הקדנציה האחרונה של יוני שטבון

הונאת הבחירות הגדולה ביותר היא זו שמתגלמת בדמותו של ח"כ שטבון, שהציג בפריימריז רוח צעירה, אך בחר להתעטף בחליפה מחוייטת רגע אחרי הבחירות ולצאת מארון הקודש של "הקו". דעה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/05/13 20:52 יז בסיון התשעג

הקדנציה האחרונה של יוני שטבון
יחצ, צילום: יחצ

אתם זוכרים את יוני שטבון מתקופת הפריימריז של ”הבית היהודי“? וואו, איזו הבטחה. בחור נמרץ, צעיר, לשעבר יו“ר ”רעננים“, מגיע מהשטח ומייצג את הצעירים ואת החבר‘ה. כמה אנרגיות! ללא ספק, בין כל הצעירים שהתמודדו על משבצת השריון, למעט איילת שקד, שטבון היה ראוי למקומו. וואלה, בשטח חשבו שהנה-הנה מגיע הבחור שייצג אותם, שיתן להם ביטוי במשכן.

אולי עוד מוקדם מלפוצץ הבטחות, אבל כשאני מסתכל בתמונות ובהתבטאויות האחרונות של שטבון, אני קצת מאוכזב. שטבון הצעיר והרענן מיהר ללבוש חליפה ועניבה, מתהלך לו במשכן הכנסת כאיש עסקים בלגי, מינימום סגן ראש הממשלה. שטבון שלפני הבחירות הבטיח ”להוביל בע"ה גם את הרוח הצעירה“ - בילה בשבוע שעבר בכנס NATO מטעם הכנסת. מה לשטבון ולנאט“ו? גם אני שואל אך לפחות מקווה שהוא נהנה בלוקסמבורג.

מה לעזאזל אתה כבר עושה בנתב"ג? ח"כ שטבון (צילום: הפייסבוק של שטבון)

את העשייה למען הצעירים מובילים כיום במפלגה ”מטה הצעירים“ של ”הבית היהודי“. הם ואין בלתם, מנסים לממש ולקיים את ההבטחות שפיזרו לא מעט חברי כנסת, בעידן בו הם עדיין היו צריכים את הקולות שלכם כדי להתברג ברשימה.

והגדיל לעשות כבוד הח“כ שטבון שיצא ממליאת הכנסת ונעדר מההצבעה על ”חוק שטרן“, שזוכה לתמיכה גדולה מאוד בקרב מתפקדי ומצביעי ”הבית היהודי“ - לפחות ארבעה (!) מנדטים מהם המוגדרים חילונים למהדרין. שטבון יצא, כי שטבון מקבל את ההוראות שלו מלשכתו וחצרו של הרב צבי טאו, נשיא ”הר המור“. מופתעים? גם אנחנו - כיוון שהקשר הזה ל“קו“ לא אוזכר ולו ברמז בריצה של הח“כ הצעיר והמחוייט. התחתנו עם המפד“ל וקמנו בבוקר עם עמדות הממוקמות ימינה מ”תקומה“.

אולי עוד מוקדם מלשפוט את שטבון. אולי אני בכלל טועה ולא צריך להסתכל יותר מדיי על הצורה החיצונית והחליפה היא אולי בכלל העדפה אישית שלו, שלא מרמזת דבר. ואולי, אולי זו הקדנציה האחרונה שלו בתור ח“כ.