ילדי הכאפות של נתניהו

מה זה אומר על גישתו של ראש הממשלה ליהדות? מה זה אומר על גישתו של ראש הממשלה לבוחריו הדתיים? הרב עמיחי גורדין על ילדי כאפות

חדשות כיפה הרב עמיחי גורדין 05/05/15 09:37 טז באייר התשעה

ילדי הכאפות של נתניהו
פרטי, צילום: פרטי

הויכוח על תיק הדתות אינו למי ילכו הג'ובים שמעניק המשרד הקטן הזה. הויכוח על תיק הדתות הוא האם מערכת הדת של מדינת ישראל היא מכונה ליצור ג'ובים או שהיא אמורה לשרת את הציבור ולהעניק לו יהדות ישרה הגונה ואוהבת. ראש הממשלה בחר באפשרות הראשונה.

במשך שנים רבות (לצערי הרב גם בימי המפד"ל ההיסטורית) היה תיק הדתות עמדת כוח להכנסת אנ"ש למקומות הנכונים. כך נהגו בגסות רבה אנשי ש"ס בעשור השנים שהתיק היה בידיהם. האם זה הגיוני ששני רבני ערים גדולות מאוד שמונו באותם ימים עליזים הם במקרה האחים של האנשים הבכירים ביותר בש"ס. אני יודע שאותם רבנים חשובים אכן ראויים לתפקידם. אבל אני גם יודע שיש עוד עשרות רבנים אחרים שראויים לתפקיד הזה אבל לצערם האחים שלהם לא מנהלים את ש"ס.

מה היינו אומרים אם שר הבריאות היה ממנה את אחיו למנהל בית החולים סורוקה. מה היינו אומרים אם שר הביטחון היה ממנה לאלוף פיקוד מרכז את אחיו. ש"ס הפכו את תיק הדתות למנגנון משומן של מינוי מקורבים.

כשטענתי את הדברים לפני אנשי ש"ס אמרו לי שגם הבית היהודי נהג כך בשנה האחרונה. שקר. הרב בן דהן עמד במבחן הקשה הזה בכבוד עצום. ידוע לכולם שהיה רב חשוב מאוד וצדיק עליון שקידם וטיפח את הרב בן דהן במשך השנים. והנה ביום הדין, עת עמד לבחירה בנו של אותו רב, נהג הרב בן דהן ביושר ובהגינות ולא דחף את בן הרב (שהיה מועמד ראוי) לתפקיד הנכסף. הרב בן דהן גרם לעצמו חוסר נעימות עצום עם משפחת הרב ובחר ביושר ובהגינות.

המחלוקת בין ש"ס לבית היהודי אינה אילו מקורבים יתמנו. המחלוקת היא האם מערכות הדת יפעלו ביושר ובהגינות או שיחזרו להיות מפעל ליצור ג'ובים. כדי למנוע את החגיגה המופקרת של אריה דרעי, נתניהו לא היה חייב להעביר את תיק הדתות לשליטה מוחלטת של הבית היהודי. נתניהו יכל להפקיד על תיק הדתות אדם חיצוני או להעבירו לשליטה משותפת של ש"ס והבית היהודי. במקרים אלו היה נתניהו שומר על מערכות היהדות של המדינה.

מעשיו של ראש הממשלה, שאני מעריכו ומכבדו, מלמדים בצער רב שראש הממשלה מתייחס לבוחריו הדתיים כילדי כאפות. לפני הבחירות הוא קירב אותנו ונהנה מאוד מתמיכה מאסיבית שלנו במפלגתו. עכשיו הוא מתעלם לחלוטין מצרכי היסוד של היהדות. את תיק האוצר ואת תיק הביטחון נתניהו לא היה מפקיר בידי אנשים שהיו הופכים אותם למכונות ליצור ג'ובים. את תיק הדתות הוא הפקיר. מה זה אומר על גישתו של ראש הממשלה ליהדות? מה זה אומר על גישתו של ראש הממשלה לבוחריו הדתיים? ילדי כאפות.