הטעות היחידה של גדעון לוי

בואו ננסה, פעם אחת בחיים, לנסות להבין אותם. כן, אותם, את השמאלנים. את החבר´ה האלו מעיתון ´הארץ´ שבאמצע ההפגזה של חמאס, הפגזה שהכניסה חצי מדינה למקלטים, מארגנים ´ועידת שלום´. אולי הם צודקים?

חדשות כיפה דניאל סגרון 13/07/14 18:47 טו בתמוז התשעד

הטעות היחידה של גדעון לוי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בואו ננסה, פעם אחת בחיים, לנסות להבין אותם. כן, אותם, את השמאלנים. את החבר'ה האלו מעיתון 'הארץ' שבאמצע ההפגזה של חמאס, הפגזה שהכניסה חצי מדינה למקלטים, מארגנים 'ועידת שלום', חוזרים שוב ושוב על אותם מנטרות שחוקות של כיבוש. למה הם לא רואים שאנחנו, הימין, צודקים כל כך? איך הם לא מבינים שאין פרטנר, שהחמאס רוצה רק להשמיד אותנו ולא לעשות שלום?

אולי התשובה היא, שהם פשוט צודקים. אנחנו כובשים. בשביל להבין למה, בואו נתערטל לרגע, רק לרגע, מהאמונה, מהתנ''ך. ניכנס לראש של אתאיסט מצוי. המציאות, עליה אין ויכוח, היא שאנחנו כבשנו את ארץ ישראל מהפלסטינים. כן, כבשנו. זו עובדה היסטורית. לכן מנהיגי הציונות נופפו תמיד בתנ''ך שהוא, ורק הוא, 'הקושאן' {שטר מכירה} שלנו על הארץ, הוא ההוכחה שישראל שלנו ולכן לא כבשנו אלא רק חזרנו למולדתנו. לכן בן גוריון היה חוזר ואומר שבלי התנ''ך אין קיום למדינה. כי בלי התנ''ך, גדעון לוי צודק. אנחנו כובשים ואך טבעי הוא שהפלסטינים יעשו הכול, כולל הכול, כדי להשתחרר מעול הכובש.

זה היה ברור למנהיגי הציונות. אך למען האמת, זה לא ברור בכלל וכל ילד צריך לשאול - איך אדם רציונלי יכול להישען על התנ''ך, כשאת רובו המוחלט הוא לא מקיים? מי שמך, אדון בן גוריון, לקבוע שמצוות 'והורשתם את הארץ' מחייבת את יאסר ערפאת ומצוות 'זכור את יום השבת לקדשו' לא מחייבת אפילו אותך?

זו, כנראה, תפיסת העולם של גדעון לוי ושאר חבריו לדרך ההרסנית. הם אומרים, בואו נהיה עקביים. אי אפשר לראות טלוויזיה בשבת ובכל זאת להמשיך לטעון זו הארץ שלנו כי כך כתוב בתנ''ך. התנ''ך הוא יחידה אחת. אותו בורא עולם שאמר 'לזרעך נתתי את הארץ הזאת' אמר גם 'מחלליה מות יומת'. אם אנו אתאיסטים אז אנחנו כובשים. ואם אנחנו כובשים, אז זכותם של הערבים להילחם, בכל הכלים האפשריים, כדי לעצור את הכיבוש. זו משוואה מתמטית.

אז גדעון לוי טועה, ברור שהוא טועה. תפיסת העולם שלו מתפוצצת עם כל רקטה שהאויב יורה עלינו, ברגעים אלו. אך טעותו היא אחת ויחידה. הטעות הקשה ביותר שבן אנוש יכול לטעות בה - טעות הכפירה. אם עם ישראל כולו היה מקיים מצוות, את כולם בלי יוצא מן הכלל, הוא היה יכול להכריז קבל עם ועולם - ארץ ישראל שלנו. כמו שבנט אוהב לצטט את שמעון החשמונאי - 'לא ארץ נוכרייה לקחנו'. היא שלנו. בורא עולם נתן לנו אותה. תלמדו את הרש''י הראשון. הכרזה כזו, גאה וברורה, ש''אין עם כובש בארצו'' כמו שבנט אומר, הייתה מתקבלת יותר בעולם. רוב העולם המפותח מאמין בתנ''ך, הוא לא היה יכול לטעון שאנו כובשים אם היינו באים בשם התנ''ך.

הבעיה שלנו היא, שאנחנו מדברים בטחון ולא אמונה. אנו צריכים להכריז בקול רם וצלול - זכותנו על הארץ נובעת אך ורק מאמונתנו העזה בבורא העולם ובתורתו. אבל כדי שנוכל להכריז כך, עם ישראל צריך לקיים מצוות.

מי מתנדב להניח תפילין לגדעון לוי?