המערב והאיסלם – החטא ועונשו

מגיפת האבולה באפריקה מצליחה אמנם לעורר בהלה, אבל המגפה המסוכנת יותר היא התפשטותו של האיסלאם והארגונים הרצחניים שלו ברחבי העולם, ארגונים שמטרתם אחת: להשליט בכוח את דתם על כל העולם, ולטבוח באכזריות כל מי שחושב אחרת

חדשות כיפה משה רט 20/08/14 14:45 כד באב התשעד

המערב והאיסלם – החטא ועונשו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מגיפת האבולה באפריקה מצליחה אמנם לעורר בהלה, אבל המגפה המסוכנת יותר היא התפשטותו של האיסלאם והארגונים הרצחניים שלו ברחבי העולם. חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, חיזבאללה, אל-קעידה, דאעש, בוקו חראם, איראן - השם משתנה, אבל המטרה נשארת זהה: להשליט בכוח את דתם על כל העולם, ולטבוח באכזריות כל מי שחושב אחרת. כמו שכתבתי לא מזמן, האיסלאם הוא הנאציזם החדש של דורנו, לא פחות.

אבל העובדה שחמאס, דעאש ודומיו הם התגלמות הרוע, לא הופכת אותנו להתגלמות הטוב והצדק. מעבר למלחמה נגדם במישור המעשי, עלינו לתת את ליבנו לתופעות הבעייתיות אצלנו, שבמידה מסוימת הן שהזינו את צמיחתה של המפלצת האיסלאמית.

העולם המערבי, כך נראה, נמצא עדיין בשלב גיל ההתבגרות. הוא פרק מעל עצמו את עול הדת, החובה והערכים המוחלטים, ואימץ במקומם ערכים עם שמות יפים אך ריקים מתוכן. "חופש", "שוויון" ו"צדק" הם במקרים רבים שמות כיסוי לטענות ילדותיות כמו "אתה לא מחליט עלי!", "אתה לא יותר גבוה ממני!" ו"למה הוא קיבל ואני לא?". כמו הקפיטליזם, מה שעומד מאחוריהם הוא נטיות אגואיסטיות, לא שאיפות נאצלות; וכמו הקפיטליזם, התוצאות אכן יכולות להיות מוצלחות למדי - אבל השורשים נשארים רקובים. החברה ככלל משגשגת, אבל האנשים נשארים מושחתים.

וכמו נער מתבגר, המערב מבוהל עד מוות מהחלל הריק בו מצא את עצמו, לאחר שהשתחרר מכל הכבלים הקודמים. בהיותו מורגל לחובות חיצוניות בלבד, הוא אינו מסוגל להציב לעצמו גבולות וקווים אדומים, מעבר לאמירה המעורפלת של "חיה ותן לחיות". הוא משקיע את עצמו בהוללות, התנוונות והתערטלות הולכת וגוברת, מדבר כלפי חוץ על חופש, אך זועק מבפנים למישהו שיבוא לעצור אותו לפני שיגיע רחוק מדי. הוא משתוקק למבוגר האחראי שיבוא ויאמר לו "עד כאן". הוא מייחל לעונש.

והאיסלאם הוא העונש הזה. הקנאות המוסלמית היא ריאקציה ישירה להפקרות המערבית, שהעולם המוסלמי מרגיש שמאיימת גם עליו. פרצה קוראת לגנב, כשכל הגבולות פרוצים, זה רק מתבקש שהאויב יתחיל לנהור מעליהם. העולם המערבי הותיר חלל ריק; האיסלאם זורם למלא אותו.

אם האנושות היא אדם גדול, הרי שהוא סובל למעשה משתי מחלות קשות בו זמנית. התרבות המערבית היא האיידס, המנטרל את מערכות ההגנה של האדם ומותיר אותו חשוף לכל התקפה - והאיסלאם הוא הסרטן, המתפשט ללא מעצורים בתגובה לחולשתן של אותן המערכות. בין אלו לאלו, האדם מת.

הנאורים צהלו השבוע על חתונתם של יהודיה ומוסלמי. הנה פרצנו עוד גבול ועוד גדר, השתחררנו מעוד דעה קדומה, נהיינו חופשיים יותר. מה שהם אינם מבינים הוא שכל גדר שנפרצה, מזמינה פולשים נוספים לחדור פנימה - ובמקרה הזה, המציאות היא עצמה הנמשל. בת המערב הליברלית היא זו שנפלה בידי המוסלמי השמרן והנוקשה, לא להפך. אשה מוסלמית לעולם לא תתחתן עם גבר יהודי ותישאר בחיים כדי לספר על זה. כשהמערב מתערטל, האיסלאם כובש. עוד דונם ועוד אשה, עד לכינונה של הח'ליפות במלואה.

התשובה לאיסלאם צריכה להיות גיבוש הזהות העצמית שלנו. להפסיק להזריק לעצמנו איידס ליברלי, ולהתחיל לחזק את המערכות החיסוניות שלנו. לא לפחד ממילים כמו גזענות וקולוניאליזם, שמנסות להשתיק כל ניסיון לשימור הזהות הדתית והלאומית. הבחירה היא בין חופש ממית לחובה מחייה, בין התערטלות ללבישת שריון. כדאי שנתחיל בהקדם לקבוע לעצמנו גבולות ברורים - אחרת מישהו אחר יעשה זאת עבורנו.

לאתר של משה רט - www.mysterium.co.il