חיים ויסמן מגיב למשה רט: התורה אינה בכיס הקטן שלך

מאמרו של משה רט על ההומואים הדתיים, הרגיז את חיים ויסמן: "כיום לא ניתן להסתיר או להתחמק מהתופעה הזו ומי שמעוניין בשיח אמיתי לפחות צריך לשמוע גם את הצד השני"

חדשות כיפה חיים ויסמן 11/06/13 13:05 ג בתמוז התשעג

חיים ויסמן מגיב למשה רט: התורה אינה בכיס הקטן שלך
shutterstock, צילום: shutterstock

ראשית אני רוצה להקדים ולומר כי אני גבר נורמלי ולא אדם בעל נטיות הפוכות (ועל כן יש כאן מידה מסויימת של חוסר הגינות מבחינתי לעסוק בזה). אני סולד מכל מה שקשור לכך, אולם שיטת הדיון הנלוזה שהעלה משה רט מכעיסה מאוד.

זה הולך בערך כך:

ראובן: "שמעת שהרב עובדיה פסק שמותר לפתוח פקקי יין בשבת?".

שמעון: "נו, ומה החידוש הגדול?"

ראובן: "לא עוד אלא הוא טוען כי מתוך כך מותר לפתוח טלוויזיה, כי הרי המילה 'לפתוח' משותפת לשני המעשים האלה".

שמעון: "אני בהלם, לא ידעתי! אני חושב שהוא מין ואפיקורס ומותר להרגו (ע"ז כו:)".

העלאת טענות מופרכות, והוצאת דברים מהקשרם לא מועילים לשום דיון. אינני בטוח שמשה רט קרא מאמר שלם בנושא או הקשיב לעומק לטענות ההו"ד (הומואים דתיים), אחרת אני מתפלא כיצד יכל לכתוב מה שכתב.

טענות ההו"ד, לפי הבנתי, מתחלקות לשתיים:

• קריאה להכרה קהילתית בהו"ד, תוך כדי "עזרה לאדם הדתי ההומולסבי להמשיך באורח חיים פעיל של שמירת תורה ומצוות ולא לוותר עליו, גם בהיעדרו של פתרון הלכתי מקיף (זאב שביידל, אח(ר)ים בקרבנו, על מקומם של דתיים הומולסביים בחברה הדתית)". אין כאן בקשה להסכמה הלכתית למשכב זכר, אלא רק הכרה במושג "הומו דתי" אשר לא מחוייב להתחתן (ומה שהוא עושה בד' אמות בינו לבין עצמו, זה עסק שלו), ועליהם ייאמר "ונתתי להם בביתי ובחומותי יד ושם טוב מבנים ומבנות" (ישעיה נו).

• יחסי מין מלאים של גברים הומואים אסורים בכל עת, בעוד שאר מעשים מיניים שהם לא נכללים בזה יהיו מותרים, שהם לא בגדר 'תועבה' (סטיבן גרינברג, עם אלוהים ועם אנשים: הומוסקסואליות במסורת היהודית, עמ' 229 ואילך).

נדמה כי הטענה הראשונה היא העיקרית והחשובה לימינו, והיא המשותפת לכל ההו"ד (על אף שאני מרגיש שזה קצת יומרני מצידי לומר זאת). ראוי להציג את הדברים כמות שהם למרות שאני, למען האמת, לא מסכים איתם. בעיניי צריך לשמור על 'הומופוביה', והמקום שבו היהדות נמצאת היום מבחינה קהילתית הוא נכון ובריא.

כתב משה רט: "אמנם קולות אלה נשמעים עדיין בשוליים בלבד, אך חשוב לצאת כנגדם בכל תוקף כבר בשלב הזה". משה רט כנראה מאמין שהתורה והקולות הציבוריים נמצאים בכיס הקטן שלו, לא ברור האם זה מתוך ייאוש או תקווה אמיתית לחינוך ההו"ד. המצב היום הוא שלא ניתן כבר להסתיר קולות אלה, ומי שמעוניין באמת לנהל שיח אמיתי בנושא (ולא שיחת חרשים) צריך לפחות לדעת מה הצד השני אומר, אחרת הוא יגרום לכעס ומרירות גדולים עוד יותר ויחזק את השנאה והניכור.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן