הליכוד – הבית האמיתי של הציונות הדתית

רק באמצעות ליכוד גדול וחזק תהיה הציונות הדתית במקום הראוי לה - מפלגת שלטון המובילה את המדינה. רק כשהציונות הדתית תהווה חלק ממפלגת שלטון מובילה, היא תפרוץ ותגיע לשיא השפעתה

חדשות כיפה יוסי ברודני 11/03/15 18:26 כ באדר התשעה

הליכוד – הבית האמיתי של הציונות הדתית
דוברות, צילום: דוברות

כמי שגדל והתחנך במשפחה שורשית ישראלית, על ברכיה וע"פ ערכיה של הציונות הדתית, (מדרשית נועם פרדס חנה, חניך ומדריך בבני עקיבא, ישיבת הסדר כרם ביבנה) , אני רואה חשיבות מכרעת בתפקידנו כמחברים, כמגשרים, כמבטלי מחיצות. על פי אמונתי הציונות הדתית צריכה להכיל ולקבל, אך בעיקר לאחד ולגבש. לאחד ולגבש מתוך עוצמה גדולה שמקורה באמונה, בחיבור עמוק לשורשים , חיבור לעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.

בעת שירותי הצבאי בחטיבת הצנחנים ובהמשך במסגרת שירות הקבע, שם ב"כור ההיתוך" של החברה הישראלית, הרגשתי את גודל השליחות והאחריות המוטלת עלינו הציבור הדתי בהנהגת המדינה- מבפנים, לא מבחוץ. בתפקידי הפיקוד התחוור לי עוד יותר כמה חזק הוא צבא הגנה לישראל בזכות אותו הביחד, אותה האחדות. לא פלוגה חילונית, לא פלוגה דתית אלא כוח אחד החותר בכל הכוח לאותה מטרה. שם היה לי ברור כי עלינו - הציונות הדתית- להיות חלק מהותי מההנהגה, להשפיע מבפנים, לצמוח מלב הקונצנזוס וכחלק בלתי נפרד ממנו.

ביטוי נוסף לתפיסתי זו חזר שנים אח"כ עת התמודדתי לתפקיד ראש העיר גבעת שמואל, עיר בה מתגוררים תושבים חילונים ודתיים. בחרתי לעמוד בראש מפלגה המשלבת חילונים ודתיים , מתוך הבנה כי כך נכון להנהיג.

אני מאמין באמונה שלמה כי כוחנו כעם הוא באחדותנו. תפקידנו כאוחזים בתפיסת עולמה של הציונות הדתית הוא כאמור בביטול מחיצות ויצירת אחדות ושיתוף, בדיוק משום כך אני מאמין כי אין עלינו לבדל עצמנו ולהתאגד למפלגה סקטוריאלית, משל הייתה הציונות הדתית מגזר העוסק אך ורק בענייני דיומא הנוגעים לתחומים נקודתיים. נהפוך הוא, אנשי הציונות הדתית ראוי שיתפסו עמדות מפתח בכירות בצמרת מפלגות השלטון , בכנסת ובשלטון המקומי, כך נשפיע וננחיל ערכינו בבסיס המפלגה, מפנים , לא מבחוץ. רק כך נוכל באמת לפרוץ קדימה , רק כך נוכל באמת להוביל ולא להיות מובלים. מי שרוצה לעמוד בראש הפירמידה חייב להיות חלק מאותה הפירמידה.

הגיעה העת כי אנחנו- אנשי הציונות הדתית, נהיה חלק בלתי נפרד ממפלגת השלטון ונתפוס עמדות מפתח בשורותיה. מפלגת הליכוד המייצגת את הערכים של אהבת העם ואהבת הארץ היא הבית של הציונות הדתית. הליכוד כמפלגת שלטון גדולה ורחבה תאפשר משילות יציבה והגשמת חזונה של הציונות הדתית. ליכוד חזק וגדול הוא התשובה הטובה ביותר להתמודד מול האתגרים הרבים והמורכבים בפניהם עומדים כיום מדינת ישראל ועם ישראל.

בואו נצטרף לאנשינו בליכוד- הבית שלנו, וביחד נפעל להובלת המדינה.

יוסי ברודני

ראש עיריית גבעת-שמואל