המתקפה נגד יו"ר הכנסת: מהלך יחצני עלוב

מפכ"ל המשטרה מסיט את נושא העלייה להר הבית לחברי הכנסת של הימין בתקופת בחירות כדי להסיט את סדר היום הציבורי מכישלונות המשטרה ועל הדרך פוגע בהסברה הבין לאומית של ישראל

חדשות כיפה יוסי דגן 30/11/14 12:59 ח בכסלו התשעה

המתקפה נגד יו"ר הכנסת: מהלך יחצני עלוב
מאיר ברכיה, צילום: מאיר ברכיה

בסוף השבוע האחרון יצא מפכ"ל המשטרה למתקפה חזיתית נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואמר כי יאסור על חברי הכנסת לעלות להר הבית.

המהלך היחצ"ני של מפכ"ל המשטרה דנינו כל כך שקוף, שזה אפילו מביך. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שיעוץ תקשורת עומד מאחורי הניסיון של המפכ"ל להסיט את הדיון מכישלון המשטרה והכישלון האישי שלו, לוויכוח פוליטי מול חברי כנסת.

המשטרה כושלת שוב ושוב בטיפול בפשע ובטרור ברחובות, אבל כמעט תמיד היא גיבורה מול יהודים טובים.

למי שזכרונו קצר, מומלץ לו להיכנס לארכיון ולהיזכר בירי כדורי הפלסטיק בתושבי חוות גלעד ובאירועי האלימות הרבים נגד בני נוער ותושבים במאחזים השונים.

ההתקפה נגד יו"ר הכנסת היא תעלול יחצני עלוב, וניסיון שקוף ופאטתי להסיט את סדר היום הציבורי מכישלונות המשטרה. יועצי התקשורת של דנינו מבינים היטב שהתקשות הישראלית תשמח לעסוק בוויכוח על התנהלות חברי הכנסת מהליכוד בתקופת טרום בחירות, ואיננו בוחל בפוליטיקה כדי להסיט מעליו את הביקורת.

המציאות בפועל היא שהמשטרה עוברת על החוק ופוגעת בחופש הפולחן של עשרות אלפי יהודים החפצים לעלות ולהתפלל בהר הבית, המקום המקודש ביותר לעם יהודי.

לצד הפגיעה בחופש פולחן הדת היהודי על ההר והסטת תשומת הלב הציבור מכישלונות המשטרה פוגע דנינו גם בהסברה הישראלית. מה שהכי מצער הוא שדברי המפכ"ל נותנים סוג של לגיטימציה להתפרעויות הערבים, בשעה שהוא מפנה אצבע מאשימה דווקא אל חברי הכנסת. בפרלמנטים באירופה ובכלי התקשורת ברחבי העולם מצטטים את דבריו.

אני מתקשה להחליט מה יותר חמור, האם המפכ"ל דנינו מבין את הנזק ההסברתי של דבריו לישראל אך מוכן לכך כדי להסיט את הביקורת הציבורית ממנו, או שאיננו מבין כלל את הנזק בבינלאומי שדבריו גורמים, ולכן יו"ר הכנסת יותר מצודק בביקורתו על דנינו. מן הראוי כי דנינו יחזור בו ויתנצל, ואם לא - על השר לביטחון הפנים להעמידו על מקומו ועדיפה אחת קודם.

הכותב הינו סגן ראש המועצה האזורית שומרון וחברו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.