כולנו אשמים בהסתה נגד הרב סתיו

רבנים ועסקנים שדאגו ללחוש את דברי הבלע על אוזניו של הרב עובדיה, יאזרו אומץ ויקראו בקול גדול: "טעינו". עצרו את העגלה המתדרדרת לתהומות שגם אתם לא רוצים בה

חדשות כיפה קובי דמבינסקי 17/06/13 17:40 ט בתמוז התשעג

כולנו אשמים בהסתה נגד הרב סתיו
יחצ, צילום: יחצ

כאב לב. כאב לב זוהי התחושה לשמע דבריו הקשים של הרב עובדיה נגד הרב סתיו. דבריו נאמרו ללא הכרות אישית עם הרב ולו פעם אחת. דבריו של הרב עובדיה כואבים עד מאוד לכל מי שיצא להכיר את דמותו של הרב סתיו. אין אנו צריכים לעדותו של הרב עובדיה על יראת השמים וגדלותו בתורה של הרב סתיו.

אנו חיים ופוגשים זאת יום יום ושעה שעה. ב-15 השנים האחרונות זכיתי להכיר אדם שמרביץ תורה בכל מקום שמבקש ממנו, אדם שאהבת ישראל יוקדת בליבו בכל שעות היממה, אדם גדול בתורה האוהב את הבריות אהבת אמת ומקרבן לתורה ללא תמורה.

לפני שבועיים התארחנו בשבת אצל משפחת הרב סתיו. בסיומה של השבת ניגש אליי בני בן ה-9 ואמר לי בתמימות עצומה: "אבא , אני לא רוצה להיות הרב סתיו" ואני מופתע עד למאוד שאלתיו למה? והוא ענה לי: ”אני לא רוצה ללכת ולהעביר כל כך הרבה שיעורים בשבת אחת". באותה שבת, כבכל שבת ושבת, זכו בני קהילת שוהם לשמוע תשעה שיעורי תורה מפי הרב סתיו. "זכו - שכינה ביניהם".

חשבון נפש: אסור לנו ליפול למלכודת. אין מדובר כאן ברב גדול אחד שטעה וייתכן והרהר תשובה בלילה. פרשת עגלה ערופה לימדה אותנו כי בכולנו יש אשמה. בכל אחד ואחד מאיתנו קיימת אשמה במציאות הנוראית הזאת שבה הבחירות לרבנות הראשית הפכו למרדף אישי כנגד הרב סתיו. גם בנו שפגשנו את הרב סתיו לא פעם ולא פעמיים קיימת אשמה. ידענו, ראינו, שמענו והחרשנו. אוי נא לנו כי חטאנו .

אותם מחרחרי ריב ומדון, רבנים מהציונות הדתית שלחשו באוזניו של הרב עובדיה את דעתם על הרב סתיו - שפכו את דמו. רבנים שנתכנסו בביתו של הרב דרוקמן ואיימו ב"נתק מעולם התורה" על אי ציות לדעתם, רבנים שדאגו להסביר כי דרכו של אהרון הכהן, אוהב השלום ומקרב הבריות לאביהם שבשמים אינה מתאימה לדמות הרב הראשי לישראל והתבטאו בביטויים קשים של "סכנה ליהדות", צריכים לעשות חשבון נפש.

אין כאן שום סכנה, במקרה הטוב היה יכול להתקיים כאן דיון רעיוני. אך לצערנו הרב, הויכוח הוא אישי. המדרון הוא חלקלק, המילים הם חריפות וההשלכות שלהן מרחיקות לכת. לא רחוק היום בו ישרפו את דלת ביתו של הרב סתיו כפי שעשו לרב גורן זצ"ל לאחר פסקו בנושא "האח והאחות".

רבנים ועסקנים שדאגו ללחוש את דברי הבלע על אוזניו של הרב עובדיה, יאזרו אומץ ויקראו בקול גדול: "טעינו". עצרו את העגלה המתדרדרת לתהומות שגם אתם לא רוצים בה. "כפר לעמך ישראל אשר פדית ה'“.