הרב רוזן: על כל כוחות הציונות הדתית להתמודד במפקד "הבית היהודי"

הרב ישראל רוזן טוען כי הדרך היחידה לשמר על כוחה ואחדותה של הציונות הדתית היא התמודדות משותפת במפקד אחד. "מאבקים אישיים עלולים להעלים את המגזר מהכנסת", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/12 15:46 כד באייר התשעב

הרב רוזן: על כל כוחות הציונות הדתית להתמודד במפקד "הבית היהודי"
מכון צומת, צילום: מכון צומת

ראש מכון "צומת", הרב ישראל רוזן, טוען כי הדרך לאחדות השורות בציונות הדתית היא התמודדות בפריימריז משותף לכלל הנציגים, זאת במסגרת מפקד "הבית היהודי" המתקיים בימים אלה.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו", טוען הרב רוזן כי מניתוח המציאות הפוליטית העכשווית, הרי שהפילוג בציונות הדתית יביא לאובדן כוחה הפוליטי ולביטול כל משמעות אלקטוראלית בכנסת הקרובה. "כואב לי עד מאד שהחזון המשותף לכל הפלגים הללו יעלם מן הנוף הפוליטי או יאלם ויתגמד לשוליים, בעיקר בשל מאבקים פרסונאליים, דגשים בסדר עדיפויות או פסיקות רבנים דווקניות או דקדקניות", טען הרב רוזן.

הרב רוזן מזכיר כי בעבר תמך בשיטת ה"ועדה המסדרת", כמי שמסוגלת להכתיב רשימה כללית שתאחד בין הקבוצות השונות בציונות הדתית. אולם כיום הוא טוען כי "סיכוי שבעולם להגיע להסכמה על איוש ועדה כזו, וממילא גם לא על תוצאותיה. מי שלא יהיו מרוצים מהשיבוץ או מאי-השיבוץ יכריזו על מפלגה חדשה, וחזרנו לנקודת המוצא".

כיוון שכך, ראש מכון "צומת" קורא לכל המבקשים ליצור אחדות בציונות הדתית, "להתפקד ל'בית היהודי' בהמון רב ולערוך מבחן פנימי לכלל הכוחות תחת מטריה זו במסגרת פריימריז". עוד הוא קורא לרבני "האיחוד הלאומי" להצטרף ו"להציב דמויות משלהם שיתמודדו במפקד זה, ובמקביל להמליץ לתומכיהם להתפקד ולהצביע למומלציהם".

"יתכן מאד שהתוצאה תהיה בלתי-מספקת ואו-אז שמורה האפשרות לכל קבוצה מאוכזבת להקים מפלגה חדשה, חיצונית לבית-היהודי. אבל לאחר התבהרות חלקית של המפה והאופק - השיקול יהיה קצת שונה", מסכם הרב רוזן, שמציין כי היתרון בהצעה זו הוא "קיום 'סיבוב מוקדם' בליגת הציונות הדתית", שכן "מוטב לקיים מבחן פנימי בטרם עולים על המגרש הכוחני, שבו אפשר להפסיד את הכל".