הרייטינג מעוור עיני חכמים

יכול להיות שהצורך להגיב מיד על כל דבר, כדי שכולם ישמעו והרייטינג יעלה, גורמת לעיתונאים להשמיע מסרים חדים, חריפים ומעוותים. תגובה לקלמן ליבסקינד

חדשות כיפה הרב אלי קפלן 21/04/16 01:25 יג בניסן התשעו

הרייטינג מעוור עיני חכמים
Tomer Neuberg/Flash90, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראיתי את דבריו החריפים של קלמן ליבסקינד על הציונות הדתית שאכפת לה רק מעצמה. כי לא היו מספיק משתתפים בעצרת למען "החייל מחברון" מבני המגזר.

שאלתי את עצמי,כיצד יתכן שאדם רציני יכול לשפוך כל כך הרבה קיתונות של בוז ואשמה על המגזר שהוא חי בתוכו.

הוא עצמו מזכיר מפעלים שונים של הציונות הדתית,אבל מבטל את כולם במחי יד ואומר"אם לא הגעתם לעצרת סימן שאכפת לכם רק מעצמכם" אליו נוספו עוד כמה עיתונאים ואנשי תקשורת שהחרו אחריו במן תחושת עליונות "איזה כיף לחבוט במגזר... כך אנחנו נראים לא מגזריים..".

חשבתי לעצמי,מה מייחד את האנשים הללו המבטלים מעשים גדולים בשדה החינוך והחברה ברחבי הארץ ,במחי יד,רק בגלל אירוע נקודתי?


הם גרים בישובים דתיים ואינם מכירים כנראה את מה שקורה בערים ברחבי הארץ. הם חיים בחברה הומוגנית ואת מערכות היחסיים האמיתיים הקיימים בעם ישראל ,הם מכירים ,כנראה ,רק דרך התקשורת.תקשורת שאיננה מראה את הדברים היפים הקורים בעם ישראל.

הם אינם מכירים את העשייה החינוכית העצומה ברחבי הארץ,עשיה שאיננה מבדילה בין חובשי כיפה וגלויי כיפה.

כנראה שהם אינם מכירים את החיבור למסורת ההולך ומתעצם בכל רחבי הארץ באמצעות מיזמים נפלאים אותם מובלים,בני המגזר,מתוך חיבור לכלל עם ישראל.:כן,בגרעינים התורניים- חברתיים ,בקהילות,בתנועות הנוער ועוד ועוד.

הם אינם מכירים את מפעלי החברה והחסד בהם שותפים בני המגזר,יחד עם אנשים אחרים,ללא ראיה מיגזרית צרה.

הם אינם מכירים את החינוך הממלכתי דתי בערים ובשכונות,חינוך הנותן מקום לתלמידים רבים שאינם דתיים בהגדרה ובוודאי שאינם חלק מהמגזר.

הם אינם מכירים את בתי הכנסת ברחבי הארץ,בערים ובשכונות,בהם כולם מתפללים יחדיו,חוגגים יחדיו ומנהלים קהילה מגובשת- חוצת מגזרים.

קלמן,אולי אינך יודע,אבל רוב רובו של "המגזר" חי במקומות שאינם מגזריים והוא לחלוטין איננו כזה שאכפת לו רק מהמגזר...

נכון,לא הכל מושלם,לא תמיד אנחנו נקיים מנגיעות מגזריות או אישיות,כולנו בני אדם...אבל האשמה כללית וחד ממידית וצרת עין כל כך...מנין היא באה?

יכול להיות שהצורך להגיב מיד על כל דבר,תגובה חדה וחריפה,כדי שכולם ישמעו והרייטינג יעלה,גורמת לעיתונאים להשמיע מסרים חדים,חריפים ומעוותים. חבל שכך הם פני הדברים.

בליל התקדש חג אנו מזמינים את כולם לשולחן החג,איננו מבדילים בין עדות ומגזרים,חוגגים יחדיו ושמחים יחדיו. זוהי אחדות ישראל חוצת מגזרים,זוהי אחדות הבאה מדאגה לכל אדם שאין לו,לא מתוך תחושת עליונות,אלא מתוך חיבור ואהבה.

הרב אלי קפלן, ראש הגרעין התורני מ.אדומים