היתרון הבינלאומי של וינטר

אם נכוון את המאבק מול חמאס למלחמת דת, נוכל ליצור גלובליזציה במלחמה הכלל עולמית מול האסלאם הקיצוני, שכולו ניזון מאמונה דתית ולא מסכסוך טריטוריאלי. לכן, מכתבו של וינטר הוא המפתח

חדשות כיפה דניאל סגרון 24/08/14 11:44 כח באב התשעד

היתרון הבינלאומי של וינטר
דובר צהל, צילום: דובר צהל

כתב ערוץ 10, צבי יחזקאלי, ערך פעם תכנית בת ארבעה פרקים על האסלאם באירופה. התכנית, בה משרטט יחזקאלי את מצבה העגום של אירופה הסובלת מאסלאם דתי קיצוני ההולך ומתחזק, מעוררת שאלה. איך אנחנו, עם ישראל, יכולים למנף את מצבה של אירופה לטובת האינטרסים של מדינת ישראל?

נראה לי, שהפתרון טמון במח''ט גבעתי עופר וינטר. כזכור, בתחילת 'צוק איתן' כתב וינטר מכתב לחייליו, ובו טען שהמלחמה שלנו היא מול האויב העזתי ש'מחרף ומנאץ את אלוקי ישראל'. כצפוי, כל השמאל, בואכה רחוב שוקן, הזדקף על רגליו האחוריות לנוכח שינוי ההגדרות. מלחמת הדת של וינטר, טענו מבקריו, אינה המלחמה שלנו. אנו נלחמים מול הפלסטינים, זהו סכסוך טריטוריאלי מובהק ודבר אין לו עם הדת.

נניח לרגע להתעלמות של החבר'ה מ'הארץ' מאמנת החמאס, המבהירה באופן חד משמעי שהמאבק הוא דתי, מול היהודים הכופרים ולא מול היהודים הכובשים. בואו נסתכל פרקטית. אם אירופה לא הייתה נגדנו, כל מאזן הכוחות מול חמאס היה יכול להיראות אחרת לגמרי; אם העולם לא היה מרסן את ביבי, הבטיח לנו וינטר, צה''ל יכל להגיע עד הים וליצור שקט יציב וארוך טווח.

החשבון הוא פשוט.

אם המאבק שלנו מול הפלסטינים הוא מאבק מקומי בין כובש לנכבש, אירופה תמשיך להיות עוינת. כי ההנחה הבסיסית שלה היא שישראל כבשה את השטחים ולכן היא הצד הפחות צודק בסכסוך.

אבל אם נכוון את המאבק מול חמאס למלחמת דת, נוכל ליצור גלובליזציה במלחמה הכלל עולמית מול האסלאם הקיצוני, שכולו ניזון מאמונה דתית ולא מסכסוך טריטוריאלי. אם אירופה תבין שהמלחמה שלנו על הבית, היא בדיוק אותה מלחמה שלהם על הבית, היא תשתף אתנו פעולה, היא תזהה שהאינטרסים שלנו משותפים.

פרופסור וויליאם שאבאס, האנטישמי שמונה לעמוד בראש הוועדה של האו''ם, בא מבריטניה, מדינה שבה נכון לשנה שעברה מוחמד היה השם הנפוץ ביותר שניתן לתינוקות. אם נשכיל להסביר שהצרה שלהם היא אותה צרה שלנו, ורק איחוד כוחות משותף של כל המדינות הדמוקרטיות יוכל להכניע את הטרור האסלאמי העולמי, נוכל להנמיך את גובה הלהבות הבוערות נגדנו באו''ם.

אז תודה לך, עופר וינטר, חיזקת לא רק את גבעתי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן