המסקנה מפרשת בתי דריינוף: צריך להעיר את מועצת יש"ע

המוטו הלא כתוב של רבים ביש"ע הוא של "היה לפלף" והמוטו הזה חדר לדרגי ההנהגה ביו"ש. הדורסנות של "העולם הנאור" יחד עם שכבת המשת"פים משמאל ובראשם בג"צ נראית כל כך קשה ומאיימת עד שהנהגת המתנחלים מתנהגת מאז אירוע כפר מיימון כאילו נשברה מפרקתה

חדשות כיפה יגאל כנען 29/07/15 17:58 יג באב התשעה

המסקנה מפרשת בתי דריינוף: צריך להעיר את מועצת יש"ע
סוכנות תצפית, צילום: סוכנות תצפית

המשבר סביב בתי דריינוף, כמו אירועים רבים אחרים ביש"ע, מאיר בחדות את המצב: אין מנהיגות למתנחלים. וזה די מדהים: מדובר באוכלוסייה של יותר משבע מאות אלף איש המתגוררת מעבר ל"קו הירוק" של 67, אוכלוסייה איכותית מהממוצע, יהודית יותר מהממוצע, עם קצב גידול אוכלוסייה בן 5% לשנה (פי 3 מהממוצע) . ללא הנהגה.

יש הרבה שיטות לטמון את הראש בחול: אפשר להשתבח בצמיחה הדמוגרפית, אפשר לציין כמה ח"כים ואפילו שרים מתנחלים. ולטעון שהנהגה זו אינה נחוצה והיא נחלת העבר. לכאורה, המציאות ההתיישבותית היא עובדה קיימת.

בעולם בכלל, ובעולם פוסט מודרני בפרט , המושג "עובדה קיימת" מאד שנוי במחלוקת. היהודים חיו בהמוניהם באירופה, משך שנים נעשתה להם דה-לגיטימציה. בשנות ה 30 של המאה שעברה היו למעלה מ 12 מיליון יהודים באירופה. עובדה קיימת. אבל הדה לגיטימציה עשתה אותם שקופים. למעט מאד היה ממש אכפת כשהם הובלו למחנות. לדימוי השטני של היהודי היה יותר כוח מאשר ל "עובדה קיימת".

המתנחלים מייצגים את מדינת ישראל היהודית. נכון, יש צדיקים מהם, יש חכמים מהם, וודאי יש עשירים מהם, אבל הם (אנחנו...) מגשימים באומר חייהם את האמירה שמדינת ישראל היא מדינה יהודית, שהיא כלי לביטוי היהדות, בשובה אל ארץ ישראל, ולא שריד ליברלי מתנצל ונסוג של מדינת הלאום האירופית.

בהיותם מייצגים את הפן היהודי של המדינה הם המוקד לכל האנטישמיות העולמית. אם לכל מוסלמי יש מנטרה "אין אלוהים מבלעדי אללה ומוחמד נביאו", מדינות מערביות ליברליות מסיימות מקיימות פגישות בתקווה "להסדר עם הפלסטינים ולפינוי ההתנחלויות". ה"ויקיפדיה" , האנציקלופדית האינטרנט האולטרא-דמוקרטית וליברלית, מכתיבה שכל ערך על יישוב ביו"ש יתחיל במשפט "הקהיליה הבינלאומית רואה בהתנחלויות גופים לא חוקיים לפי החוק הבינלאומי". אם נקח לדוגמא את הערך "כפר אדומים" באנגלית, נתרשם שמדובר על כפר שודדים שפנחס ולרשטיין הקים באישון לילה, על כביש בלתי חוקי, על אדמות הכפר ענתא. זאת על יישוב מפואר בן 35 שנה, מאד ממוסד, בן 800 משפחות שהוקם על אדמת מדינה במדבר יהודה הריק.

בניגוד מוחלט מן הדימוי העולמי והציבורי המוטו הלא כתוב של רבים ביש"ע הוא של "הֶיה לפלף" והמוטו הזה חדר לדרגי ההנהגה ביו"ש. הדורסנות של "העולם הנאור" יחד עם שכבת המשת"פים משמאל ובראשם בג"צ נראית כל כך קשה ומאיימת עד שהנהגת המתנחלים מתנהגת מאז אירוע כפר מיימון כאילו נשברה מפרקתה. "היה לפלף" אומר - אנחנו רק בני אדם. אנחנו בדיוק כמו רמת גן, ושיתנהגו אלינו בדיוק כמו רמת גן. התעלם מהבעיות הגדולות ואז אולי הן תתעלמנה ממך.

אסקפיזם מנהיגותי זה עושה רושם כשולט במועצת יש"ע. מבחינה מעשית גוף זה קיפל את הדגל. מאבקים ציבוריים בבנימין נעשים ברגע האחרון, במיעוט אוכלוסיה, בשפה רפה, ולצאת ידי חובה. משרת "יו"ר מועצת ישע", משרה שהיתה מרעידה ממשלות, נעשתה משרת נע"ת (נוסף על תפקידו) למשרת ראש מועצה. הנושאים שהם אבני דרך בעתיד מדינת ישראל, מטופלים ככה, בין 17:00 ל 17:30. ובהתאם לכך מתייחס למתנחלים ראש הממשלה, בין 19:00 ל 19:05, וחונטת המשפט לא סופרת אותו כלל. בעידן הטרור המשפטי קשה להיות ראש עיר, שפוט של היועץ המשפטי והמנהל האזרחי, וגם מנהיג ציבור, מסתכן, מתווה דרך.

התשובה לכך היא בד"כ ש"זה מה שאפשר" והצגת האלטרנטיבה כסוג הזוי במיוחד של "נער גבעות" ציבורי, כ"ך-ניק שכזה. כמובן שזו לא הדרך היחידה:

יו"ר מועצה איזורית שומרון, גרשון מסיקה, החל ללכת בדרך נכונה: אגף יחסי חוץ פעיל, פגישה ואירוח סנטורים וראשי פרלמנטים. וכשאתה מדבר עם סנאטור אמריקאי על חלום יעקב, ברית בין הבתרים ויהושע בן נון. הדברים נוגעים בו ממש בעצם. הרבה יותר מהמנטרות הליברליות שהוא מדקלם כתוכי. וזה התחיל להיות מסוכן לרעים, ולכן נכנסו בו. אינני בקיא בפרטי כתב האישום נגדו אבל ברורים לי שני דברים: 1. הוא ודאי שומר חוק יותר מהחונטה החוקרת אותו. 2. האינטריגות בהן השתמש הן צל חיוור של האופן ה"בלתי ליגאלי" בו שלטון השמאל הגיע למעמדו. ( שימו לב שאצלם "עליה בלתי לגאלית" הייתה אות כבוד).

דוגמא מכובדת ומרשימה אפשר למצוא בדרכו של ראש הממשלה בעניין האיראני. נתניהו מתנהל לא פחות מאשר מול המעצמה החזקה בעולם. הוא נקט באסטרטגיה של גישה עקיפה. הוא פנה אישית בנאום אל הקונגרס הלעומתי, תוך אמירת האמת העמוקה על עם ישראל בארצו. עברו ועתידו. אפשר לפעול נגד החזקים.

המאבקים ביש"ע מתנהלים זה 40 שנה באותו דפוס מיושן: עליה על גבעות, הפגנות, והשתדלות ממשלתית. גם אם השמאל היה טיפש, משך 40 שנה הוא הספיק ללמוד ולנטרל לחלוטין את טקטיקות סבסטיה. אבל העולם החדש גם מלא הזדמנויות: אפשר להקים קרנות עצמאיות ליש"ע, אפשר לתגמל רק יישובים המכפילים את אוכלוסייתם, אפשר להקים משרדי אינטרסים באירופה ארה"ב, והמזרח הרחוק, אפשר לחייב בניה לגובה, אפשר לגייס דמויות מעולם המשפט וחוות דעת משפטיות בינלאומיות, אפשר להפיץ את המסר הישראלי, התנ"כי , השורשי באינטרנט, אפשר להביא מיליון תיירים ליו"ש, אפשר שהיועצים המשפטיים ומהנדסי המועצה יהיו לוחמניים ומציגי אלטרנטיבות, ולא פודלים מבוהלים של המינהל האזרחי, אפשר להסיר את רוב המגבלות הטפשיות שישובים קהילתיים אוהבי עצמם תקועים בהם ( "רק דתיים", "צמיחה אורגנית", "יישוב כפרי", "איזון בין דתיים לחילוניים" וכו').

בתי דריינוף אינם מקרה פרטי. אתמול הופיעה באתר עיתון "הארץ" סיפורם, בדיוק מול כתבה מלאת גאווה על כי בפעם הראשונה כפר בדואי לא חוקי חובר לרשתות תשתית. בחמישים גוונים של אפור שיש בהתיישבות בארץ, הסמול וכנופיית האכיפה שלו נחושים להפוך כל כפר בדואי "שחור" ללבן, וכל רכישה ציונית ל"שחורה". בתור להריסה יש בתים בעפרה, אח"כ, כל עפרה, וכל יו"ש. במובן ח"כ בצלאל סמוטריץ' צודק, הוא צודק בעיקרון שהרכבות חייבות להעצר. השלטון מושחת מכספים אירופאים ואמריקאים. הסמול יצר חונטה אנטי דמוקרטית במערכת האכיפה. נוצר מצב שהשוטר לא מקבל סמכות מהכנסת או מהממשלה, אלא מאיזו זינה דילבר, עוזרת של הרועץ המשפטי לממשלה. וכשזה מגיע לכך, צריך להזכיר שהעם, הרוב והעיקרון קודמים לפקידים. בית אל קודמת לרות דוד וחבריה. ואם לא נעצור את הקומקום הזה כשהוא קטן, יבואו הרכבות.

מועצת יש"ע צריכה לחזור ולפעול ביתר שאת ובמשרה מלאה, לייצג גם את מאות האלפים במזרח ירושלים , ואפילו במדינת ישראל בכלל, החושבים כמו בשנות ה 30 , שאם "ידברו גרמנית מושלמת", הגורל היהודי לא יפגע בהם.

אלוקים במצעדו ההיסטורי, פועל שעות נוספות במזרח התיכון. מדינת הלאום הערבי מתרסקת, הפלסטינים מתפלגים, אירופה, ארה"ב יורדות אט אט מעצמת שלטונן. לא הכל בגצ. האמת הפשוטה תמיד קיימת, ותנצח. בע"ה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן