"הפולמוס סביב חיסון וירוס הפפילומה הוא הרס מוחלט של כל שריד לצניעות"

משה רט חושב שחברה היוצאת מנקודת הנחה, שכל נערה בת 13 עומדת או-טו-טו לפתוח בקיום יחסי מין אינטנסיביים עם מספר גברים, היא חברה חולנית להחריד

חדשות כיפה משה רט 30/10/13 11:51 כו בחשון התשעד

בלי קשר לתועלת ולסיכונים הרפואיים הכרוכים בחיסון מפני וירוס הפפילומה, יש משהו חולני לחלוטין בכל הסיפור הזה. לא מדובר בסרטן או במחלת מין, אלא במחלה נפשית חמורה ביותר. לומר זאת באופן פשוט - חברה היוצאת מנקודת הנחה, שכל נערה בת 13 עומדת או-טו-טו לפתוח בקיום יחסי מין אינטנסיביים עם מספר גברים, היא חברה חולנית להחריד. ממה נפשך: במקרה הטוב היא טועה, ואז היא פרנואידית שלא לצורך; ובמקרה הגרוע היא צודקת, ופירוש העובדה הוא הרס מוחלט של כל שריד לצניעות.

הנורמות המקובלות בציבור הכללי, כבר מתקשות לזעזע אותנו. התרגלנו כבר למציאות בה צניעות וטוהר אינם נחשבים למידות טובות, אלא מהווים נושא לגיחוך ולעג. מה שפעם היו מתביישים לעשות בסתר, היום מפרסמים על שלטי חוצות. ועדיין, בכל פעם שאנו חושבים שכל הגבולות כבר נחצו, מתברר שיש שפל חדש אליו אפשר להגיע. בסדר, ידענו שלא כל הצעירות בארצנו שומרות על תומתן עד ליל הכלולות; אבל גיל 13? כל הבנות? לחסן ממחלה שנגרמת ע"י קיום יחסים עם מספר גברים שונים? לאן עוד אפשר לרדת?

אל תתחילו לספר לי כמה מתירנות זה דבר טוב ויפה. אף הורה, חילוני ככל שיהיה, לא ירווה נחת מהרעיון שבתו תתחיל כבר בכיתה ח' לקפץ בין מיטותיהם של טיפוסים כאלה ואחרים. אם זו אכן המציאות, האם הדרך החכמה והנכונה להתייחס אליה היא נתינת חיסון? כאילו, תעשי מה שאת רוצה, העיקר שלא תחטפי סרטן הרחם? הדבר היחיד שאמור להפריע להורים ולבנות הוא הסיכוי לחטוף וירוס HPV, ואם אין חשש כזה אז הכל בסדר? ומה עם הפגיעה הנפשית, עם צלקות רגשיות לכל החיים, ועם אובדן מושגי הצניעות, הטוהר והמשפחה? גם נגד אלה יש לכם חיסון?

הגישה הזו, של בניית בתי חולים מתחת לחור בגשר במקום לסתום אותו, הפכה מזמן לפיתרון המועדף בעיני ציבורים מסוימים. במקום למגר את הטרור וירי הטילים, להסתתר מאחורי גדרות וכיפת ברזל; במקום לחנך נגד שתיית אלכוהול, להתריע נגד נהיגה בשכרות; ובמקום להזדעק על אובדן התמימות והטוהר, להציע חיסון נגד מחלות זיהומיות. והכל כמובן בשם הליברליזם הקדוש, האוסר על כל חינוך לערכים ומידות בטענה של "כפיה", ומחייב מתן לגיטימציה לכל ילד וילדה להשחית את נפשם כרצונם. צפיה בסרטים פורנוגרפיים מוגבלת (עדיין) על פי החוק לגיל 18, אבל ביצוע מעשים פורנוגרפיים הוא חוקי וכשר כבר מגיל 14, וכפי שנראה מהחיסון הנוכחי, מקובל בפועל עוד קודם. את ההיגיון מאחורי הדברים, אני משאיר לכם לנסות לנחש.

עכשיו יבואו בטח כמה חכמולוגים ויכריזו בהנאה גלויה, שלא מדובר רק בציבור החילוני, ושתופעות כאלה קיימות ונפוצות במיטב האולפנות והמדרשות, לא פחות מאשר בחינוך הממלכתי. לא נראה לי - אבל נניח לצורך העניין שזה כך. אז מה? האם העובדה שמדובר בתופעה כוללת, הופכת אותה לכשרה? לא מדובר פה בתחרות מטופשת בין המגזרים, מי מושחת יותר מהשני, אלא בהתנהגות שכל אדם בר דעת - דתי כחילוני - מזהה אותה כבעייתית ומזיקה. ואם יש מישהו שצריך להסביר לו למה זה רע שילדה בת 13 תקיים יחסים עם מספר גברים, כנראה שהוא עצמו כבר איבד לחלוטין כל מצפון ערכי ומוסרי. לא צריך להיות דתי בשביל להבין את זה. אם אפילו בתעשיית הסרטים יש מגבלות צנזורה בגילאים אלה, מישהו מעלה בדעתו שמדובר בשעשוע חביב ובלתי מזיק?

עצוב, עצוב מאד שצריך לכתוב דברים כאלה. נקווה שהציבור יתפקח בהקדם מאשליות הליברליזם הקיצוני, ויבין שחוץ מחופש ההפקרות והזימה, יש עוד כמה ערכים שצריך לחנך להם. אולי אז לא נזדקק לחיסונים חולניים מעין אלה.

לאתר של משה רט