יום גוש קטיף במערכת החינוך? הצחקתם

בבתי ספר חילונים לא שמעו על "יום גוש קטיף", אבל זה לא מונע מהציבור הדתי להתפעל ממערכי השיעור היחודיים. נרדמים בשמירה

חדשות כיפה מאמר מערכת 01/02/16 17:51 כב בשבט התשעו

יום גוש קטיף במערכת החינוך? הצחקתם
אילוסטרציה , Melanie Fidler, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה , Melanie Fidler, פלאש 90

כ"ב בשבט נקבע ליום הרשמי בו מציינים את הפינוי מגוש קטיף במערכת החינוך. היום הזה, שראשיתו הוא בחוק שחוקקה הכנסת לציון הנסיגה מגוש קטיף, הוא תזכורת לציבור על שאירע בתכנית ההתנתקות. תוכנית שגדעה והרסה בתים של עשרות אלפי משפחות בישראל. אלא שלמרות שבתי ספר דתיים דואגים לציין אותו בקביעות ברוב הדר, בבתי ספר חילונים רבים ברחבי הארץ בכלל לא שמעו עליו.

בשנת 2005, ישראלים רבים רצו להאמין שהעם איתם. "היה לא תהיה", גוש קטיף תישאר בידינו - היו רק חלק מהסיסמאות שנשמעו בזמנו. מאז התרחשה תוכנית ההתנתקות, תושבי הגוש גורשו - והציבור הדתי/ ימני עשה חשבון נפש. טורים, כנסים וישיבות אל תוך הלילה - כולם עסקו בשאלה איך נרדמנו בשמירה, איך חשבנו שהציבור איתנו אבל השארנו אותו הרחק מאחור. כעת נדמה ששום דבר לא השתנה - אנחנו עדיין חיים לנו בתוך בועה, ומעדיפים לייפות את המציאות מאשר להיישיר אליה מבט.

המגזר הדתי מרבה להזכיר את הפינוי במערכות החינוך שלו, בחמ"ד מפיקים סרטונים, מערכי לימוד הכל על מנת לספר לדור הצעיר את אשר אירע, ואיך זנחנו חבל ארץ ללא סיבה ברורה. השבוע הגיעו למערכת 'כיפה' מספר תלונות ממורים המלמדים בבתי ספר חילונים שטענו כי בבית הספר שלהם בכלל לא יודעים שקיים יום שכזה. "פעם ראשונה ששמעתי על הדבר הזה ואני מצר על כך". העיד מורה למתמטיקה המלמד בתיכון בגוש דן. "חבל שלא ידענו אותנו, אני בטוח שיש עוד המון מורים אחרים שלא מודעים בכלל לזה שזה יום רשמי שקבעה המדינה".

תלונות נוספות הגיעו ממספר מורים בבית ספר בפתח תקווה, בחיפה ובכרמיאל - כולם העידו כי בבית ספרם לא נעשה דבר . משרד החינוך לא שלח להם חומרי לימוד, פלקטים לא נתלו במסדרונות, ואפילו בשיעור חינוך השבוע לא טרח מישהו להזכיר את פינוי הגוש, גם לא במשפט.

המגזר הדתי שוב נכשל. שוב העדפנו להתהדר בתמונות מבתי הספר שלנו, ובילדנו שחזרו הביתה עם ציור מיוחד ובו שקיעה על רקע הים של גוש קטיף. שוב תמונות ממוזאון גוש קטיף ומישיבה מיוחד של סיעות הימין בכנסת - במקום ליישם את הלקחים שכבר הבנו שצריך ליישם.

"למרות שאני בן אדם חילוני לגמרי, הצבעתי לבית היהודי, ואני חושב שההתנתקות היא פשע. ברור לי שזו מגמה של אנשים בצמרת" טען המורה החילוני. אולי זו באמת מגמה, אבל יש מצב, שזוהי סתם אדישות לעוד פרק כואב בהיסטוריה של עם ישראל, שלו רק היינו מצליחים להגיע אליו היינו יכולים להשפיע מעט על הפרק הבא בספרי ההיסטוריה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן