הטענה כאילו אין הידברות עם גדולי רבותינו עושה עוול לחברי הכנסת וחוטאת לאמת

הרב אלי קפלן במאמר תגובה למאמרו של הרב דרור אריה. "מותר להביע דעה הקוראת לאנשי הבית היהודי לפרוש מהממשלה, אסור לומר דברים שאינם נכונים"

חדשות כיפה הרב אלי קפלן 09/06/14 16:47 יא בסיון התשעד

הטענה כאילו אין הידברות עם גדולי רבותינו עושה עוול לחברי הכנסת וחוטאת לאמת
דוברות אורי אריאל, צילום: דוברות אורי אריאל

כמעט מידי שבוע אני פוגש מאמרים חד צדדים ומגמתיים של הרב דרור אריה .

מותר להביע דעה הקוראת לאנשי הבית היהודי לפרוש מהממשלה .אם אתה חושב כך זו אפילו חובתך.

אבל לומר דברים שאינם נכונים מבלי לדבר עם הנוגעים בדבר זהו חוסר יושר.

הרב אלי בן דהן שאיננו חשוד בחוסר אכפתיות מיהדותה של המדינה מרכז מטעם הבית היהודי את נושאי החקיקה בענייני דת ומדינה.הוא עומל קשות על מנת לסכל חוקים שאינם ראויים וגם מקדם חקיקה חיובית על מנת להגדיל תורה ולהאדירה.

מתוך קשר קבוע עימו ועם רבנים נוספים אני יכול לומר שהוא מקיים התייעצות שוטפת עם זקני רבני הציונות הדתית בראשות הרב דרוקמן שליט"א.כך בענייני חוק הגיור וכך בעניין חוק הפונדקאות וחוקים נוספים.

אכן ההתמודדות איננה פשוטה אבל נקודת המוצא היא שצריך להכיר בעובדה שיש לנו כרגע רק 12 חכי"ם ולכן אי אפשר להשיג את כל מה שרוצים.לאורך כל ההיסטוריה של מדינת ישראל התנהלו תמיד מאבקים שונים.די אם נזכיר את המאבק הגדול על "מיהו יהודי" שנדם מזמן ,לצערנו,ללא יכולת הכרעה ושינוי של כל המפלגות החרדיות והדתיות במשך כ40 שנה ולמרות זאת כולם היו שותפים לממשלות שלא הכניסו את המילה "כהלכה" לחוק השבות.

כך גם בעניין חוק הפונדקאות.אכן הרב דרוקמן אמר ובוודאי צדק כי סעיף המאפשר הפריה לזוג חד מיני הוא דבר חמור ביותר כפי שניסח בהודעה שהוציא ולכן שרי היהודי התנגדו לו.אולם יחד עם זאת הוא אמר שלדעתו על סעיף זה לא מפרקים ממשלה.וכך הסכמו גם רוב זקני הציונות הדתית איתם התייעץ הרב אלי בן דהן.

הציבור צריך לדעת כי חברי הכנסת של הבית היהודי מקיימים התייעצות שוטפת עם זקני רבותינו ואינם נוהגים כפי ראות עיניהם בלבד.אגב, גם נפתלי בנט שותף לתפיסה זו ולחלק מן ההתייעצויות.

כך היה בעניין מבנה הקואליציה הנוכחית , כך היה בעניין חוק הגיוס וכך יהיה בע"ה בכל הנושאים העומדים על הפרק.

הניסיון להציג את הדברים כאילו אין הידברות ואין התייעצות עם גדולי רבותינו עושה עוול לחברי הכנסת וחוטאת לאמת.

נכון, לא כל רבני הציונות הדתית מסכימים בכל עניין ובכל דבר אבל אני מאמין כי המחלוקות הן לשם שמים ומתוך הבנת המורכבות בה אנו חיים.

הבה ננהל שיח מכבד והוגן תוך הצגת הדברים על מורכבותם ותוך הצגת הצדדים השונים.כך היא דרכה של תורה."והאמת והשלום אהבו".

בברכה

הכותב הוא ראש הגרעין התורני "בית מורשת " מעלה אדומים.