"הסרטון של אייזנר - מתנה ליום השואה"

רבקה שמעון מוצאת חידוש מרענן באלימות שהפגין סמח"ט הבקעה: חייל יהודי מכה גוי – ולא להפך. "חבל רק שהממשלה שלנו עדיין לא הבינה את זה"

חדשות כיפה רבקה שמעון 17/04/12 15:47 כה בניסן התשעב

"הסרטון של אייזנר - מתנה ליום השואה"
אלבום פרטי, צילום: אלבום פרטי

איזה שינוי מרענן לכבוד יום השואה, אמרתי לעצמי, בראותי את תמונתו של סא"ל שלום אייזנר מתנוססת באתרי האינטרנט. חייל יהודי, סגן אלוף, בעל דרגות, מכה גוי שונא ישראל, ולא ההיפך.

הרי עם התקרב יום השואה והגבורה אני בכוננות ספיגה רגשית לקראת סרטי שואה, תיעוד שואה, תמונות של חיילים נאציים מכים ורוצחים תינוקות וילדים. אני בכוננות ספיגה.

מצד אחד, לא מוותרת להמשיך לראות ולצפות בתיעוד הזוועות, אך מצד שני מכינה לעצמי מכסה ראויה של כוחות נפש לצפות בתופעת הסבל היהודי שנמשך למעלה מאלפיים שנה, סבל שהשפיל את דמותנו וכופף את קומתנו.

והנה לכבוד יום השואה - מתנה! לא עוד נהיה עם קרבני, עם מושפל, עם שחיילים גויים מנצלים הזדמנויות להשפיל אותו. הם עוד מנסים, הם עוד רואים בנו קרבן - אך תמונתו של שלום אייזנר אומרת אמירה חזקה- לא עוד! אלא מה, עוד רבים בינינו, גם בהנהגה הציבורית והממלכתית, אינם מסוגלים להשתחרר מתמונת היהודי המוכה דווקא. גם שר הביטחון שלנו, גם קצינים במערכת, יותר מדי התרגלו לראות יהודי מוכה. כך נוח להם גם עם מצב של מתנחלים בעלי זקנים ופאות מוכים, מדממים לרגלי סוסים, בעוד, שבראותם קצין יהודי עם כיפה על הראש מכה גוי - הם ישר סופקים כפיים - איך קרה דבר כזה?! מה האבסורד בכל הספור?

הרי לו יצויר ותשאלו תנועות שמאל פוליטיות ותנועות נשים פמיניסטיות - שבדרך כלל הולכים יד ביד, מה המדיניות ההסברתית שלהם לגבי נשים מוכות ובעלים מכים, הם יעמדו כולם בנחרצות נגד תופעת הבעלים המכים. סדנאות להעצמה נשית יומלצו לכל אישה מוכה, והמלצות להתגרש מהבעל הסורר שהחליט לנצל את כוחו ומעמדו, שאין מושג מי קבע אותו- כדי להכות את רעייתו המסכנה.

ובכן, הנמשל ברור, יהודים באלפיים שנות גלות התרגלו להיות נשים מוכות. משום מה מערכת הביטחון הצה"לית והמשטרתית שלנו המשיכה באותו מיתוס ועדין רואה בכל בעל זקן ופיאה- חרדי או מתנחל, או סתם דתי- פוטנציאל של אישה מוכה.

אלא מאי, סדנאות להעצמה אישית הן לא רק נחלת פעילות שמאל רדיקאליות. גם מתנחלים עוברים סדנאות כאלה. למעשה, לשם מה אנו זקוקים לסדנאות העצמה אישית? ארץ ישראל, זו אמא אדמה הטובה שלנו, היא מספיק מדרשה רוחנית טובה להעצים אותנו.

גם שרות צבאי בצה"ל הינו כלי הנותן תעצומות נפש לאנשים המשרתים בו - שלא יתנו גוום למכים, אלא ההיפך. תוסיפו לשרות הצבאי תעצומות נפש של תורה, ועוד תורת ארץ ישראל, מבית מדרשו של הרב קוק זצ"ל - והתוצאה , ב"ה ברורה. מכירה אני היטב את בית גידולו של שלום אייזנר, בית גידול תורני המשלב לכתחילה תורת ארץ ישראל עם אהבת עם ישראל, עם פתיחות לכל אדם ואהבת האדם באשר הוא. קרקע הגידול של שלום היא קרקע של שלום ולא אלימות, קרקע של אהבה ולא של שנאה.

אינכם רואים? אין זה מקרה שבאותו שבוע שחל בו יום השואה, מנעה מדינת ישראל בנחרצות את הגעתם ארצה של פעילי שמאל לארץ, ובמקביל חטף פעיל שמאל בארצנו מכות מקצין יהודי. מתנה יקרה מאד, תשובת המשקל, לכבוד יום השואה הקרב ובא אלינו. מה חבל שממשלת ישראל ושר הביטחון שלנו עוד לא רואים.