"חותם- הגזמתם לגמרי! זו יריה בתוך הנגמ"ש"

ראש מכינת צהלי ע"ש תמר אריאל, הרבנית מיכל נגן, חושבת שקמפיין חותם נגד גיוס בנות דתיות לצבא, משול לקמפיין החרד"קים של החברה החרדית. "מביך ומעציב אותי להבין כמה קטנות וטיפשות אתם חושבים שאנחנו"

חדשות כיפה הרבנית מיכל נגן 30/01/17 15:56 ג בשבט התשעז

"חותם- הגזמתם לגמרי! זו יריה בתוך הנגמ"ש"
יחצ, צילום: יחצ

סרטון 'בודדה במערכה' של חותם נגד התגייסות נשים דתיות לצבא הוא קמפיין החר"דקים של הציונות הדתית.

החבר'ה מ'חותם' - הגזמתם לגמרי! זו ירייה בתוך הנגמ"ש. אפשר להתווכח על ערכים ועל פרשנויות הלכתיות - אבל האם המטרה מקדשת את כל האמצעים? האם בהוצאת שם רע על החיילות - שהן בשר מבשרנו, בביזויין, בהפיכתן לגרוטסקה, בירידה לרמיזות שמתחת לחגורה, בזה נרוויח משהו?

מביך ומעליב אותי לחשוב שככה אתם רואים את הנערות המתגייסות .
מביך ומצער אותי לחשוב שבתנועה החברתית האדירה הזו אתם רואים רק את הסטראוטיפים.
מביך ומעציב אותי להבין כמה קטנות וטיפשות אתם חושבים שאנחנו. וחלשות.

רבותי למדוני שהתורה מאירה ומשמחת, מכוונת אותנו לראות את הטוב שבזולת, מצמיחה בנו רגישות וכבוד גם לשונים מאתנו, ומלמדת אותנו לאהוב את אחינו גם אם הם חלוקים עלינו בדעות או במעשים. לא הכל מותר בשיח עם בני נוער. להיפך. כשאתם נוקטים בדרך שפוסלת אותן ומקטינה אותן - היא מעידה על תורתכם שלכם.

מאות תלמידותיי המשרתות בצבא לימדוני כי הן מתגייסות מתוך מסירות נפש עבור עם ישראל. הן רואות בשירות בצבא שליחות מחוץ למגזר כדי ליצור חיבור ומפגש עם כלל ישראל. חיבור עם רחוקים. הן מוכנות להתמודד עם אתגרי השירות הצבאי כדי להיות שותפות עם הציבור הישראלי במשימתו הלאומית הגדולה.

חיילתורנית מתמודדת עם השחיקה, עם החספוס ועם הבדידות מתוך עדינות ועוצמה מתוך בירור ומחשבה, מתוך יצירתיות ורגישות, מתוך אהבת תורה ויראת שמים. בדרכה. דרך זהירה ואמיצה שתום וחכמה משמשים בה כאחד.
.
תודה לכן חיילותורניות על ההתמודדויות שלכן עם כל מה שבצבא: סביבה גברית, מרחב חילוני, צרכי המערכת, ושחיקה של הנפש ושל כח הרצון . ההתמודדות שלכן מאירה את עבודת השם כמשהו עמוק ומתפתח, משוחח, מתמודד נמשך ומרומם.

תודה לכן יקירותיי, שאתן מחיות בי את האמון שהתורה יפה היא, ושכוחה מצמיח אהבה ולא ביקורת.

תודה לכן שאתן מעזות לחשוב, לבחור, לסמוך על עצמכן, להיכשל ולקום בתשובה. שוב ושוב. כי זוהי הדרך היחידה למצוא את הקב"ה בחייכן.

אתן לא בודדות במערכה - אתן ציבור שעושה דברים גדולים - שאו ראשכן ברמה וכוונו לבבכן אל אביכן שבשמים - היו אתן השינוי אליו אנו מתפללים - וביחד נתקן עולם במלכות ה'.

[embed]

]