המתקפות נגד ניר אורבך אינן ראויות

יעקב סולר מגיב לדברים נגד מועמדותו של ניר אורבך. "באוטובוס שלנו כולם ´נוסעים´. אין טרמפיסטים"

חדשות כיפה יעקב סולר 13/01/15 10:35 כב בטבת התשעה

המתקפות נגד ניר אורבך אינן ראויות
דוברות, צילום: דוברות

לא יכולתי שלא להגיב על הדברים הלא הוגנים שהוטחו בניר אורבך במסגרת "קרבות המגע" לקראת יום הבוחר

אני מכיר את חגית ואת פועלה היטב והיו תקופות בחייה של המפלגה בירושלים שתמכתי בדעתה וברעיונותיה, אך המתקפה הזאת נעשת מתוך דו קרב אידאולוגי.

אומר בגלוי שלא עיינתי בכל מערכות התכתובת בעת האחרונה מצוק העיתים ומרבוי המלל. היום נזדמנו לי הדברים והחלטתי שלא לאטום את פי וליבי.

ניתן לנהל מערכת בחירות באופן חברותי והוגן ואין צורך להפעיל מערכות ארטילריה אנושיות הפוגעות בחברים

שנים רבות אני פעיל במרכז המפלגה. חוויתי והייתי שותף במערכת האירגונית של מערכות בחירות רבות, ואני יכול להעיד על עצמי כי הייתה לי היכרות אישית וקרובה עם כל מנהיגי המפדל (דאז) במשך שנים רבות.

ניר הינו בשר מבשרה של הציונות הדתית, ובעל עשיה ציבורית מוכחת בתחום החינוך במישור המקומי והן והארצי, וכל זאת , עוד לפני העשיה הפוליטית שלו.

לפני כשנתיים, עם בחירתו, של נפתלי בנט לראשות הבית היהודי (וסוד גלוי הוא כי בראשית הדרך לא תמכתי בנפתלי בנט לראשות המפלגה) התבקשתי על ידי מנכ"ל המפלגה ניר אורבך לתרום ולהצטרף לעשייה המפלגתית. שמחתי לראות מזכ"ל מפלגה ענייני ששם לנגד עיניו את טובת המפלגה, אינו עסוק ב״חשבנאות״ עבר , אלא שם לעצמו מטרות וחותר אליהם בהצלחה רבה.

ניר הינו איש שטח במלוא מובן המילה , מכיר אישית רבים מאוד מפעילי המפלגה ועוסק בעניינה מסביב לשעון (אולי זו הסיבה שגם לי, הוא לא תמיד מספיק להחזיר טלפון , וגם אני כועס כל מעת לעת).

אני מכיר באופן אישי כמעט את כל המועמדים ואני יכול לומר שלכולם יש התכונות הראויות ולכל אחד/ת יש את "הבשורה" שלו/ה. למרות הדברים שנכתבו גם לניר יש את "הבשורה" המוכחת שלו.

ניר השכיל לראות כי סניפי המפלגה וראשי הסניפים הם השגרירים הטובים ביותר של המפלגה בשטח, תמך בהם, גיבה אותם, ונתן להם את הכוח והיכולת להביא את המפלגה להצלחות רבות במישור המוניציפאלי והארצי. הצלחת ראשי הסניפים, והיא רבה - הצלחתו היא.

נוכחתי לדעת במסגרת עבודתנו המשותפת את האמון הרב שרוחש לו יו״ר המפלגה וכפועל יוצא הטיל עליו לחדש את פני המפלגה , להוביל אותה קדימה, בבחירות הקודמות , בבחירות המוניציפאליות ואי״ה גם בבחירות הקרובות.

פעילות רבה של הבית היהודי מתרחשת היום במסגרת הפורומים. פורומים אלו הינם ״ המצאה״ יחודית של הבית היהודי העוסקים הן בנושאים חברתיים ( פורום נשים, פריפריה) והן בנושאים אחרים (התיישבות, יש״ע וכדומה) . ניר הינו מהוגי מיוזמי ומקימי הפורומים האלו , מסייע להם ופועל להצלחתם , בעיקר מאחורי הקלעים.

לאור כל העשיה של ניר בשנתיים האחרונות, על היכולות שלו להתמודד, ללא הרף , עם בעיות שצצות חדשות לבקרים, אין ראוי ממנו לעמוד בקידמה הבמה, לייצג את חברי המרכז ברשימת הבית היהודי לכנסת הבאה , ואני בטוח שכולנו נמשיך ונתברך בעשיה הרבה שלו.

זכותם של חברים/ות להתמודד וזכותם להביא בפני הציבור את פועלם בעבר ואת תוכניותיהם לעתיד, אך מכאן ועד פסילה בבוטות המרחק הינו רב.

ערב הבחירות הקרובות שיעברו עלינו בעז"ה בהצלחה, נפתלי בנט הוא ה"נהג" של כולנו, ובאוטובוס כולם "נוסעים", אין "טרמפיסטים"

הכותב הוא מנכ"ל המכללה האקדמית לחינוך 'תלפיות', לשעבר סגן ראש העיר בני ברק וחבר תנועה ותיק.