומה ענקית לציונות הדתית - קברו אותו ואת משפחתו בחיים. כעת גם הרב אלון יודע, שאהבה זה עסק מורכב וכואב. כיצד יתמודדו תומכי ומשפחת הרב עם אות הקלון?

אכן, אם האישום יישאר כך, לא יהיה על מה להתווכח בבית משפט, כי כידוע בתי משפט (בפרט בג"ץ) אף פעם לא טועים...

לכן נשאר לי רק לצטט את דברי הגמרא בנושא זה: "תלמיד חכם, אף על פי שסרח יש לו תקנה" (מס' חגיגה טו, א).