הפעימה הרביעית של פולארד

ביבי היה יכול לדרוש את פולארד כבר תמורת הפעימה הראשונה, אבל במקום זה שמר את הקלף בארנק, כדי לשחד את השרים הסוררים בפעימה הרביעית

חדשות כיפה הרב איתי אליצור 26/03/14 19:02 כד באדר ב'

הפעימה הרביעית של פולארד
המטה לשחרור פולארד, צילום: המטה לשחרור פולארד

היום דאג הממשל האמריקאי להפיץ שמועות שלפיהן ישחרר את פולארד תמורת הפעימה הרביעית של שחרור המחבלים. ההודעה האמריקאית הגיעה כאשר התברר שביבי יתקשה להעביר בממשלה את הפעימה הרביעית. במהלך היום הכחישו גורמים אמריקאים את הידיעה, ואמרו שפולארד לא ישוחרר. אולי גם ביבי יצליח לפעום בלי פולארד. אז בשביל מה לשחרר אותו?

כעת מתברר למה היה מאד חשוב לאמריקאים עד היום להחזיק את פולארד בשבי: באמריקה מבינים שלעולם לא יזיק קצת כסף בארנק. תמיד כדאי להחזיק בן ערובה כדי לשחד בו את היהודים כשיהיה צורך. למה לוותר על הקלף הזה? שישב בכלא. (כעת, כשמצבו הבריאותי רופף, כדאי לממש מהר את המניה הזאת, כל עוד היא עדיין שוה כסף). אמריקה במיטבה.

ומתברר עוד דבר: כשהשרים הימנים נחושים בדעתם, אפילו ביבי המפחיד, הטרוריסט, שיזרוק מהממשלה את מי שלא שומע בקולו, אפילו הוא מבין שאין לו ברירה אלא לדרוש מהאמריקאים את הקלף האחרון.

ביבי היה יכול לדרוש את פולארד כבר תמורת הפעימה הראשונה, וכך היה ראוי לעשות (כמובן, היה ראוי לדרוש אותו בלי שום פעימה, אבל אם כבר פעמת - למה לא דרשת בתמורה את פולארד). אבל בשביל מה? אפשר לשמור את הקלף הזה בארנק, כדי לשחד את השרים הסוררים בפעימה הרביעית.

אז שרי הימין, להבא זכרו: כדאי להתעקש, לא צריך לפחד. לא מביבי ולא מאובמה.

ואולם, להשלמת התמונה יש להעיר עוד הערה על נושא פולארד. אמריקה מאד כועסת על פולארד, כי הוא הורס לה את התיאוריה הבסיסית ביותר, שעליה מושתתת האידאולוגיה האמריקאית.

בעיני האידאולוגיה האמריקאית, כל האזרחים שוים, וכולם צריכים לנטוש את עמם ולהיות אזרחים נאמנים. אחרת -עלול להתברר חלילה שלא כולם שוים. בעיני האמריקאים, הכי חשוב שכל אמריקאי הוא קודם כל אמריקאי. בזמנו הפנוי הוא רשאי להיות גם יהודי. או להתעסק בכמה ענינים לא-חשובים כגון זה.

מאד מרגיז אותם שיש אדם שבעיניו יהדותו קודמת לאמריקאיותו. דווקא משום כך חשוב להבהיר לעולם שכל יהודי בעולם הוא קודם כל יהודי, כלומר: שייך למדינת ישראל. ורק אח"כ שייך (אולי) זמנית לאיזו גלות כלשהי (עד שיעלה לארץ סוף סוף).

נכון, בדיוק בגלל זה האמריקאים כועסים מאד על פולארד. בעיניהם, התמצית הבסיסית של האידאולוגיה שלהם היא שאין עמים, יש רק אזרחים. (אלמלא כן, באיזו זכות הם מרשים לעצמם לשלוט בארץ של האינדיאנים). אבל צריך להבהיר להם שאנחנו לא מקבלים את האידאולוגיה הזאת. מבחינתנו, יש עם. רק אח"כ, יש איזה סידור בירוקרטי שנקרא אזרחות.