חיסול הממ"ד - משימה ציונית דתית?

בשבוע שעבר התפרסם סקר שערך שמעון ריקלין, מצוות ההסברה של הבית היהודי, עם היוודע האפשרות כי בנט יקבל את תיק החינוך. שאלת הסקר הייתה אם הגיע הזמן לבטל את חינוך הממ"ד ולאחד אותו עם החינוך הממלכתי החילוני

חדשות כיפה אבישי גרינצייג 26/05/15 12:46 ח בסיון התשעה

חיסול הממ"ד - משימה ציונית דתית?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מערכת בחירות סוערת עברה על כוחותינו. הבית היהודי החלה אותה בקמפיין חילוני בדמות סרטונים ויראליים וגמישות בשינוי הסטטוס קוו, כאשר השאיפה היא נגיעה בהגה המדינה.

ייתכן שנקודת המפנה אירעה בשריונו של המשוריין האגדי אלי אוחנה.

הציבור הדתי לאומי התקומם וכבר היו דיבורים על מרד נגד ההנהגה שעד עתה זכתה לנחלה בלי מיצרים.
אוחנה התפוטר, והמפלגה סוף סוף נשמה לרווחה.

מני אז המפלגה ניסתה להיות דתית יותר ממפלגת יחד ז"ל וחילונית לא פחות ממפלגת הליכוד.

הסיום ידוע - הבית של נפתלי הצטמק בשליש. במקום לזנק ל18 מנדטים כפי שחזו בתחילה הסקרים, המפלגה קיבלה 8 מנדטים בלבד.

בבית היהודי ניסו בתחילה להציג את קיצוץ המנדטים כמעשה גבורה והקרבה הירואי של המפלגה על מנת להבטיח את שלטון הימין. אך חיש מהרה עברו להאשים את שני החשודים המרכזיים באבדן המנדטים: מפלגת הליכוד ששתתה את המנדטים והדתיים שהצביעו בהמוניהם לליכוד במקום למפלגה הביתית.

למען האמת, שמחתי על מעבר המנדטים. לא לאיד חס ושלום, אלא קיוויתי שהבית היהודי תעשה חשבון נפש איך קרה שכל כך הרבה דתיים לאומיים הרגישו שלמים עם עצמם להצביע למפלגה חילונית.

הרחבת השורות והפיכת המפלגה למפלגת כלל ישראל עם ניחוח ציוני דתי לא הביאה למפלגה מנדטים חילוניים חדשים ומנגד הבריחה את הקהל המסורתי (תרתי משמע) שלה.

אחד מראשי הישיבות המשיל בשיחה סגורה את בנט לנהג מירוצים שכדי לנצח במירוץ חייב שהמכונית שלו תהיה ללא תכולה המכבידה על האוטו. כך בנט ניסה להיפטר באגרסביות מהתדמית הדתית שמעכבת אותו מלזכות בהנהגת המדינה.

קיוויתי שהייסורים שבאו על המפלגה יגרמו לנהג שלה לחשב מסלול מחדש.

בנט כשר החינוך יוכל לחזק את החינוך הדתי ואת הזהות הדתית.

לצערי התקווה הזו התבדתה מהר מהצפוי.

בשבוע שעבר התפרסם סקר שערך שמעון ריקלין, מצוות ההסברה של הבית היהודי, עם היוודע האפשרות כי בנט יקבל את תיק החינוך. שאלת הסקר הייתה אם הגיע הזמן לבטל את חינוך הממ"ד ולאחד אותו עם החינוך הממלכתי החילוני.

השאלה מצד עצמה תמוהה, ועוד יותר מכך הבהילות והדחיפות של העיתוי.

ריקלין עצמו העיד כי רוב מוחלט התנגד לכך בתוקף, דבר שלא גרם לו להימנע מלהגיע למסקנה התמוהה הבאה, כלשונו: "אני אוהב את המגזר אבל באופן אישי למדתי עם חילוניים וזה היה בסדר גמור. האם לא הגיע הזמן שיהיה לנו הביטחון שאנחנו מספיק חזקים כדי ללמוד עם אנשים חילוניים?"

מה כל כך בוער דווקא לעסקני הציונות הדתית לסגור את הממ"ד?! למה ריקלין מציע זאת עוד טרם כניסת בנט לתפקיד?!

האם זו המשימה הראשונה במעלה שניצבת בפני שר חינוך דתי?! יתר על כן, הצעה זו כלל לא עלתה על דל שפתותיהם של שרי החינוך החילוניים שקדמו לו.

ישנה טענה מפורסמת כי רק הימין מסוגל לפנות יישובים.

לצערי, כנראה רק דתיים מסוגלים לחסל את החינוך הדתי. לשם שמיים כמובן.